Raktai automobiliams – jų tipai ir gamybos ypatumai

Raktai automobiliams yra viena pirmųjų ir pagrindinių saugumo funkcijų. Šiais laikais, praktiškai jokia transporto priemonė negali būti atrakinta ir užvesta be būtent jai pagaminto rakto. Net to pačių modelių automobilių raktai išsiskiria ne tik unikaliu mechaniniu kodu, bet ir imobilaizeryje esančia informacija.

Dažniausiai pasitaikantys raktai automobiliams

Raktai automobiliams gali būti kelių tipų, priklausomai nuo automobilio markės, modelio, metų, pirminės rinkos ir komplektacijos. Patys elementariausi rakteliai yra tiesiog metaliniai raktai su prapjovimais iš abiejų pusių.

Tokie raktai dažniausiai aptinkami automobiliuose iki 1994 metų, tačiau, galima pamatyti ir tam tikruose naujasniuose autobusuose, sunkiojoje technikoje ar netgi tam tikruose karinei pramonei gaminamiems Mercedes Benz.

Sudėtingesni automobilių raktai buvo pradėti masiškai gaminti nuo 1994, kuomet daugelyje šalių įsigaliojo įstatymas, jog automobilis turi būti apsaugos imobilaizeriu. Imobilaizeris yra kertinė iki šiol naudojama automobilio saugumo funkcija, kuri neleidžia automobiliui užsivesti, kol jis neatpažįsta prie jo priprogramuoto rakto, kuriame yra imobilaizerio čipas.

Reiškia, jog ant automobilio užvedimo spynos esantis indukcinis žiedas nuskaito raktą, atpažįsta imobilaizerio čipą ir leidžia mašinai užsivesti. Toks sudėtingesnis galvas įprastai turės jau ne metalinę galvutę, o plastikinę ar guminę, kurioje bus užplombuotas nedidelis imobilaizerio čipas.

Su laiku, daugumoje automobilių atsirado ir centrinį užraktą radijo bangų signalais valdantys pulteliai. Pirma, jie dažnai buvo pakabinami ant vieno žiedelio su rakteliu, tačiau, su laiku juos pradėjo integruoti viename rakte, kas leido patogiai atrakinti automobilį ne pro spyną, bet ant rakto esančiu pulteliu.

Dalis gamintojų, pradėjo taip pat integruoti imobilaizerio čipą ant pultelio plokštės, o kai kurie gamintojai kaip BMW, Mercedes Benz ir Chrysler net naudojo infraraudonuosius spindulius kaip papildomą apsaugą nuo rakto padirbimo.

Vieni išmaniausių raktų, naudojančių „beraktį“ (angl. Keyless-Go) atrakinimą ir užvedimą, kuomet automobilį galima atidaryti raktui šalia jo bei užvesti mygtuku neįstačius raktą, pirma atsirado premium klasės gamintojų modeliuose.

Pirma tokią sistemą užpatentavo Mercedes Benz, bet vėliau pradėjo naudoti ir kiti žymūs gamintojai kaip Audi, Porsche, Lexus, Renault, Nissan. Ši sistema yra itin patogi, tačiau turi didelį minusą – automobiliai turintys šią sistemą gali būti nesunkiai pavogti specialią įrangą nuskaitant nuolat pultelio siunčiamą signalą.

Matyt, patys išmaniausi automobilių raktai yra pas BMW. Brangesnėse komplektacijose jau nemažai metų BMW siūlo papildomą raktą su LCD ekranu, kuris suteikia daug papildomų funkcijų bei leidžia pamatyti automobilio savininkui aktualią informaciją. Šie raktai veikia kaip „beraktės“ sistemos raktai, bet suteikia papildomą komfortą ir galimybes.

Tačiau, mašinų raktai pas tam tikrus gamintojus ir išeina iš mados, o jų funkcijas perima išmanūs telefonai su aplikacijomis, kurios ne tik leidžia atrakinti ir užvesti automobilį, bet ir atlikti daug kitų veiksmų. Tokią sistemą galima pamatyti pas Tesla, BMW, Mercedes, Audi, Volvo, Dodge ir pas kitus

Domina automobilių raktų gamyba ar smalsi jo kaina? Raktai automobiliams – čia rasite ne tik aukšto lygio specialistus ir platų raktų asortimentą, bet ir profesionalų auto spynų remonto ir atrakinimo servisą.

Automobilių raktų gamyba – kaip ji atliekama?

Kaip atliekama automobilių raktų gamyba priklauso nuo automobilio modelio, metų, rakto tipo ir to, ar gaminamas atsarginis raktas, ar gaminamas raktas, kuomet visi yra pamesti.

Seno tipo metalinių raktų gamyba įprastai trunka iki 10 minučių, kadangi raktą įprastai reikia tik nukopijuoti naudojant stakles. Tuo tarpu, paprastus čipinius raktus, reikia ne tik išpjauti pagal originalą, bet ir nukopijuoti, arba užprogramuoti naują čipą. Kai kurių modelių čipai gali būti greitai nukopijuoti specialia programavimo įranga, tačiau, kitais atvejais yra paruošiami automobiliui naudojant kompiuterinę diagnostiką ar fiziškai išskaitant nuimtą automobilio kompiuterį.

Programuojant raktus su nuotolinio valdymo pulteliais, prie visų įprastų darbų dar reikia ir pririšti centrinio užrakinimo pultelį. Kai kuriems automobiliams, ypač senesniems Toyota, Ford, Jaguar, BMW, Honda modeliams, šią procedūrą galima atlikti ir savarankiškai be jokios įrangos.

Tais atvejais, kuomet visi raktai yra pamesti, raktų gamybos procedūra yra gerokai brangesnė – visų pirmą, reikalingas automobilio avarinis atrakinimas, rakto gamyba pagal automobilio spyną ir sudėtingesnė programavimo procedūra, kadangi negalima pasinaudoti jau priprogramuoto rakto informacija. Įprastai, pamesto rakto atkūrimas kainuojant 2–4 brangiau negu atsarginio gamyba.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder