Šiais metais pasirodantis skraidantis automobilis, skirtas perskristi per 7000 Filipinų salų

„Luft Pinoy“ yra elektrinis mikroautobusas, sujungtas su vandeniliu varoma eVTOL sistema, kad būtų sukurtas skraidantis automobilis, praktiškas keliaujant salose.

Transporto priemonė, kuri yra keistas futuristinio elektrinio mikroautobuso ir galinės lėktuvo dalies derinys, netrukus gali sukelti revoliuciją keliaujant į salas. Neįprasta transporto priemonė, kuri kol kas dar tik koncepcija, galės keliauti tiek sausumoje, tiek ore ir bus varoma elektra arba vandeniliu, tvirtina jos dizaineriai.

„Luft Pinoy“ elektrinis vertikalaus kilimo ir nusileidimo (eVTOL) projektas yra sukurtas kaip naujas būdas keliauti per 7 101 salą, kuri sudaro Filipinų archipelagą. Jis kuriamas bendradarbiaujant Floridoje įsikūrusiam startuoliui „LuftCar“ ir „eFrancisco Motor Corporation“ (eFMC) iš Filipinų – prototipas turėtų būti baigtas iki 2024 m.

„Mūsų skraidančių ir kelių transporto priemonių koncepcija yra pritaikyta sujungti archipelagus ir aptarnauti krovinius, greitosios pagalbos orlaivius, turizmą ir regioninio transporto vertikales“, – pranešime teigė Santhas Sathya, „LuftCar“ generalinis direktorius. „Mūsų vandenilinis variklis patenkins tolimųjų atstumų ir sunkiųjų krovinių gabenimo poreikius regione.

Nors pilnas prototipas dar turi būti pagamintas, koncepcijos dizainas yra maloniai paprastas, palyginti su tokiais kaip Supernal SA-2. Užuot sukūręs skraidantį automobilį, pagrindinis Luft Pinoy komponentas yra pritaikomas mikroautobusas, varomas vandenilio kuro elementu arba elektros akumuliatorių sistema, skirta tranzitu keliuose.

Kai reikia pakilti į dangų, mikroautobusas turi porėmį, skirtą pritvirtinti prie eVTOL lėktuvo korpuso, turinčio keturis sraigtus ir savo vandenilio energijos sistemą. Tai efektyviai paverčia furgoną mažu orlaiviu, kuris gali pakilti ir leistis vertikaliai, nereikalaujant kilimo ir tūpimo tako.

Nors jis neatrodo toks dailus kaip eVTOL oro taksi, skirti keleiviams skraidinti tarp sustojimų miesto aplinkoje, „Luft Pinoy“ dizainas reiškia, kad jis gali nusileisti vietinėje pakilimo juostoje, atjungti lėktuvo korpusą ir likusį kelionės laiką tęsti keliu. Taip nereikėtų antrinių transporto priemonių, kurios galėtų gabenti krovinius iš oro uostų ar sraigtasparnių nusileidimo aikštelės į galutinę paskirties vietą.

eVTOL koncepcijų netrūksta, tačiau nedaugelis jų tapo realybe dėl nuotolio apribojimų ir teisinės bazės skraidantiems automobiliams trūkumo. Net elektriniai orlaiviai tebėra įstrigę koncepcijos etape, nes jų nuotolis yra ribojamas iki 250 mylių (400 kilometrų).

Tačiau vandenilio kuro elementais varomi orlaiviai jau pakilo. Vandenilio naudojimas eVTOL varymui gali pasiūlyti didesnį atstumą ir geresnį svorio kilnojimo potencialą nei akumuliatorių technologija, kaip pabrėžia Kopenhagos energijos vartojimo efektyvumo centras: „Yra galimybė, kad vandenilio kuro elementai bus sėkmingai pritaikyti tolimųjų reisų sunkvežimiams, traukiniams ir greitosios pagalbos automobiliai, kuriems praverstų ilgesni atstumai.

Palyginti su ličio jonų baterijomis, vandenilio kuro elementai taip pat yra tankesni, todėl juos galima naudoti lengvesnėje ir galingesnėje jėgos pavaroje. Kadangi vandenilio kuro elementai nekaupia energijos, o sukuria ją iš vandenilio degalų, jas galima užpildyti vos per kelias minutes po to, kai išeikvojama, panašiai kaip dujomis varomuose automobiliuose.

Tačiau vandenilio kuro elementai nėra tokie veiksmingi kaip ličio jonų baterijos, o vandenilis daugiausia gaminamas deginant iškastinį kurą.

Jei šiais metais pasirodytų veikiantis „Luft Pinoy“ prototipas, greičiausiai jį sulaikytų bendrųjų teisės aktų ir teisės aktų, susijusių su skraidančių automobilių naudojimu, trūkumas.

JAV gamintojai pirmiausia turi įveikti reguliavimo kliūtis, kad eVTOL transporto priemonės galėtų pradėti skristi. Šiuo metu skraidantys automobiliai turi laikytis visų kelių eismo taisyklių, kaip ir bet kurie kiti automobiliai, o taip pat turi būti taikomi tokie patys apribojimai kaip ir maži orlaiviai, nes jie negali pakilti ar leistis kelyje, nebent ištikus avarinei situacijai.

Tačiau Federalinė aviacijos administracija (FAA) užsibrėžė tikslą iki 2028 m. eVTOL naudoti JAV, o pažangaus oro mobilumo (AAM) įgyvendinimo plane išsamiai aprašomi žingsniai, kurių reikia imtis, ir procesai skraidančių automobilių eksploatavimo reglamentavimui ir sertifikavimui.

Parengta pagal: www.livescience.com

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder