"Teatre trūksta paprastumo ir nuoširdumo"

"Teatre trūksta paprastumo ir nuoširdumo"

Režisierius Domininkas Malajavas - dar vienas "Švyturio" Klaipėdos ateities" konkurso finalininkas. Jaunasis kūrėjas kartu su bendraminčiais įkūrė naują teatrą "ŠouXmas", kuris į teatro sceną nori sugrąžinti klasikinę dramaturgiją, ugdančią žmoniškumą, atsigręžiančią į pamatines žmogaus vertybes.

Pašnekovas stebisi, kad tarp begalės įmantrybių ir siekio būti originaliu, teatre ir gyvenime išsiskiria paprastumas bei nuoširdumas.

Ar tikėjaisi patekti tarp dešimties konkurso finalininkų?

Man tai buvo netikėta, bet parodytas dėmesys ir pasitikėjimas džiugina ir skatina toliau siekti tikslų, kuriuos esu nusibrėžęs.

Ar žinai, kas konkursui pasiūlė tavo kandidatūrą?

Tikrai ne. Man tai buvo malonus siurprizas. Aš pats nelendu į konkursus, nesu linkęs per daug reklamuotis.

Kaip vertini savo konkurentus? Kodėl tu esi verčiausias gauti stipendiją?

Kadangi esu tikras klaipėdietis, kai kuriuos žmones pažįstu. Manau, kad visi kandidatai verti gauti stipendiją. Juk kiekvienam idėjų turinčiam jaunuoliui reikalinga finansinė parama.

Jei laimėtum stipendiją, kam pats ją išleistum?

Neseniai su kolegomis įkūrėme naują teatrą "ŠouXmas", kuris žengia savo pirmuosius žingsnius. Birželį pristatėme savo pirmąją premjerą - šokio spektaklį pagal Vydūno misteriją "Ragana".

Jeigu nesistengi kurti populiariojo teatro, vaikytis įmantrybių, o dėmesį kreipi į žmogiškąsias vertybes, galiausiai susiduri su finansiniais sunkumais.

Šiuo metu nauji kūrybiniai sumanymai guli stalčiuje ir laukia akimirkos, kai galės pasirodyti scenoje. Tačiau tam reikalinga finansinė injekcija.

Prisipažinsiu, sulaukti palaikymo iš miesto visiems teatrams nėra lengva, tačiau mes tikime savo idėja, nenuleisime rankų.

Žinoma, jei laimėčiau stipendiją, dalį pinigų skirtume ir gastrolėms. Norėtume parodyti spektaklį "Ragana" ir kituose Lietuvos miestuose.

Esi minėjęs, kad Vydūno kūryba yra kietas riešutėlis ir jos vengia kiti teatrai. Einate sunkiausiu keliu...

Vydūnas yra mūsų teatro kūrybinis švyturys, pagal kurio vertybes ir filosofiją mes stengiamės kreipti visą teatro koncepciją. Man labai patinka viena iš Vydūno minčių: "Tikrasis menininkas kiekviename žmoguje yra jo esmė, jo žmoniškumo pradas. Jam leidžiant pasireikšti visokiu vaizdavimu, gimsta pats tikriausias menas. Gaudyti naujų apraiškos būdų yra vaikiškas žaidimas. Kur yra gaivaus gyvumo, ten jis savaime suranda išraiškos lytį. Žmoniškumo prado galiai vaizduojant, susikuria veikalai, kurie visais amžiais lieka reikšmingi."

Apskritai mūsų teatro dėmesio centre - klasikinė dramaturgija: Šekspyras, A. Čechovas. Tokia dramaturgija ugdo žmoniškumą, atsigręžia į pamatines žmogaus vertybes. Tai svarbu ne tik mūsų teatrui, bet jaučiame visuomenės poreikį.

Kaip žiūrovai priėmė spektaklį "Ragana"?

Kol kas girdime teigiamus atsiliepimus. Nors tai - pirmasis mūsų darbas, mano akimis, nenuvylėme nei savęs, nei žiūrovų.

Kas yra teatro "ŠouXmas" komandos branduolys?

Kompozitorius Saulius Šiaučiulis, dailininkė Laura Guokė, režisierė Andrėja Gričiutė ir aš.

Miestiečiai Klaipėdą vadina teatro miestu, kadangi čia vyrauja didelė teatro trupių įvairovė.

Nors teatrų yra nemažai, šiais laikais trūksta paprastumo ir nuoširdumo. Tai tampa autentiški pažinimo būdai tarp begalės įmantrybių ir siekio būti originaliam. Paradoksalu, jog tapo originalu būti paprastam ir nuoširdžiam.

Ar teko lankytis festivalyje "TheAtrium"? Kaip vertini šiuolaikinį teatrą?

Teko lankytis. Aš neneigiu nihilizmo, tačiau nemanau, kad prasminga ir vertinga teatre vaizduoti niūrią realybę, kai realybė ir taip yra niūri. Eidami į teatrą žmonės nesitiki pamatyti tikrovės atvaizdavimo. Jie nori kažko daugiau.

Manau, turi būti viltis, kuri, deja, pastaruoju metu teatre iš žmogaus atimama. Maža to, vaizdas dažnai yra gniuždantis.

Reiktų paklausti pačių žiūrovų, kaip jie jaučiasi pamatę tokius spektaklius. Jeigu blogai, kyla klausimas, ar verta į tokį teatrą eiti ir ar verta tokį teatrą kurti?

Menas turėtų būti išreikštas per tiesą, grožį ir gėrį.

Vieni sako, kad Klaipėdoje kultūrinis gyvenimas atsigavo, kiti uostamiestį vis dar vadina provincija, kurioje trūksta ne tik menininkų įvairovės, bet ir kultūros vartotojų. Kokia tavo nuomonė?

Manau, kad žmonių sąmonėje turėtų natūraliai gimti poreikis, noras pamatyti ne pigią komediją, o klasikinės dramaturgijos spektaklį. Kad žmonės patys norėtų apsilankyti ne vien šlagerių koncerte, bet ir pasiklausyti klasikinės muzikos.

Mes galime linčiuoti įvairius komercinius renginius, tačiau, jei nesikeis žmonių poreikiai, nesikeis niekas. Permainos neateina pačios. Turime pradėti nuo savęs.

TIKSLAI. Režisierius, vienas iš teatro "ŠouXmas" įkūrėjų Domininkas Malajavas "Švyturio" Klaipėdos ateities" konkurse surinko 2 946 balsus. Jei laimėtų, stipendiją jaunasis kūrėjas išleistų naujiems spektakliams statyti ir gastrolėms po Lietuvą su naujausiu spektakliu "Ragana".

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder