Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla: ateitį turi nulemti ne politikai, o akademinė bendruomenė

(4)

Pastaruoju metu netyla viešos kai kurių politikų diskusijos apie tai, kokia turi būti Klaipėdoje, jau 75 metus veikiančios, Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos (LAJM) ateitis. LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su LR Vyriausybe ruošiasi priimti sprendimą dėl LAJM sujungimo su universitetine įstaiga.

Nutarėme pasidomėti kokia yra miesto vadovybės, jūrininkų bendruomenės ir pačios LAJM kolektyvo pozicija šiuo svarbiu visai Klaipėdai klausimu.

Organizatorių nuotr.

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus: „Siūlau išlaikyti Lietuvos aukštąją jūreivystės mokyklą kaip unikaliausią ugdymo įstaigą Lietuvoje savarankišką.

Jeigu sprendimas dėl reorganizavimo nepalieka pasirinkimo, pritariu ir palaikau Lietuvos Jūrinės bendruomenės ir Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos vadovo pozicijas dėl reorganizavimo ir prijungimo prie Vilniaus Gedimino technikos universiteto.“

Organizatorių nuotr.

Buvęs ilgametis Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas: „Rekomenduojame, svarstant Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos (LAJM) stiprinimo planą, atsižvelgti į LAJM bendruomenės nuomonę.

Manome, kad LAJM bendruomenė, turinti ilgametę patirtį vandens transporto sektoriaus specialistų rengime, atsakingai žiūri į įstaigos stiprinimo galimybes ir įvertinusi visas aplinkybes, gali teikti tikslingą ir pagrįstą variantą įstaigos veiklos stiprinimui.“

Organizatorių nuotr.

Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Aleksandras Kaupas: „Tik LAJM pati gali priimti sprendimą kur jiems būti, remiantis 75 metų veiklos patirtimi.

Tai daroma dėl stipresnės mokyklos ateities.

Susijungus su Vilniaus Gedimino technikos universitetu LAJM niekur neišvažiuoja, ji ir toliau savo veiklą vykdys Klaipėdoje.

Labiausiai reikia įsiklausyti į LAJM  sprendimą ir gerbti jų pasirinkimą.“

Organizatorių nuotr.

Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos atstovas Romas Karmazinas: „Pradėkim nuo to, kad iš Klaipėdos universiteto pusės jokių pasiūlymų dėl bendrų projektų per paskutinius metus absoliučiai, kiek žinau, nebuvo.

Visi bendri projektai buvo vykdomi LAJM iniciatyva.

Pavyzdžiui, studentams organizuotas pasiplaukiojimas su laivu „Brabander“, po kurio KU išrašė sąskaitas LAJM-ui.

Susijungimas su Vilniaus Gedimino technikos universitetu visų pirma užtikrintų tęstines magistrantūros ir doktorantūros studijas.

Atsiveria galimybės ne tik studijuoti, bet ir jūrininkams rengti mokslinius projektus apie laivyną bei logistiką.

Šiai dienai tai yra labai aktualu, nes apie 90 proc. visų krovinių yra gabenama jūrų keliais.

Labai svarbu yra ir studentų pritraukimas ne tik iš Klaipėdos regiono, bet ir iš visos Lietuvos, atsižvelgiant į gerą VILNIUS TECH universiteto reputaciją.

Reikšmės turi ir 3 kartus didesnis VGTU finansavimas lyginant su KU. Klaipėdos universitetas turėjo jūrines laivavedybos ir laivų mechanikos katedras, bet jų išlaikyti nesugebėjo.

Todėl, žiūrint į ateitį, galimybės pritraukti studentus į jūrines specialybes yra sumenkusios.“

Organizatorių nuotr.

Lietuvos jūrininkų įdarbinimo įmonių asociacijos pirmininkas Artur Truš: „Mes palaikome tvirtą ir profesionalią pačios LAJM bendruomenės nuomonę.

Tik pati mokykla geriausiai ir žino, kas labiausiai tinka ir yra reikalinga jų tolimesnei veiklai.

Esame susipažinę su LAJM vadovo V. Stankevič išdėstytais racionaliais argumentais, kodėl susijungimas su VGTU būtų naudingas mokyklai.

Mokykla gautų Akademijos statusą, išlaikytų nepriklausomumą, o studentai gaus galimybę studijuoti magistrantūros, doktorantūros studijose.

Akivaizdžiai padidėja galimybės jūrininkams gauti aukštesnės kokybės profesinę edukaciją.

Stipri įstaiga su dideliu moksliniu potencialu tik sustiprins LAJM padėtį Lietuvos aukštojo mokslo sistemoje. Kviečiame nepasiduoti emocijoms ir populizmui, o racionaliai vertinti naujai atsiveriančias galimybes ir pasitikėti bei girdėti LAJM ir jūrinės bendruomenės profesionalų balsą.“

Visi VE.lt kalbinti pašnekovai akcentavo, kad labai svarbu atsižvelgti į pačios LAJM bendruomenės nuomonę, todėl ir pasiteiravome LAJM Direktoriaus Vaclav Stankevič bei LAJM Direktoriaus pavaduotojos akademinei veiklai Rimos Mickienės:

Organizatorių nuotr.

Kokie yra svarbiausi argumentai už LAJM jungimąsi su VILNIUS TECH universitetu?

LAJM ir VILNIUS TECH apjungus akademinius ir mokslinius išteklius ir vykdant kolegines bei universitetines visų rūšių transporto sektoriui specialistus rengiančias studijas ir mokslinus tyrimus, bus sukurtas stiprus transporto inžinerijos universitetas, neturintis analogų Baltijos jūros regione.

LAJM jūrininkų ir uosto bei logistikos specialistų rengimas - VILNIUS TECH patirtis ir pedagoginio personalo pajėgumas rengiant kelių, geležinkelių ir oro transporto inžinerijos, verslo bei vadybos krypčių ir kitus specialistus, bus naudinga tobulinant LAJM jūrų transporto, jūrų uostų valdymo ir logistikos studijas.

Daugiau nei 40 proc. visų VILNIUS TECH studentų studijuoja inžinerijos, 28 proc. socialinių mokslų, verslo ir viešosios vadybos studijų krypčių programose, oro transporto specialistų rengimas Antano Gustaičio aviacijos institute, kaip ir LAJM jūrininkų, reglamentuojama tarptautinių konvencijų.

LAJM studijų portfelio plėtra, sukuriant alternatyvios energetikos - jūrų vėjo jėgainių ir naftos bei dujų gavybos platformų - eksploatavimo ir priežiūros specialistų rengimo studijų programas ir infrastruktūrą, pasitelkus VILNIUS TECH transporto, elektros ir elektronikos, energetikos inžinerijos ir kt. akademinį personalą.

LAJM įtraukimas į bendrus transporto inžinerijos, ,,žaliosios“ logistikos,  transporto intermodalumo ir saugumo, transporto politikos bei kitus mokslinius tyrimus ir tarptautines tyrimų programas, kuriose LAJM savarankiškai negali dalyvauti, kaip koleginių studijų institucija.

LAJM dėstytojų, turinčių mokslo laipsnį, rengimas, sudarant galimybę studijuoti VILNIUS TECH koordinuojamoje transporto inžinerijos mokslo krypties doktorantūroje.

Supaprastinta specializuotų transporto inžinerijos bei verslo ir logistikos studijų magistrantūroje tęstinumo tvarka, kuri padidina magistrantūros studijų finansinį ir studijų formos pasiekiamumą, sudaro galimybę studijuoti valstybės finansuojamoje studijų vietoje, o dirbantiems jūrų laivuose ar uosto įmonėse - palankia hibridinių studijų forma.

Bus mažinama Klaipėdos ir Vilniaus regionų atskirtis nuo kitų Lietuvos pramonės bei logistikos centrų, padidintas gyventojų mobilumas, o tai leis integruoti visą Lietuvos teritoriją į jūrinės valstybės kontekstą;

Lietuvos ir NATO saugumo užtikrinimui svarbus LAJM ir VILNIUS TECH Antano Gustaičio aviacijos instituto, bendradarbiavimas su Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija, rengiant Lietuvos kariuomenės karinių jūrų ir oro pajėgų karininkus, stiprinant Lietuvos kariuomenės aprūpinimą aukštos kvalifikacijos personalu bei plėtojant personalo kvalifikacijos tobulinimo galimybes;

LAJM ir VILNIUS TECH partnerystė turės teigiamą poveikį LAJM įvaizdžiui ir statusui tarptautinėje jūrininkų rengimo aukštųjų mokyklų erdvėje bei sudarys galimybę dalyvauti tarptautinėse asociacijose ir projektuose, pavyzdžiui, Tarptautinėje jūrinių universitetų asociacijoje IAMU.

Kaip tai gali padidinti studentų skaičių, gal yra skaičiavimai?

LAJM prisijungus pie VILNIUS TECH studentų skaičiaus rodiklis nebus esminis, nes LAJM jau veiks kaip VILNIUS TECH universiteto padalinys, tačiau LAJM studentų skaičiaus didinimas išliks svarbiu LAJM veiklos kokybės rodikliu.

Studentų skaičių padidins sukurta nauja jūrų inžinerijos studijų krypties programa, nukreipta į alternatyvios energetikos - jūrų vėjo jėgainių ir naftos bei dujų gavybos platformų - eksploatavimo ir priežiūros specialistų rengimą.

Kadangi tokie specialistai Lietuvoje dar nėra rengiami, o poreikis jau dabar yra didelis, todėl tokios studijos bus patrauklios ir stojantiesiems iš visos Lietuvos, ne tik iš Klaipėdos regiono.

Bus stiprinamos LAJM vykdomos jūrų inžinerijos ir jūrų technologijų studijų programos, įvedant studijų specializacijas, išplečiančias studentų karjeros galimybes dirbti įvairios paskirties laivuose, su laivybos ir uosto saugumu susijusiose srityse, specializuotuose valstybės funkcijas vykdančiuose laivuose ir kt.

Vadybos krypties studijų programa, pagal kurią iki šiol buvo rengiami specialistai jūrų uostui ir jūrų krovos kompanijoms, bus papildyta jūrų inžinerijos dalykais, o ateityje pertvarkoma į tarpkryptinę, jūrų inžinerijos ir vadybos, programą, atsižvelgiant į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintus inžinerijos mokslų studijų krypčių grupės išsilavinimo reikalavimus darbo kėlimo kranais organizatoriui ir atliepiant Klaipėdos jūrų uosto krovos kompanijų šios kvalifikacijos  personalo poreikį.

Supaprastinta specializuotų transporto inžinerijos bei verslo ir logistikos studijų magistrantūroje tęstinumo tvarka, palankūs finansiniai bei studijų formos sprendimai sudarys galimybę nuosekliai vienoje aukštojoje mokykloje įgyti profesinio bakalauro ir magistro kvalifikacinius laipsnius su jūrų transporto sektoriumi susijusiose studijų programose, o esant poreikiui – tęsti studijas doktorantūroje;

VILNIUS TECH, kaip 3-io pagal studentų skaičių universiteto Lietuvoje reputacija ir lokacija šalies sostinėje bei komunikacijos sistema padidins informacijos apie LAJM vykdomas studijas sklaidą Vilniaus regione ir Vidurio Lietuvoje, ir tuo išplės stojančiųjų į LAJM geografiją bei žinomumą visoje šalyje;

VILNIUS TECH patirtis bei tinklaveika pritraukti ir vykdyti studijas anglų kalba užsienio šalių studentams bus pritaikyta didinant LAJM studentų iš užsienio skaičių.

Kaip susijungimas su VILNIIUS TECH atsilieptų mokyklos finansavimui ir mokymo infrastruktūros stiprinimui?

Lietuvos Respublikos Vyriausybės LAJM reorganizavimui skirtos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (RRF) lėšos bus naudojamos LAJM valdymo, personalo kvalifikacijos, studijų ir infrastruktūros plėtros projektams įgyvendinti.

LAJM valdymo, studijų ir mokymų veiklų keitimas ir tobulinimas:

  1. darbuotojų kvalifikacijos kėlimas;
  2. vykdomų studijų programų atnaujinimas ar pertvarkymas,
  3. naujos studijų programos, nukreiptos į alternatyvios energetikos objektų jūroje inžineriją, kūrimas ir akreditavimas;
  4. neformalaus suaugusiųjų mokymo programų, skirtų alternatyvios energetikos jėgainių sausumoje ir jūroje, naftos bei dujų gavybos platformų darbuotojų kvalifikacijai įgyti ir  tobulinti, kūrimas ir tarptautinis akreditavimas;

Jūrų inžinerijos ir alternatyvios energetikos centro infrastruktūros sukūrimas:

  1. LAJM laboratorijų pastato rekonstrukcija, pritaikant Jūrų inžinerijos ir alternatyvios energetikos kompetencijos centro veiklai;
  2. imitacinės aplinkos sukūrimas gyvybės išsaugojimo atviroje jūroje esančiuose įrenginiuose mokymams baseine, dirbant aukštyje, reaguojant į avarijas, vykdant gelbėjimo darbus sraigtasparniu ir jam nukritus ant vandens;
  3. mokomojo laivo įsigijimas;
  4. Jūrų inžinerijos, Vėjo energetikos, Saulės ir vandenilio energetikos inžinerijos laboratorijų įrengimas, įsigyjant mokomuosius stendus, įrangą ir elektroninius treniruoklius.

Kokios konkrečiai studijų programos galėtų būti tęstinės (magistrantūra, doktorantūra), kurių dabar nėra?

LAJM vykdys jūrų inžinerijos ir jūrų technologijų krypties studijas, kurios skirtos parengti jūrų transporto ir jūrų uosto specialistus, todėl LAJM absolventai galės tęsti magistrantūros studijas platesnį spektrą kompetencijų apimančioje Transporto inžinerijos magistrantūros studijų programoje– jau dabar sukurta šios programos specializacija ,,Jūrų transporto inžinerija ir logistika“, o uosto specialistai – Inžinerinės ekonomikos ir vadybos programoje ar kitose.

Ateityje LAJM absolventai, įgiję jūrų inžinerijos krypties profesinio bakalauro diplomą ir laivų elektromechaniko kvalifikaciją, galės studijuoti ir elektros ar energetikos inžinerijos krypties magistrantūroje.

Absolventai, baigę magistrantūros studijas, ir siekdami įgyti mokslo laipsnį, galės studijuoti VILNIUS TECH koordinuojamoje Transporto inžinerijos mokslo krypties doktorantūroje.

LAJM absolventams, baigusiems magistrantūros studijas VILNIUS TECH, yra galimybė tęsti studijas VILNIUS TECH vykdomose socialinių mokslų (ekonomikos, vadybos) doktorantūroje.

Ar po susijungimo LAJM išliks savarankiška?

Reorganizavus LAJM taps VILNIUS TECH padaliniu su daline ūkiskaita – tai veiklos ir finansų valdymo tam tikro laisvės laipsnio suteikimas padaliniui, t.y. gautomis ir uždirbtomis finansinėmis lėšomis LAJM galės disponuoti savarankiškai, dalį lėšų, proporcingai dalyvavimui, skiriant bendrųjų centralizuotų valdymo funkcijų vykdymui.

Kokie dar papildomi privalumai būnant VILNIUS TECH sudėtyje?

LAJM reputacija  - galimybė pakeisti pavadinimą į Lietuvos jūreivystės akademija, atitinkantį aukštosios mokyklos statusą ir rengiamų jūrų transporto specialistų lygmenį;

LAJM konkurencingumo didinimas šalies ir tarptautinėje aukštųjų mokyklų rinkoje,

LAJM ir Lietuvos jūrų transporto sektoriaus žinomumo didinimas;

su LAJM visos Lietuvos teritorijos integravimas į Lietuvos, jūrų valstybės, kontekstą;

LAJM dalyvavimas tiriant ir formuojant šalies transporto  politiką,

LAJM tarptautiškumas bei integracija tarptautinėse jūrinių studijų ir mokslo organizacijose,

Su LAJM jūrų transporto sektoriaus studijų realizavimas visose studijų pakopose (profesinis bakalauras, magistrantūra, doktorantūra).

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder