Neringos užmojis - jūrinis tiltas

Neringos užmojis - jūrinis tiltas

Po­li­ti­kai pa­sta­ruo­ju me­tu vie­ną po ki­tos brė­žia ori­gi­na­lias ir net dras­tiš­kas vi­zi­jas, su­si­ju­sias su tu­riz­mo plė­tra Kur­šių ne­ri­jo­je - ga­vus per 9,6 mln. li­tų žve­jų val­čių prie­plau­kų sta­ty­boms prie jū­ros Ni­do­je ir Juo­dkran­tė­je, pra­bil­ta ir apie pla­nus Ni­do­je pa­sta­ty­ti jū­ri­nį til­tą bei nau­ją jach­tų uos­te­lį.

To­kiais po­li­ti­kų už­mo­jais ne itin su­ža­vė­ti ap­lin­ko­sau­gi­nin­kai: svars­to­ma, kad ėmus be­to­nuo­ti ne­ri­jo­je jū­ros pa­kran­tes bū­tų griau­na­ma tai, kas la­biau­siai ža­vi tu­ris­tus: na­tū­ra­li ap­lin­ka.

Pra­džia - žvejams

Iki 2016-ųjų Ne­rin­gos sa­vi­val­dy­bė tu­rės įreng­ti dvi žve­jy­bos pro­duk­tų iš­kro­vi­mo vie­tas Ni­dos ir Juo­dkran­tės pa­plū­di­miuo­se prie jū­ros. Šiems dar­bams bus skir­ta maž­daug po 4,8 mln. li­tų. Esą iki šiol jū­ro­je žve­jo­jan­tys ne­rin­giš­kiai vargs­ta no­rė­da­mi nu­leis­ti sa­vo val­tis į jū­rą ar iš jos iš­temp­ti. Su­gau­tą lai­mi­kį ten­ka ne­šti per klam­pų smė­lį iki au­to­mo­bi­lių, nė­ra kur nu­sip­raus­ti, pa­il­sė­ti ir pan.

 

To­dėl šie­met Že­mės ūkio mi­nis­te­ri­jos Pro­jek­tų at­ran­kos ko­mi­si­jo­je pa­tvir­tin­ta Ne­rin­gos sa­vi­val­dy­bės teik­ta par­aiš­ka dėl žve­jy­bos pro­duk­tų iš­kro­vi­mo vie­tų įren­gi­mo Bal­ti­jos jū­ro­je ir su­teik­tas fi­nan­sa­vi­mas nu­ma­ty­tiems dar­bams įgy­ven­din­ti. Jie tu­rės bū­ti baig­ti 2015 me­tais. „Tai la­bai trum­pas lai­kas. Žve­jams ti­krai rei­kė­jo ir rei­kia to­kių iš­kro­vi­mo vie­tų, to­dėl bus įreng­ta jiems bū­ti­na inf­ras­truk­tū­ra, žu­vų san­dė­lia­vi­mo na­me­lis, tua­le­tas ir ki­ta. Tai bus val­čių nu­lei­di­mo vie­ta, bet ne cen­tri­nia­me pa­plū­di­my­je, o ne­to­li jo, tad žmo­nėms il­sė­tis tai ne­tu­rė­tų truk­dy­ti“, - LŽ pa­sa­ko­jo Ne­rin­gos me­ras Da­rius Ja­sai­tis. Anot jo, jei pa­vyk­tų lai­ku sėk­min­gai įgy­ven­din­ti šį pro­jek­tą, bū­tų ga­li­ma gal­vo­ti ir apie am­bi­cin­ges­nius pla­nus 2014-2020 me­tų Eu­ro­pos Są­jun­gos (ES) fi­nan­si­nės par­amos pers­pek­ty­vo­je.

„Tos prie­plau­kos mums at­ver­tų ke­lius, nes bū­tų pir­mas žings­nis ge­ri­nant inf­ra­truk­tū­rą pa­plū­di­miuo­se. Šį kar­tą – žve­jams, ku­rie bū­tų kon­ku­ren­cin­ges­ni. Kiek ži­nau, Ne­rin­go­je vei­kia apie 12 įmo­nių, ku­rių žve­jai plau­kia į jū­rą. Ma­žai, bet dėl to tiek ir tė­ra, nes ne­bu­vo įreng­ta val­čių nu­lei­di­mo vie­tų. O pa­skui ga­lė­tų vyk­ti ir ki­ti pro­jek­tai, su­si­ję jau su tu­riz­mo ge­ri­ni­mu“, - sa­kė me­ras.

Til­tas ir uostelis

Pra­dė­jus ge­rin­ti inf­ras­truk­tū­rą pa­plū­di­miuo­se nu­ma­to­ma ir di­des­nių pro­jek­tų. „Pa­gal ES rei­ka­la­vi­mus pa­jū­ry­je jach­tų uos­te­liai tu­ri bū­ti kas 50 ki­lo­me­trų, o pas mus, ne­ri­jo­je, taip nė­ra. Ta­čiau tuo­met tie­siog ne­sau­gu plau­kio­ti. Jū­ros pu­sė­je per vi­sus Kur­šių ne­ri­jos 90 ki­lo­me­trų nė­ra nė vie­no jach­tų uos­te­lio. To­dėl tu­ri­me pla­nų to­kį uos­te­lį įreng­ti Ni­do­je. Pa­ti­kė­ki­te, tuo­met ti­krai at­plauk­tų bu­riuo­to­jų ir iš Skan­di­na­vi­jos, ir iš Ru­si­jos, ir iš Vo­kie­ti­jos ar ki­tų ša­lių“, - tei­gė D. Ja­sai­tis.

Uos­te­lis bū­tų pa­na­šus į tą, koks jau se­niai vei­kia Ni­do­je Kur­šių ma­rių pu­sė­je: su lenk­tu ban­go­lau­žiu. „Ir pra­mo­gi­niai ka­te­riai ga­lė­tų ten švar­tuo­tis. Dar ne­nusp­ren­dė­me, ku­rio­je vie­to­je uos­te­lį sta­ty­tu­me: į Prei­los ar į Ru­si­jos pu­sę. Ta­čiau ten – nu­dis­tų plia­žas...“ – svars­tė me­ras.

Ne­ką ma­žiau am­bi­cin­gai skam­ba ir ke­ti­ni­mai prie Ni­dos cen­tri­nio pa­plū­di­mio pa­sta­ty­ti apie 70 me­trų il­gio jū­ri­nį til­tą. „Iš pra­džių, kai bu­vo svars­to­mi žve­jų prie­plau­kos Ni­do­je sta­ty­bos pro­jek­ti­niai pa­siū­ly­mai, ban­dė­me įtrauk­ti ir til­to sta­ty­bą. Ta­čiau pa­aiš­kė­jo, kad nu­ties­ti me­trą jū­ri­nio til­to kai­nuo­ja apie 30 tūkst. li­tų, to­dėl ne­už­teks lė­šų. Ma­nau, til­to pro­jek­tą rei­kės reng­ti at­ski­rai, nes Ne­rin­gai rei­kia to­kio ob­jek­to. Tai bū­tų gra­žus, jau­kus, ant po­lių pa­sta­ty­tas til­tas. Pa­na­šus kaip Pa­lan­go­je“, - sa­kė po­li­ti­kas. Esą pa­sta­čius til­tą ga­li­ma bū­tų gal­vo­ti ir apie ka­vi­nės įren­gi­mą pa­plū­di­my­je ar­ba ant ko­pų.

Ky­la abejonių

Ta­čiau Kur­šių ne­ri­jos na­cio­na­li­nio par­ko (KNNP) di­rek­to­rė Auš­ra Fe­ser LŽ tei­gė su­tin­kan­ti tik su vie­nu pro­jek­tu - žve­jų val­čių nu­lei­di­mo vie­tos. „Žve­jams to­kių ti­krai rei­kė­jo. Be to, su­tar­ta, kad jo­kios be­to­no in­va­zi­jos ten ne­bus. Tik tam ti­kri įren­gi­niai val­tims nu­leis­ti ir lai­ki­ni ta­kai žve­jy­bos se­zo­nu. Moks­li­nin­kai se­niai yra nu­sta­tę, kad Ni­dos pa­plū­di­mys – la­bai ne­sta­bi­lus, nuo­lat pus­to­mas smė­lio, grau­žia­mas jū­ros ban­gų, to­dėl bet ko­kia sta­ty­ba ja­me yra ri­zi­kin­ga“, - aiš­ki­no di­rek­ci­jos va­do­vė.

Nei jū­ri­nio til­to, nei jach­tų uos­te­lio sta­ty­bai ji, kaip pri­si­pa­ži­no, ne­pri­ta­rian­ti. „Ne­se­niai mus gy­rė daug po Eu­ro­pą ke­liau­jan­čių vo­kie­čių tu­ris­tų de­le­ga­ci­jos. Už­sie­nie­čiai ža­vė­jo­si, ste­bė­jo­si, kad ne­ri­jo­je yra tiek daug ne­pa­lies­tos gam­tos, pa­plū­di­miai – šva­rūs, be sta­ti­nių, be jū­ri­nių hid­ro­tech­ni­nių įren­gi­nių. O da­bar no­ri­ma be­to­nuo­ti kran­tus! Taip bū­tų su­nai­kin­ta tai, kas taip trau­kia žmo­nes at­vyk­ti į Kur­šių ne­ri­ją“, - dės­tė ji.

A. Fe­ser ma­ny­mu, pa­plū­di­miuo­se rei­kia sta­ty­ti tik bū­ti­nus ob­jek­tus. „Į­ver­tin­ki­me ir tai, kad jū­ro­je prie kran­to pa­sta­čius hid­ro­tech­ni­nius įren­gi­nius ga­li pa­si­keis­ti sro­vės, ban­go­lau­žiai ga­li tu­rė­ti įta­kos ir kran­tų for­ma­vi­mui­si, eko­sis­te­mai. Nei til­tas, nei jach­tų uos­te­lis nė­ra pa­žy­mė­ti KNNP pla­na­vi­mo sche­mo­je, to­dėl no­rint ką nors da­ry­ti rei­kė­tų keis­ti tą pla­ną. Ar to rei­kia, jau ki­tas klau­si­mas“, - tei­gė ji.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder