bręsta ūkininkų sukilimas

"Žmonės pasirengę blokuoti kelius": viename didžiausių Rusijos agrarinių regionų bręsta ūkininkų sukilimas

Stavropolio krašto ūkininkai negali nusipirkti degalų, negali parduoti derliaus priimtinomis kainomis ir yra pasirengę "blokuoti kelius", -  "AiF Stavropol" sakė regiono ūkių ir žemės ūkio kooperatyvų asociacijos pirmininkas Sergejus Kolesnikovas.

Pasak jo, padėtis viename didžiausių Rusijos agrarinių regionų, kur iki 90 proc. teritorijos užima pasėliai, tapo "kritinė".

Pirmoji ūkininkų problema - grūdų kainos. Portalo "Agrobazar" duomenimis, Stavropolyje tarpininkai kviečius "iš po kombaino" pasirengę supirkti po 7-8 rublius už kg, nors pernai kainos siekė 10-13 rublių.

Panaši situacija ir kituose regionuose:

Baškortostane didmenininkai siūlo nuo 6 iki 8 rublių už kg kviečių, Saratovo srityje - nuo 8 rublių, Samaros srityje - nuo 7 rublių. 

Pasak V. Kolesnikovo, prie pajamų už naująjį derlių trūkumo prisideda ir "beprotiškai išaugusios" mazuto kainos, kurios nuo vasaros pradžios didmeninėje prekyboje padidėjo 26 %.

Tačiau net ir už rekordinę kainą - daugiau kaip 72 000 rublių už toną - neįmanoma nusipirkti degalų.

"Dabar jo (mazuto. - TMT) visiškai nėra.

Padėtis labai kritiška, kantrybė baigiasi, nervai neišlaiko, žmonės pasirengę išeiti ir blokuoti kelius", - sakė V. Kolesnikovas.

Rinkos dalyviai "Reuters" teigė, kad po Stavropolio degalų trūksta ir kituose pietiniuose regionuose - Krasnodaro krašte, Adygėjoje, Astrachanės, Samaros ir Rostovo srityse.

Pasak jų, per patį derliaus nuėmimo ir atostogų sezono įkarštį degalų pardavimas regioniniuose sandėliuose buvo sumažintas arba visai sustabdytas, o degalų trūko net mažmeninėse degalinėse.

Vienas iš 220 degalinių tinklų Pietų federalinėje apygardoje iki rugsėjo pradžios buvo nutraukęs degalų prekybą arba pardavinėjo tik vienos rūšies degalus.

Pasak "Reuters" apklaustų prekybininkų, tiekimas į keletą Pietų federalinės apygardos sandėlių buvo apribotas saugumo sumetimais dėl jų artumo karinio konflikto su Ukraina zonai.

Be to, transporto žlugimas įvyko pietiniuose Rusijos geležinkelių tinkluose, kurie nesugebėjo susidoroti su vasarą buvusiu turistų ir krovinių srautu, skirtu kariuomenei ir Ukrainos aneksuotoms teritorijoms.

"Vagonai iš Volgogrado pas mane atvažiuoja jau 40 dienų. Prieš tai mano cisternos beveik mėnesį stovėjo mazge (stotyje) už 20 kilometrų nuo manęs ir nejudėjo.

Net nuo galinės stoties iki naftos bazės vagono galima laukti savaitę - dyzeliniai lokomotyvai užimti skubiais kroviniais", - skundžiasi vienas iš didmeninių degalų pirkėjų Pietų federalinėje apygardoje.

Rugsėjo 7 d. žemės ūkio ministras Dmitrijus Patruševas pareiškė, kad dėl degalų trūkumo Rusijoje gali sustoti žieminių kultūrų derliaus nuėmimas ir sėja.

Pasak jo, prieš savaitę buvo kalbama tik apie dideles degalų kainas, tačiau dabar padėtis pablogėjo. "Mes jau dabar turime problemų būtent dėl [degalų] prieinamumo.

Dabar sustabdysime derliaus nuėmimo sezoną ir negalėsime nukulti žieminių kultūrų. Tai bus katastrofa", - perspėjo A. Patruševas.

Jis pažymėjo, kad Žemės ūkio ministerija paprašė Energetikos ministerijos pagalbos.

Ministerija taip pat turi rankomis dirbti su kiekvieno regiono naftos perdirbimo įmonėmis, kad būtų rasta degalų žemės ūkio įmonėms, nes problemą reikia spręsti "skubiai".

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder