Rimvydas Blynas įvardijo 4 savybes, kurias privalo turėti geras vaistininkas: tai ypač svarbu pandemijos metu

Rimvydas Blynas įvardijo 4 savybes, kurias privalo turėti geras vaistininkas: tai ypač svarbu pandemijos metu

„Vaistininkas turi būti savo darbą puikiai išmanantis profesionalas, išmanyti psichologiją, mokėti patarti ir būti draugiškas – šių savybių visuma ypač svarbi pandemijos laikotarpiu“, – sako 15 metų „Camelia“ vaistinių tinkle dirbantis Rimvydas Blynas, kuris visai neseniai buvo pripažintas geriausiu 2020 metų šalies vaistininku.

Vaistininkas, farmacinės veiklos vadovas ir vaistinės vedėjas iš Vilniaus R. Blynas papasakojo, kodėl pasirinko šią profesiją, kaip įsivaizduoja tobulą vaistininką ir su kokiais iššūkiais pandemijos akivaizdoje susiduria tiek jis, tiek kiti Lietuvos vaistininkai.

Praėjusių metų pabaigoje trečią kartą surengti rinkimai „Lietuvos metų vaistininkas“. Šiemet renkant nugalėtoją didžiausias dėmesys buvo kreipiamas į vaistininko – lyderio kompetencijas.

„Džiaugiuosi, kad buvau pastebėtas. Tikėjausi, kad mano darbas ir pastangos bus įvertintos. Šis apdovanojimas ir pripažinimas yra patvirtinimas, kad einu tinkama linkme – tai skatina dar labiau tobulėti savo srityje, dar labiau didinant savo ir kolegų darbo pridėtinę vertę kiekvienam vaistinės lankytojui“, – komentavo 2020 metų geriausias Lietuvos vaistininkas R. Blynas, apdovanotas platininiu medaliu.

Šeimos šaknyse – vaistininko pašaukimas

Vaistininko Rimvydo tėvai – chemikai. „Dar vaikystėje su tėčiu atlikdavome įvairius eksperimentus, tad chemija pradėjau domėtis dar iki mokyklos. Juk žiūrėti, kaip reaguoja medžiagos – keičia spalvą ar net sprogsta – įdomu kiekvienam vaikui“, – pasakojo R. Blynas.

Be to, vaistininko močiutė savo kaime buvo žinoma kaip žolininkė ir turėjo daug praktinių žinių apie įvairius augalus ir jų panaudojimą. Prireikus, žmonės jos klausdavo įvairių su sveikata susijusių patarimų.

„Šios mano gyvenimo aplinkybės ir noras padėti žmonėms lėmė, kad pasirinkau studijuoti farmaciją, tapau vaistininku“, – sakė R. Blynas.

Nuolat tobulėja

Vaistininkas Rimvydas sako, kad nuolat kelia savo kvalifikaciją įvairiuose mokymuose, kurie vyksta Lietuvoje ar užsienyje, dalyvauja įvairiose konferencijose. Žinoma, vaistininkas taip pat domisi naujausia, moksliniuose straipsniuose skelbiama, informacija.

„Esu dalyvavęs pilotiniuose projektuose, kurie galiausiai tapo įstatymine baze farmacinės rūpybos paslaugų teikimui. Be to, dalyvauju vaistininkų suvažiavimuose, kuriuose su kolegomis dalijamės patirtimi, aptariame aktualijas, – pasakoja R. Blynas.

– Domiuosi ir psichologija, dalyvauju su tuo susijusiose konferencijose. Tai leidžia išmokti daugybę naudingų dalykų, pavyzdžiui, kaip valdyti konfliktines situacijas.“

Rimvydas sako, kad tai itin aktualu šiandien. „Vaistininkai yra mokslo atstovai, tad sąmokslo teorijų amžiaus akivaizdoje kiekvienas vaistininkas turėtų mokėti išklausyti klientą, parinkti tinkamus žodžius, išsakyti argumentais pagrįstą nuomonę ir pagelbėti klientui pasirenkant efektyviausią priemonę. Juk žmogaus rekomendacija „man padėjo, padės ir tau“, retai bus teisingesnė nei profesinėmis žiniomis paremtas vaistininko patarimas“, – yra įsitikinęs „Camelia“ vaistininkas.

Nuolat tobulėjantis, besidomintis aktualijomis, gilinantis savo žinias – pasak R. Blyno, toks turi būti idealus vaistininkas. „Be to, vaistininkas pacientams turi būti ir profesionalas, ir psichologas, ir patarėjas, ir draugas – šių savybių visuma, ypač svarbi pandemijos laikotarpiu“, – sako Rimvydas.

Specialistas įsitikinęs, kad vaistininkas privalo gebėti bendrauti su žmonėmis – išklausyti, padėti ir patarti. „Ir, žinoma, jis turi mokėti užmegzti draugišką santykį su klientu, kad šis juo pasitikėtų. O pasitikėjimą gali užsitarnauti tik sąžiningas žmogus – tiek prieš save, tiek prieš klientą, todėl vaistininkai viską turėtų sakyti objektyviai ir nenuslėpti tiesos nuo klientų“, – teigia R. Blynas.

Sunkiausia, kai nori padėti, bet tavimi netiki

Vaistininkas sako, kad kasdien savo darbe susiduria su įvairiais iššūkiais, tačiau jie visi įveikiami, kai dirbama nuoširdžiai ir rūpestingai. Visgi, pasak R. Blyno, sunkiausios akimirkos vaistininko darbe yra tada, kai pacientui nori padėti, tačiau jis netiki tuo, kas sakoma.

„Ypač sunku yra perkalbėti ar padėti tiems žmonėms, kurie vadovaujasi internete perskaityta ar liaudies „išmintimi“, – sako Rimvydas ir priduria, kad pasikliaujant ir vadovaujantis patikimais, oficialiais šaltiniais (vaistininkais, gydytojais, oficialiomis organizacijomis, tikrais moksliniais straipsniais), greičiau išsikapstytume iš pandemijos ir išspręstume ar net išvengtume kitų (visuomenės sveikatos) problemų.

„Be to, gyvename itin dinamišku laiku, kai dažnai keičiasi teisės aktai, tad vaistininkams tenka būti ypač aktyviems, kad atnaujinta informacija pasiektų ir jų klientus. Gebėjimas paprasta kalba paaiškinti klientams, kodėl jų vaistai nebėra kompensuojami ar pabrango, reikalauja gero teisinės bazės išmanymo.

Išties sudėtinga užduotis paaiškinti, kodėl nėra galimybės įgyvendinti kliento nurodyto poreikio, taip pat parinkti objektyvų ir kartu nešališką patarimą kitaip“, – sako R. Blynas.

Karantino metu – paguoda vaistinėse

Vaistininkas Rimvydas pastebi, kad naujausi ribojimai tik dar kartą parodė, jog visiems gydytojams dirbant priešakinėse linijose, kitos ligos niekur nedingo, todėl žmonės, negalintys patekti pas gydytojus, dažnai konsultuojasi su vaistininkais.

„Kita vertus, jie nori ne tik pasikonsultuoti – gyventojai yra išsiilgę bendravimo ir nori šią spragą užpildyti bent jau pasikalbėdami su vaistininku. Tai suprantama, nes žmonės šiuo laikotarpiu jaučia didesnį nerimą, neaiškumą dėl ateities, tad mes, vaistininkai, stengiamės juos nuraminti ir padėti kaip įmanoma“, – pasakoja R. Blynas.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder