2021 m. sausio 19 d. 18:11 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Visuomenė  >  Sociumas

Sociumas

Socialinės medijos galia ir influencerių tendencijos 2021-iesiems

2020-11-24, 08:30

Pranešimas spaudai

Socialinės medijos galia ir influencerių tendencijos 2021-iesiems nuotrauka, foto

© Organizatorių nuotr.

Reklama

Dar neseniai žodis „influenceris" atrodė kaip įmantrus skolinys, o šiandien jį sutinkame kone kasdien. Įtakingi nuomonės formuotojai, turintys dešimtis, o kai kurie – šimtus tūkstančių sekėjų, net ir nedidelėje Lietuvos rinkoje tapo svarbiais verslo žaidėjais. Pasak naujojo influencerių portalo „influencity.lt" vadovės Arminos Staniulienės, 2021-aisiais jų pozicijos tik dar labiau stiprės.

A. Staniulienė pateikia 8-ias socialinių medijų tendencijų prognozes, į kurias verta atkreipti dėmesį planuojant 2021-ųjų kampanijas.

1. Dar labiau stiprės vaizdo turinys. Su „TikTok" augimu vaizdo turinys tapo dar paklausesnis. Žmonės įprato žiūrėti trumpus, smagius, informatyvius vaizdo įrašus. Skaičiuojama, kad šioje platformoje vartotojai praleidžia net 52 minutes per dieną!

Suprasdami vaizdo turinio svarbą, socialiniai tinklai taip pat diegia naujoves, pavyzdžiui, „Instagram" paleido įrankį „Reels" ir daugiau įvairių funkcijų, leidžiančių kurti bei redaguoti vaizdo įrašus. Jau matome, kaip šia „TikTok" banga sėkmingai naudojasi Indrė Stonkuvienė, Dalia Belickaitė, Veronika Montvydienė ir daugelis kitų. Taigi, norėdami išsiskirti iš kitų, influenceriai turės kurti vis patrauklesnį, originalesnį vaizdo turinį.

2. Ir toliau stebėsime mikro (2–15 tūkst. sekėjų) ir nano (iki 2 tūkst. sekėjų) influencerių svarbą ir augimą. Mikroinfluenceriai – tai nišinės temos ekspertai, todėl jų auditorija – siaura, bet tikslinė. Ją verta rinktis tiems prekių ženklams, kurie siūlo specializuotas prekes ar paslaugas, arba jų auditorija yra nišinė. Be to, mažesnių influencerių turinys organiškesnis, o santykis su sekėjais – artimesnis, todėl jais žmonės pasitiki labiau. Privalumas ir tas, kad mikroinfluenceriai dirba gerokai mažesnėmis kainomis arba barteriu. Vidutiniškai jų paslaugos kainuoja 150–300 Eur.

3. Influenceriai turės praeiti reputacijos kontrolę. 2020-aisiais net kelios didžiulės reklamos kampanijos buvo sutiktos skandalingai, pritraukdamos negatyvų foną viešojoje erdvėje. Galima prognozuoti, kad ateinančiais metais prekių ženklai daug akyliau rinksis nuomonės formuotojus, taikydami jiems griežtus, jų verslo vertybes atitinkančius reputacijos kriterijus.

Reklama

4. Rezultatai taps dar svarbesni. Prekės ženklai – jau ne naujokai, todėl savo ambasadoriams jau gali kelti aukštesnius reikalavimus ir lūkesčius. Verslui svarbūs ne tik rezultatai, t. y. tiesioginiai pardavimai, bet ir reklamos kampanijos inovatyvumas, išskirtinumas. Didėjant influencerių gretoms, visiems, norintiems dalyvauti rinkoje, teks ieškoti įdomių, nišinių temų, kurios patrauktų auditorijos dėmesį, būtų išskirtinės savo turiniu.

5. Influenceriai ir toliau kurs savo prekės ženklus. Šiais metais Karolina Meschino paleido ne vieną vardinį produktą; Simona Lipnė atidarė internetinę šeimos parduotuvę; Sotera Babyblog kartu su lietuviškos kosmetikos prekės ženklu „Manilla" išleido vaikų kosmetikos liniją; Saugirdo Vaitulionio kurtas namų kvapas įvertintas aukso medaliu. Sėkmingų pavyzdžių turime nemažai jau dabar, ir ateityje jų turėsime dar daugiau.

6. Bus kuriama daugiau tikro turinio. Kadangi sekėjai jau pavargo nuo „tobulų" gyvenimų, nugludintų nuotraukų, gražių veidų, jie vis labiau vertina tikras istorijas. Taigi, influenceriai kurs vis daugiau tikroviško, gyvenimiško turinio.

7. Influenceriai bendradarbiaus tarpusavyje. Jau šiandien buriasi įvairios influencerių „sąjungos",  kuriami pavieniai bendradarbiavimo projektai. Jų tikslas – auginti savo asmeninės paskyros auditoriją ir sujungti turimus sekėjus, padidinti komunikacijos sklaidą.

8. Didesni influenceriai padės augti mažesniems. Jau dabar pastebima tendencija, kad mažesni influenceriai naudojasi didesnių influencerių reklama. Taip savo klientams jie gali užtikrinti gausesnę auditoriją ir išplėsti savo turimų sekėjų gretas. Svarbu pastebėti, kad tam tikrais atvejais didieji influenceriai nuoširdžiai rekomenduoja jiems patikusi mažąjį influencerį ir be papildomo atlygio.

„Ateinančiais metais ir toliau stebėsime influencerių įtakos augimą reklamos rinkoje. Tikėtina, kad jie kurs daugiau kokybiško vaizdo turinio. Be to, jiems bus keliami aukštesni reputacijos, pardavimų rezultatų, bendradarbiavimo konversijos kriterijai", – glaustai reziumuoja A. Staniulienė.

Reklama

Taip pat ji priduria, kad į Lietuvą po truputį žengia ir nauji socialiniai tinklai bei nišinės platformos: „Pastebimas susidomėjimas „Byte", „QQ", „Qzone" ir „Discord", visgi, jų potencialą kol kas sunku prognozuoti, priešingai nei stabiliai augančio „TikTok" auditoriją, kurios didesnę dalį, kaip ir „Snapchat" atveju, sudaro paaugliai."

Žymos: influenceriai

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Sociumas

Po beveik visus metus trunkančios pandemijos Lietuvos gyventojai labiausiai yra...

Gyventojai labiausiai ilgisi kelionių, renginių ir draugų nuotrauka, foto

Linksmas, aktyvus, visuomet besišypsantis ir žingeidus berniukas – toks yra prieš daugiau...

Be šlaunikaulio gimusio Jokūbo istorija sujaudino visą Lietuvą: berniuko tėvai jau ima tikėti svajonės išsipildymu nuotrauka, foto

Žmonės vis griežtėjančio karantino sąlygomis ėmė daug abejingiau žiūrėti į savo aprangą,...

Gyventojai nemato prasmės nei pirkti naujų drabužių, nei puoštis šventėms - Statistikos departamentas nuotrauka, foto

2020 m. pabaigoje, prieš pat Kalėdų šventę, Vilties miesto bendruomenė nori pasidalinti...

Jurgio Ambraziejaus Pabrėžos sensorinis sodas nuotrauka, foto

Kainos nuolaidos psichologija, arba kodėl mes tokie neracionalūs nuotrauka, foto

Psichologija, Juvalis Noahas Hararis knygoje „Homo deus. Glausta rytojaus istorija“ puikiai atkreipia dėmesį,...

Girtas vairavęs ir dvi moteris pražudęs plungiškis teismo neišvengs nuotrauka, foto

Kriminalai, Klaipėdos apygardos prokuratūros Klaipėdos apylinkės prokuratūroje baigtas ikiteisminis tyrimas ir baudžiamoji byla...

Paukščiai žiemą: lesinti tik kokybišku maistu nuotrauka, foto

Lietuva, Paspaudus šalčiams ir gerokai pasnigus kretingiškė Eglė Dobrovolskienė ėmėsi iniciatyvos pagloboti...

Vasarą ruošiamasi griauti Salantų užtvanką nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Aplinkos ministerija ruošiasi didžiausiam iki šiol Lietuvoje įgyvendinamam užtvankos demontavimo...

Psichologija, Paskelbta prieš 11 min.

Lietuva, Paskelbta prieš 1 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 1 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...