Kruiziniame laive įstrigusi Dalia Kutraitė: esame 5 žvaigždučių kalėjime

„Nuo tos dienos, dabar jau 18 parų, esame kajutėse. Kajutėse! Labai gerai maitinami, bet mūsų laisvė apribota yra visiškai. Aš juokauju, kad tai yra penkių žvaigždučių kalėjimas“, – naujoje LRT RADIJO laidoje „Vienas namuose“ kalba buvusi Seimo narė, žurnalistė, visuomenės veikėja Dalia Kutraitė, šiuo metu įstrigusi Italijoje, prie Romos plūduriuojančiame laive.

Moteris pasakoja, kad iš Lietuvos išskrido dar kovo 6 dieną, kuomet sienos dar nebuvo uždarytos, o karantinas nebuvo paskelbtas. „Net ir toje pačioje Italijoje karantinas buvo paskelbtas tik kovo 11 d.

Tą pabrėžiu todėl, kad mes skridome į Dubajų, o kruizinis laivas – „Costa Victoria“ – itališkas. Spėjome aplankyti tris miestus: Dubajų ir du Omano karalystės miestus. Buvo kovo 12 d. Nuo tos dienos mes nesame buvę krante“, – pasakoja D. Kutraitė.

„Aš jau norėčiau kokį jūrininko išsilavinimo pažymėjimą gauti, – ironiškai sako D. Kutraitė. – Tiek jau ilgai krante nebuvau.“

Pasak jos, išlipti į krantą nepavyko todėl, kad jokia šalis nenorėjo įsileisti itališko laivo. Gyvenimo sąlygomis moteris, sako, nesiskundžianti. „Nėra jau taip blogai. Laivas, kaip aš juokauju, yra kaip Nojaus laivas. Pasaulyje kunkuliavo baisios mintys, kaip kad matėme per televizorių, o mes čia, laive – švariai, gražiai, linksmai ir prabangiai leidome dienas“, – tikina pašnekovė.

Tačiau vieną gražią dieną, kaip pasakoja laive įstrigusi žurnalistė, viskas apsivertė aukštyn kojomis ir linksmai leistos dienos virto panašiomis į įkalinimo įstaigų kasdienybę.

„Tai buvo kovo 23 d. Laivo kapitonas prieš vakarienę pasakė, kad visi liktume kajutėse ir iš jų neišeitume, – prisimena D. Kutraitė. – Maistas bus pateiktas.

Buvo paaiškinta, kad iš laivo, kažkokiu būdu, yra išvežta Argentinos pilietė, kuriai yra įtariamas koronavirusas.“

Nuo to momento mūsų gyvenimas pasikeitė, sako D. Kutraitė. „Nuo tos dienos, dabar jau 18-ka parų, esame kajutėse. Kajutėse! Labai gerai maitinami, bet mūsų laisvė apribota yra visiškai. Aš juokauju, kad tai yra penkių žvaigždučių kalėjimas“, – sako buvusi Seimo narė.

Kruizinis laivas. Kajutė / Shutterstock nuotr.

D. Kutraitė sako pasigendanti vienintelio dalyko – informacijos. „Mums tikrina temperatūrą, tačiau nežinome, ar laive yra karščiuojančiųjų. Matome, kad išvažiuoja greitosios pagalbos mašina, tačiau nežinome, su kokia liga išvežtas ligonis.

Mes nieko absoliučiai nežinome, – nuogąstauja D. Kutraitė. – Turime du telefono numerius: trumpasis pagalbos telefono numeris, norint išsikviesti gydytoją ir registratūros telefono numeris. Mes negalime pareikšti savo norų, minčių ar pretenzijų.“

Testus gavome su labai jau dideliais prašymais, ne be ambasados įsikišimo. Praėjusį šeštadienį padarė mums tuos testus ir pasakė, kad po 48 valandų bus atsakymas. Tų atsakymų mes nežinome dar ir šiandien.

Lietuvos ambasada Italijoje buvo sudariusi sąlygas tautiečiams parvykti namo, tačiau keleivių iš laivo, pasak D. Kutraitės, neišleidžia patys italai. Moteris negaili pagyrų Lietuvos ambasadai, kuri dėjo ir deda visas pastangas, kad tautiečiai galėtų saugiai sugrįžti į namus.

„Lietuvos ambasadorius Italijoje Ričardas Šlepavičius tikrai dirba, liaudiškai sakant, po prakaitu. Jis mums jau buvo pasiūlęs septynis kelionių variantus! Įvairiais būdais, – pasakoja ji. – Kartą jau buvome nuvažiavę iki laivo išėjimo. Tai buvo lėktuvas, kuris turėjo skristi iš Milano į Vilnių.

Tiesioginis skrydis. Tas lėktuvas buvo pustuštis. Jame buvo vos devyni bilietus nusipirkę lietuviai. Pati skrydžio misija buvo pasiimti italus iš Lietuvos. Mums tai buvo puikus šansas! Sulaukėme skambučio, kad greitai ruoštumėmės, nes šiandien skrisime iš Romos į Milaną ir iš Milano į Vilnių. Ir ką jūs manot? O gi buvo negautas kažkoks tai vienas Milano sanitarinės zonos leidimas!“

Problema ta, kad ir ambasadorius negauna informacijos, sako D. Kutraitė. „Kitas svarbus dalykas – čia labai šlubuoja koordinacija. Turi susikoordinuoti labai daug tarnybų: įvairios Italijos vyriausybės tarnybos, sveikatos, oro uostų tarnybos. Taip pat laivo tarnyba, kurios ofisas yra Genujoje. Ambasada. Ir tai dar ne viską išvardinau. Koordinacijos nėra. Informacijos nėra.

Tik po kurio laiko paaiškėjo, kad mes tam karantine. Anksčiau mums to niekas nesakė. Taip pat nebuvo pranešta, kad išvažiuoti be karantino mes negalime, todėl ambasadorius daug dirbo be jokios naudos!“, – italų tarnybų nekoordinuotumu stebisi į Lietuvą negalinti sugrįžti buvusi televizijos laidų vedėja.

Kruizinis laivas. / Shutterstock nuotr.

Negana visų tekusių išbandymų, Lietuvoje žinoma moteris pasakoja, kad ir testą, nustatyti koronavirusui, gauti nebuvo jau taip paprasta. O jo rezultatų kruizinio laivo keleiviai laukia jau kelinta para.

„Nesvarbu, kad mes jau išbuvome tą karantininį laikotarpį. Netgi ilgiau – 18-ka dienų. Reikia pasidaryti testą. Testus gavome su labai jau dideliais prašymais, ne be ambasados įsikišimo. Praėjusį šeštadienį padarė mums tuos testus ir pasakė, kad po 48 valandų bus atsakymas.

Tų atsakymų mes nežinome dar ir šiandien (ketvirtadienį – LRT.lt), – su nerimu balse kalba D. Kutraitė. – Vakar ambasadorius sužinojo, kad testai čia (Italijoje – LRT.lt) yra daromi penkias dienas.“