Kelionę sujaukė COVID-19: "Bet labiausiai bijojome piratų"

Koronavirusui pradėjus siausti po visą pasaulį, vandenynuose dar plaukiojo dešimtys kruizinių laivų, kurių uostuose jau mažai kas laukė. Tad vos pasitaikius galimybei grįžti į Europą, laivų kapitonai skubėdavo į uostą kaip galima greičiau, kad spėtų, iki nebus pakeistas sprendimas.

O tam, kad tikslą pasiektų greičiau, kai kurie jų pasiryždavo itin didelei rizikai.

"Laivui teko plaukti pro Somalį. Tris paras saugojomės piratų. Naktį laivas buvo paskendęs tamsoje. Mūsų neišleisdavo į viršutinius denius. Laivo gale atviruose deniuose budėjo apsaugos darbuotojai.

Mums neleido atidaryti balkonų, jungti šviesų, turėjo būti užtrauktos užuolaidos", - pasakojo klaipėdietė Laima Rekašienė, į įspūdingą kelionę prabangiu kruiziniu laineriu "MSC Magnifica" isširuošusi dar sausį, kai kalbos apie tai, jog pasaulį netrukus užgrius dar neregėta pandemija, buvo toli nuo Lietuvos.

Gyvenimo svajonė

Klaipėdietė pasakojo, kad svajonė pakeliauti kruiziniu laivu ją lydėjo kone visą gyvenimą.

"Tačiau, kol dirbau Lietuvoje, tam nebuvo galimybės. Jau 4-erius metus Norvegijoje dirbu medicinos sesele, atsirado pinigų. Tad kai vieną dieną kolegė pasiūlė idėją iškeliauti, mielai sutikau", - kalbėjo L. Rekašienė.

Sausio pradžioje klaipėdietė leidosi į kelionę: lėktuvu iš Vilniaus atskrido į Milaną, o iš jo traukiniu nuvyko į Genują. Italijos Genujos uoste jų jau laukė prabangus kruizinis laivas.

"Net sunku rasti tinkamus žodžius, apibūdinančius užplūdusioms emocijoms, kai įžengėme į tą laivą. Visų pirma nustebino pačio laivo dydis. Aptarnavimas, serviravimas, švara, tvarka. Tokio aptarnavimo, koks ten buvo, nerastum nė geriausiame viešbutyje", - smagiai prasidėjusios kelionės įspūdžius pasakojo L. Rekašienė.

Klaipėdietė teigė po pasaulį keliaujanti išties nemažai, bet ši kelionė kruiziniu laivu buvo pati įspūdingiausia patirtis.

Įkalinti laive - 40 dienų

Tačiau pasakiškos kelionės idilę sudrumstė pasaulyje kilęs nerimas dėl plintančio COVID-19 viruso.

"Apie tą virusą mes išgirdome jau sausio viduryje, bet jautėmės šiek tiek pabėgę. Tarytum jis šliaužė iš paskos.

Tačiau su jo sukeltais nepatogumais susidūrėme vienoje iš Kuko salų (Ramiajame vandenyne - aut. past.). Salos gubernatorius mūsų neįleido į tą salą, nors laive ir visi buvome sveiki.

Atkeliavę į Tasmaniją (Australijos valstiją - aut. past.) sužinojome, kad mūsų neįsileis ir į Hobartą.

Tai buvo kovo 14 dieną. Būtent tada supratome, kaip tai rimta. Juk Naujojoje Zelandijoje dar vaikščiojome visuose 4-iuose uostuose, nors buvo keli susirgimai. O štai Tasmanijoje ir nebeįsileido.

Naujoji Zelandija buvo paskutinis krantas, kuriame mes buvome išlipę. Po to net 40 dienų praleidome tiesiog laive. Sausumą matėme tik iš laivo", - kalbėjo L. Rekašienė.

Aplankė neviltis

Klaipėdietė pasakojo, kad atplaukus į Australiją keleiviams buvo pranešta, jog kruizas yra baigiamas, o MSC kompanija dėl kilusių nepatogumų pasiūlė kompensaciją.

"Kai kas iš Sidnėjaus turėjo galimybę išskristi. Buvo žmonių, kurie tai darė už savo lėšas ir pasiekė savo šalis. Po to nuplaukėme į Melburną, kuriame vėlgi buvo siūloma visiems, kurie gali, išskristi ir taip atsidurti savo šalyse. Tik tokių žmonių atsirado nedaug.

Plaukiant naktį į Dubajų mus pasiekė žinia, kad čia mūsų nebepriims. Taigi, kelias paras sukome ratus prie Australijos.

Prasidėjo nerimas, keleivius aplankė visiška nežinomybė. Buvo verkiančių: žmonės sustoję ir apsikabinę išties raudojo. Mus aplankė neviltis. Porą dienų visiškai nieko nežinojome.

Trečią parą gavome žinią, kad keliausime iki Šri Lankos. Į uostą, žinoma, neįleis, tačiau bus galima padaryti techninį sustojimą: atiduoti šiukšles, pasiimti maisto, pasipildyti kuro", - kalbėjo L. Rekašienė.

Anot klaipėdietės, laive ėmė stigti vandens. "Maisto gavome labai mažai, mums pradėjo trūkti vandens. Gėrėme perdirbtą jūros vandenį. Tiesa, nebadavome", - sakė moteris.

Visą straipsnį skaitykite savaitraštyje "Savaitės ekspresas", kurį galite užsiprenumeruoti nuo bet kurios dienos, arba įsigyti prekybos centruose visą savaitę - nuo penktadienio iki ketvirtadienio.

Savaitraštyje taip pat skaitykite, kur šiemet vasaros atostogas planuoja leisti žinomi klaipėdiečiai. Juk į tolimas užsienio šalis vargu ar galėsime išskristi.

Sporto įdomių puslapiuose sužinosite, kokiu smagiu laukimu dabar gyvena sportininkų Ramūno ir Gabrielės Navardauskų šeima. Taip pat rasite vertingų patarimų, kaip išlikti sveikiems ir sportiškiems karantino metu.

"Klajonių" rubrikoje įdomus pasakojimas iš Meksikos. Jukatano regione įspūdingas šventyklas aplankiusi klaipėdietė Indrė Valionienė atvira: "Su kiekvienu sustojimu vis labiau jauti, kaip protas sutrikęs blaškosi tarp oficialios informacijos, gidų pasakojimų ir paties savo pojūčių. Logika traiškoma akimis matomais faktais. Vaizduotei, deja, nurašyti nepavyksta."

Priede "Kultūros uostas" aiškinamasi, kodėl septyniolika metų Klaipėdos miesto savivaldybė nesugeba pritaikyti lankymui vos dviejų mieste esančių Žardės ir Purmalių piliakalnių.

Tradiciškai priede rasite senųjų Klaipėdos kapinių istorijas ir naują žurnalistės Gražinos Juodytės "Akvarelių" pasakojimą.

Beje, dabar landžiojama po Herkaus Manto g. 2-ąjį namą, kur ilgą laiką veikė ir "Vakarų ekspreso" redakcija. Tad šį sykį, manome, bus įdomu paskaityti buvusios dienraščio korektorės Irmos Stasiulienės prisiminimus.

Ir dar daug įdomių istorijų, pasakojimų rasite naujame "Savaitės ekspreso" numeryje. O kartu su juo gausite ir specialų priedą "TV publika" su TV programa visai savaitei.

Naujojo "Savaitės ekspreso" ieškokite visose spaudos platinimo vietose.