Kariškiai parūpino mišrainės receptą

Karininkas Henning Baek iš Danijos kartu su kitais penkiais kolegomis net mėnesį praleido Klaipėdoje. Jie padėjo Lietuvos kariams pasiruošti NATO misijai Kosove. Henning Lietuvoje lankėsi pirmą kartą, tad įspūdžių tikrai pakako.
- Jau nusileidęs Palangos oro uoste, pajutau, kad viskas čia seksis kuo puikiausiai. Dvi simpatingos pasienietės ilgai tyrinėjo mano senutį aptrintą pasą, kuriame aš su ilgais plaukais. Paskui nusišypsojo ir palinkėjo sėkmės.

Klaipėda man panaši į Danijos miestus. Čia daug kavinių, restoranų, parduotuvių. Išties švaru. Ir tiek žmonių gatvėse! Danijoje paprastomis dienomis tiek žmonių tikrai nepamatysi. Jie labiau atsipalaidavę ir ne tokie įsitempę, kaip, pavyzdžiui, Kopenhagos gyventojai. Lietuviai man panašūs į danus, net ir savo humoro jausmu. Nustebino, kad ir jaunimo tiek daug. Miestas atrodo gyvas ir besivystantis. O jūsų moterys - tiesiog gražuolės. Nustebome, kad jos taip puikiai apsirengusios. Mano manymu, danės tingi save prižiūrėti, todėl neatrodo tokios patrauklios.

Gyvenome "Klaipėdos" viešbutyje. Mums tikrai patiko. Čia šauni atmosfera ir kambariai gerai apstatyti. Registratūroje labai paslaugūs, draugiški darbuotojai. Jauti, kad tavęs laukia ir esi gerbiamas.

Mums labai patiko žuvies patiekalai. Juk ir Danijoje žuvies pakanka, bet gal nemokame jos pagaminti? Ir puikiai ruošiatės mišraines ir salotas. Vienos mums taip patiko, kad paprašėme kareivių gauti mums receptą. Dabar bandysime jas pasigaminti namuose. Aišku, būtina pagirti jūsų alų. Sąžiningai sakau, "Švyturio" alus - tai geriausia, ką esu gėręs pasaulyje. Nežinau, kaip reiks sugrįžti ir vėl priprasti prie mūsų "Calsberg" ir "Tuborg" alaus...

Dažnai eidavome pasportuoti į "Formos" klubą. Jis niekuo nesiskiria nuo esančių Danijoje. Rytais bėgiojome krosą paplūdimyje, bet susidarėm įspūdį, kad Lietuvoje nedaug žmonių kultivuoja šį sportą. Buvome ir Palangoje, Nidoje. Manau, kad jaunimui iki 25 metų reiktų važiuoti į Palangą, tiems, kam per 45 - į Nidą. Na, o vidutinio amžiaus žmonėms siūlyčiau poilsiauti Klaipėdoje. Mes patys daug laiko praleidome ir "Boogy Woogy", ir "Juodajame katine". Buvome ir diskotekose. Tik nesupratome, kodėl visur taip garsiai muziką leidžia? Manau, kad turistams iš Danijos Klaipėda tikrai turi atrodyti patraukliai, nes už mažas kainas gali gauti puikias paslaugas, be to, miestas turi savo specifinę dvasią. Ir dar toks logiškas parduotuvių darbo laikas! Pas mus jos atidarytos tik nuo 10.00 iki 20.00 val.

Pirkome stiklo dirbinius, nes Danijoje jie labai brangūs. Taip pat drabužių, avalynės, nes jų dizainas panašus į danišką, tik kad pigiau išeina.

Man labai keista, kad prie šviesoforo, net degant raudonai šviesai, daug kur galima sukti į dešinę. Danijoje to nėra. Apskritai lietuviai važiuoja per greitai ir yra nemandagūs kelyje. Jie nenori tavęs praleisti ir kažkur vis lekia. Tai vienintelis neigiamas dalykas, kuris krinta į akis.