2019 m. birželio 26 d. 05:16 val., trečiadienis

ve  >  Žinios  >  Visuomenė  >  Švietimas

Švietimas

Moksleiviai pašiurpę: per karščius neleidžia mūvėti šortų

(14)

Moksleiviai pašiurpę: per karščius neleidžia mūvėti šortų nuotrauka, foto

VIENOS NEPAKAKS. Svarstoma, kad mokiniams reikėtų turėti ir žieminę, ir vasarinę uniformą, tačiau ne visi tėvai išgali nupirkti vaikui kelis uniformų komplektus.

© "Fotolia" nuotr.

Pailginti mokslo metai priešina mokyklų bendruomenes. Nerandama vieno sprendimo, kaip mokiniams rengtis esant karščiams. Lietuvoje neįprasta turėti ir vasarišką uniformą, nes anksčiau mokslo metai tiek ilgai nesitęsdavo.

Į "Vakarų ekspreso" redakciją kreipėsi "Žemynos" gimnazijoje besimokančių moksleivių tėvai. Jie buvo nustebę, kad šios gimnazijos vadovybė neleidžia gimnazistams eiti su šortais.

"Lauke karšta, o mokykloje iš viso neįmanoma tverti, juk ten nėra jokių kondicionierių. Argi logiška esant tokioms sąlygoms versti moksleivius vilkėti ilgas kelnes?" - stebėjosi gimnazistų tėvai.

Pasak jų, praėjusį trečiadienį šortais vilkintys vaikinai nebuvo įleisti į mokyklą. Esą prie durų juos pasitiko gimnazijos direktorė ir pareikalavo eiti namo persirengti.

"Šiaip vyrai su šortais neturėtų vaikščioti į įstaigą, bet niekas jų nevarė. Tik tiek, kad yra ir kitos kelnės", - situaciją "Vakarų ekspresui" komentavo "Žemynos" gimnazijos direktorė Rita Podoliankienė.

PATOGIAU. Kai kuriose mokyklose vasarą į uniformas žiūrima "pro pirštus" ir mokiniams leidžiama rengtis, kaip jiems patogiau.

"Fotolia" nuotr.

Direktorė tikino, kad tikrai niekas nereikalauja, kad gimnazistai per karščius sėdėtų klasėje vilkintys uniforminius švarkus. Leidžiama pamokas vesti ir lauke. Tačiau, jos nuomone, šortai ir palaidinės su petnešėlėmis tinka tik poilsiaujant kurorte.

"Mes daug ką toleruojame, bet kai kurie mokiniai pradeda piktnaudžiauti, tada ir kyla nepasitenkinimas, atsiranda bejėgiškumas. Kartais, kai lauke tik 15 laipsnių šilumos, jie taip pat ateina su šortais. Aš tai pavadinčiau vaikiška provokacija. Pamenu vieną konferenciją, kurioje dalyvavo intelektualai. Tuomet aiškiai buvo įvardyta, kad vilkėti šortus ir palaidines su petnešėlėmis dera tik kurortiniuose miestuose. Draudimais nieko nepakeisi, bet ugdyti tautą galime", - kalbėjo R. Podoliankienė.

Direktorė sutiko, kad tokius nesusipratimus sukėlė pailginti mokslo metai.

"Mano nuomone, geriau reikėtų mokslo metus paankstinti - pradėti mokytis nuo rugpjūčio, nes šis mėnuo pastaruoju metu dažnai būna šaltesnis už birželį", - svarstė ji.

Pasak jos, iš gimnazijos vaikinų ji kartais sulaukianti replikų, kodėl merginoms leidžiama vilkėti sijonus, o jiems šortų - ne.

"Kartą bendravau su vienu studentu, jis tokį moksleivių klausimą traktuoja paprastai - esą peržvelgus istoriją matyti, kad vyrai ne visada nori būti vyrais. Beje, dabar, kai karšta, kone visos merginos kaip tik ateina vilkėdamos ilgas kelnes ar džinsus, o vaikinams žūtbūt reikia eiti su šortais, ir viskas", - kalbėjo R. Podoliankienė.

Esą buvo svarstymų apie tai, kad mokiniams reikėtų turėti ir žieminę, ir vasarinę uniformą, tokiu atveju vaikinai vasarą galėtų mūvėti bridžius, tačiau ne visi tėvai išgali nupirkti vaikui kelis uniformų komplektus.

"Jei dar ilgins mokslo metus, gali tekti į sutartį su gimnazistų tėvais įvesti naujovę, kad reikalinga ir vasariška uniforma. Keičiasi klimatas - reikia ir mums keistis", - sakė gimnazijos vadovė.

Prieš keletą dienų "Vakarų eksprese" rašėme, kad kai kurių uostamiestyje veikiančių progimnazijų vadovai teigė, kad esant karščiams moksleiviams leidžia rengtis, kaip jiems patogiau. Pavyzdžiui, "Smeltės" gimnazijos direktorius Arūnas Matuzas neslėpė, kad jo paties atžalos į mokyklą dabar eina vilkinčios šortais.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

2019-06-14   11:03

IP: 197.210.28.72

Šiemet 2019 m. Man buvo toks palaimingas, kad Dievas man suteikė pagrindą laimingai vėl gyventi po to, kai buvo pertrauktas širdis 3 mėnesius, kai mano vyras nepaisė manęs ir grįžo į savo šeimininką. Aš patyriau ir išgyvenau visus emocinius kankinimus, nes aš negalėjau gauti jokios pagalbos, kad galėčiau sugrąžinti savo vyrą, kol mano kolegos, kuri man suteikė jai visišką įsitikinimą, kad jis gali padėti man. Aš susisiekiau su dr. Wealthy ir klausiausi jo žodžių ir sekėjau jo pateiktais nurodymais. Ar galėtumėte manyti, kad mano vyras sugrįžo namo per 12–16 valandų, kaip sakė jis ir šiandien, mano santuoka atkurta ir dėkoju, dėkoju ir dėkoju Dievui, kad naudojosi dr. sulaužyta santuoka. Ar yra kas nors iš ten, kuriam reikia grįžti prie jo ar jos mylėtojo, ar jam reikia bet kokios pagalbos? Tada aš siūlau jums susisiekti su Dr Wealthy dabar per savo el. Pašto adresą: wealthylovespell@gmail.com ARBA jūs taip pat galite jį sušaukti +2348105150446 daugiau informacijos. Dievas palaimins jus, sir

BMW „M“ padalinys pristatė pagrindinę metų naujieną

 

Vokietijos kompanijos BMW „M“ padalinys oficialiai pristatė savo pagrindinę metų naujieną – „BMW M8“ ir „BMW M8 Competition“ tiek kupė, tiek kabrioleto kėbulais. Kurdami savo sportiškiausius automobilius Bavarijos gamintojo inžinieriai praleido daugybę valandų lenktynių trasose, kad rinkai galėtų pasiūlyti naujų technologijų. 


Anot BMW prekės ženklo vadovo Lietuvoje Martyno Daujoto, pasaulinė šių modelių premjera birželio 25-27 dienomis vyks „BMW Group“ renginyje #NextGen, bendrovės būstinėje Miunchene.


„Sportiškiausioji 8-osios serijos BMW versija užims pelnytą vietą gamos viršūnėje. Šis modelis – lyg deimantas BMW karūnoje – atkeliauja į kelius nušlifuotas iki smulkmenų“, – teigia M. Daujotas.


Komfortiškas kelyje, sportiškas lenktynių trasoje


Naujajame „BMW M8“ montuojamas 4,4 litro darbinio tūrio V8 variklis su dviem turbinomis pasiekia 441 kW/ 600 AG galią ir net 460 kW/ 625 AG prie 6000 aps./min. „BMW M8 Competition“ versijoje. „BMW M8“ maksimalų 750 Nm sukimo momentą išvysto itin plačioje 1800-5600 aps./min. amplitudėje, o „M8 Competition“ ją pratęsia iki 5800 aps./min.,  užtikrinant solidų vairuotojo sprendimų arsenalą visose situacijose.


„BMW M8 Coupe“ ir kabrioletas „BMW M8 Convertible“ nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti per atitinkamai 3,3 ir 3,4 sekundės, o „BMW M8 Competition Coupe“ bei „BMW M8 Competition Convertible“ – per atitinkamai net 3,2 ir 3,3 sek.


Motoro galią ratams perduoda 8 laipsnių sportinė „M Steptronic“ pavarų dėžė su „Drivelogic“ funkcija, valdoma naujo dizaino pavarų perjungimo svirtimi arba „M“ mentelėmis po vairu. Trys skirtingi pavarų perjungimo režimai leidžia važiuoti komfortiškai, sportiškai arba ypatingai dinamiškai, pavyzdžiui, lenktynių trasoje. 


„M xDrive“ visų varomų ratų sistema su aktyviu centriniu diferencialu normaliomis sąlygomis užtikrina tradicinį galios tiekimą galinei ašiai, kurį dar ir galima užfiksuoti išjungus dinaminę stabilumo kontrolę. Visais kitais atvejais, automobiliui nors kiek slystelėjus ar susidūrus su kitomis besikeičiančiomis važiavimo sąlygomis, sukimo momentas paskirstomas tarp visų ratų, atsižvelgiant į tai, kuriam iš jų reikia daugiau sukibimo.


Įkvėpė lenktyninis bolidas


„M“ padalinio inžinieriai ypatingai daug dėmesio skyrė šio modelio važiuoklės derinimui, tam praleisdami daugybę valandų lenktynių trasose. Neslepiama, kad daug sprendimų nulėmė lygiagrečiai kurtas lenktynėms skirtas „BMW M8 GTE“ bolidas.


Taip gamintojams pavyko surasti aukso viduriuką tarp prabangaus automobilio savininko noro patogiai važinėti kasdien ir adrenalino fanui būtinų preciziško stabilumo bei valdymo galimybių suderinimo. Daugybė pakabos dalių buvo papildomai sutvirtintos, kad atlaikytų padidintas perkrovas ir užtikrintų patikimesnį automobilio valdymą.


Visuose „BMW M8“ įdiegta adaptyvi pakaba su elektronikos kontroliuojamais amortizatoriais ir elektromechaniniu vairo stiprintuvu. Jau standartinėje įrangoje automobiliuose montuojami 20 colių skersmens „M“ dizaino lengvojo lydinio ratlankiai ir aukštoms apkrovoms skirtos padangos. „BMW M8 Competition“ versijos be išskirtinių apdailos elementų turi specialiai šiam modeliui iškaltus 20 colių skersmens dvispalvius ratlankius.


Visuose „BMW M8“ sumontuoti efektyvūs „M“ stabdžiai, o už papildomą mokestį galima užsakyti anglies pluošto ir keramikos mišinio stabdžių sistemą. Dabar „BMW M8“ vairuotojai turės efektyvesnį grįžtamąjį stabdžio pedalo ryšį, kurį galės pasirinkti iš „Comfort“ ir „Sport“ režimų. Tokią galimybę užtikrina inovatyvus stabdžių modulis, leidžiantis greičiau pasiekti reikalingą stabdymo jėgą ir daug greičiau veikti elektroninei stabilumo sistemai.


Atletiškųjų modelių eksterjerą papildomai galima praturtinti anglies pluošto apdailos elementais, pasirinkus „M Carbon“ paketą. Lengvų, bet tvirtų medžiagų netrūksta ir automobilio kėbule – pavyzdžiui, iš anglies pluoštu sustiprinto plastiko pagamintas M8 kupė stogas.


Naujos funkcijos


Automobilių interjere atpažįstamos „M“ modeliams būdingos prabangios detalės: kiekviename „BMW M8“ montuojamos ypatingos „M“ sėdynės, sportinis odinis vairas ir specialūs saugos diržai, oda dominuoja ir tarp kitų apdailos elementų. Taip pat jau standartinėje įrangoje siūlomas projekcinis ekranas vairuotojui, solidus elektroninių vairavimo ir parkavimo pagalbininkų paketas bei naujausia „BMW ID7“ multimedija su navigacija ir „Intelligent Personal Assistant“ sistema.


Greta pavarų perjungimo svirties atsiradęs naujas „Setup“ mygtukas leidžia vienu paspaudimu pasiekti variklio, amortizatorių, vairo stiprintuvo, „M xDrive“ ir stabdžių sistemų nustatymus bei juos keičiant greitai sukalibruoti automobilio valdymą pagal poreikius. Du tokių parinkčių rinkinius vairuotojas gali bet kada aktyvuoti, prieš tai išsaugojęs juos automobilio atmintyje.


Dar viena naujovė – „M Mode“ mygtukas centrinėje konsolėje – leidžia vienu paspaudimu pakeisti vairuotojo pagalbinių sistemų parinktis ir parodymus prietaisų skydelyje. „M Mode“ vairuotojui suteikia galimybę greitai aktyvuoti „Road“ arba „Sport“ nustatymus, o „BMW M8 Competition“ versijoje – ir „Track“ režimą, skirtą lenktynių trasai.


Įgaliotosios gamintojo atstovės „Krasta Auto“ salonuose „BMW M8 Competition Coupe“ ir „BMW M8 Competition Convertible“ pasirodys rugsėjo mėnesį. Išankstiniai užsakymai šiems automobiliams priimami jau dabar.

2019-06-11   17:11

IP: 185.11.26.161

Paskaociau komenatarus, ir kai pamaciau komentarus tipo "taip ir reikia, dres kodas gi, reikia augint salies kultura" isivaizduoju zmones kurie nesupranta prikolu

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Švietimas

„Jeigu pradinių klasių mokiniai kas dieną mokykloje žaistų keturiolika matematinių žaidimų,...

Sukūrė nepaprastą žaidimą – metų matematikos kursą išmoko per kelis mėnesius nuotrauka, foto

Šalies valdžios bandymas išguiti iš Klaipėdos pedagogų rengimo specialybes netruks smogti kitu...

Darželiuose ir mokyklose - pedagogų stygius nuotrauka, foto

Antradienį Lietuvos abiturientai laikė istorijos egzaminą. Jų nuomone, jis nebuvo labai sunkus.

Istorijos egzaminas - nesunkus nuotrauka, foto

Sužibo švieselė tunelio gale - Švietimo ateities forumo ir „Consilium Educationis“ iniciatyva...

Mokytojui: nueik nežinia kur, parnešk nežinia ką nuotrauka, foto

Susimovei, Petrai! nuotrauka, foto

Nuomonės, Tikiu šventą Petrą, pradėtą šventos Mergelės Marijos, kuris kentėjęs prie Grybauskaitės, buvo...

Keltininkams Joninių savaitgalis nebuvo baisiausias nuotrauka, foto

Vasara, AB "Smiltynės perkėla" darbuotojai sako, kad per Joninių ilgąjį savaitgalį jiems sekėsi...

Lietuvoje Jūrininkų diena nešvenčiama nuotrauka, foto

Jūra, Pasaulyje birželio 25 d. minima kaip Tarptautinė jūrininkų diena. Pasak Lietuvos jūrininkų...

Policija prašo pagalbos - dingo senolis nuotrauka, foto

Kriminalai, Šiandien iš namų Klaipėdoje uogauti išėjo ir iki šiol negrįžo 1937 m....

Nuomonės, Paskelbta prieš 7 val.

Vasara, Paskelbta prieš 8 val.

Jūra, Paskelbta prieš 9 val.

Kriminalai, Paskelbta prieš 9 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...