Kuris metas Lietuvos keliuose pavojingiausias?

Kuris metas Lietuvos keliuose pavojingiausias?

Pavojingiausia keliuose visais metų laikais yra savaitgaliais 12-14 val., žiemą kiek pavojingiau rytiniu piko metu, vasarą - po 20 val., rudenį - nuo 16 iki 18 val. Tą atskleidė draudimo bendrovės BTA atliktas kelerių metų tyrimas.

„Kiekvienas metų laikas mūsų šalyje susijęs su išskirtinėmis oro sąlygomis, jos dažniausiai ir patikrina vairuotojų budrumą kelyje. Žiemą visi esame pratę prie sniego, bei slidžios kelio dangos, tad dauguma vairuotojų sumažina greitį, laikosi didesnio atstumo.

Vis tik, pirmosios šaltojo sezono dienos pasižymi išskirtine avarijų gausa. Ir vėliau įvykių registruojame nemažai, tačiau dažniausiai jie būna smulkūs: lūžta bamperiai, nubraižomi šonai. Tuo tarpu vasaros metu, vairuotojai atkunta, ima labiau pasitikėti savo jėgomis, eismo sąlygos tampa palankesnės.

Neretai pernelyg didelis pasitikėjimas, savo jėgų neįvertinimas ir tampa didelių skaudžių įvykių priežastimi. Vairuotojai nepasiruošę slidžiai kelio dangai lyjant pakliūna į akvaplaningą ar tiesiog nesuvaldo automobilio dėl per didelio greičio. Šiltuoju metų laiku gana dažnai po avarijų tenka nurašyti automobilius, kaip nebetinkamus remontuoti“, - teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Anot jo, nors visais metų laikais pavojingiausias yra pietų metas, tarp 12 ir 14 val., vis tik žiemą minėtu metu avaringumas yra dar didesnis. Remiantis kelerių metų bendrovės duomenimis, šaltuoju periodu dienos metu eismo įvykių keliuose būna bene trečdaliu daugiau nei vasarą. Pasak specialisto, tai labai normalu, nes oro sąlygos žiemą yra mažiau palankios vairuoti nei šiltuoju metų laiku.

Vasara, tuo tarpu, turi savo ypatumų. Šiuo periodu ypač pasisaugoti derėtų vakarais nuo 20 iki 24 val. Draudikų statistika atskleidžia, kad minėtu metu patekti į avariją tikimybė išauga 51 proc. Pasak ekspertizių skyriaus vadovo, kai dienos tampa ilgesnės miestiečiai dažniau išvyksta iš miestų į gamtą, daugiau juda, mažiau būna namuose, daugiau jų ryžtasi vairuoti tamsiuoju paros metu ir neretai nesilaiko leistino greičio normų. Dažniausiai itin skaudžius įvykius bendrovė fiksuoja penktadieniais.

Pavasarį, pasak A. Žiukelio, avaringumo tendencijos išlieka panašios į žiemos. Verta atkreipti dėmesį, kad kol orai išlieka vėsūs, gana pavojinga vairuoti rytiniu piko metu. Bendrovės kelerių metų statistika atskleidžia, kad žiemą – pavasarį nuo 7 iki 9 val. avaringumas išauga apie 40 proc. lyginant su vasaros ar rudens periodais.

Draudimo specialistai pastebėjo ir tai, kad šiltuoju metu laiku eismo įvykio padariniai fiksuojami žymiai skaudesni nei šaltuoju periodu. Vasarą įvykę eismo įvykiai dažnai baigiasi didelėmis traumomis ar net mirtimi, automobiliai nurašomi, kaip nebetinkami remontuoti, o išmokos mokamos kelis kartus didesnės nei žiemos ar rudens metu. Bene patys liūdniausi įvykiai yra užfiksuoti užmiesčio keliuose vasarą tamsiu paros metu.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder