Jei baudžiam pacientus, kodėl nebaudžiam medikų?

Jei baudžiam pacientus, kodėl nebaudžiam medikų?

Seimui pritarus nuo sausio 1 d. įsigalios prievolė pacientams, užsiregistravusiems pas gydytoją ir negalintiems atvykti nustatytu laiku, apie tai informuoti asmens sveikatos priežiūros įstaigą. Tačiau numatytu laiku į polikliniką atvykusiems pacientams neretai tenka gaišti sėdint už durų. Tad kyla klausimas - ar neturėtų atsirasti prievolė ir medikams priimti pacientus jiems paskirtu laiku?

Žmonių su transplantuotais organais asociacijos „Gyvastis“ prezidentės Ugnės Šakūnienės teigimu, daugelį pacientų piktina tai, kad neįmanoma patekti pas gydytoją laiku.

„Ateina žmonės iš darbų, skubantys, tačiau tenka sėdėti už durų ir laukti, - sako U.Šakūnienė. - Jei jau numatomos prievolės pacientams, turėtų būti numatyta ir prievolė medikams priimti pacientus laiku. Kažkokių apsilankymų be eilės neturėtų būti, o dabar prie gydytojo kabineto kartais susidaro net kelios eilės: viena - pagal išankstinį užrašymą, kita - „aš tik paklausti“, dar viena - „skubiems atvejams“ ir pan.“

Pacientų atstovės manymu, gydytojai vėluos priimti pacientus tol, kol nebus nustatytas realus konsultacijos laikas. „Gydytojas bendravimui su pacientu skirta 10 ar 15 minučių, tad jei ateina žmogus, kuris turi rimtesnių sveikatos problemų, per tą laiką medikas tikrai nespėja jo išklausyti, paskirti tyrimų ir kt. Rezultatas - kitų pacientų priėmimas nusikelia“, - sako U.Šakūnienė.

Dar viena išeitis - jei su gydytoju dirbtų bent dvi slaugytojos, kurios perimtų didžiąją dalį „popierinių“ darbų. Dabar gydytojai apsikrovę popierizmu, pildo ir pildo kažkokias statistines formas, siuntimus, ataskaitas, o visa tai galėtų padaryti slaugytojos. Ir nors pacientų organizacija šį klausimą kėlė ne kartą, situacija nesikeičia, o būna net priešingai - vienai slaugytojai tenka „aptarnauti“ net du gydytojus.

Vilniaus Centro poliklinikos direktorius Kęstutis Štaras neneigė, kad egzistuoja problema dėl priėmimo laiko vėlavimo, tačiau poliklinikoje stengiamasi su tuo kovoti auklėjant medikus, o asmeniniai susitarimai su gydytoju apskritai netoleruojami.

Pasak direktoriaus, kadangi gydytojai dėl to, kad vėluoja priėmimas, dažniausiai kaltina pacientus, poliklinikoje buvo įdiegta speciali kompiuterinė programa: jei pacientą gydytojas priima pusvalandžiu vėliau, nei turėjo priimti, paciento pavardė sistemoje nusidažo raudona spalva. Tad labai aiškiai matosi, kurie medikai vėluoja priimti pacientus, ir tie medikai griežčiau kontroliuojami.

K.Štaras įsitikinęs, kad laikas, kurį gydytojas skiria pacientui, įvairiems specialistams turi būti numatytas skirtingas ir priklausyti nuo to, kokios srities tai specialistas ir kokias manipuliacijas jis atlieka. Tad vieniems nustatytas 15 minučių konsultacijos laikas, kitiems jis pailgintas.

„Manau, kiekvienos įstaigos vadovas pats turi analizuoti situaciją savo įstaigoje ir spręsti, kiek laiko kurios srities specialistas gali skirti pacientui“, - sako K.Štaras.

Įdarbinti papildomų slaugytojų, direktoriaus teigimu, nelabai yra galimybių. Tačiau Centro poliklinikoje jau kurį laiką dirba asistentai, kuriems nebūtinas medicininis išsilavinimas ir kurie perėmė kai kurias gydytojų ir slaugytojų funkcijas - organizacinį darbą. Dabar ne slaugytojos, o jie kviečia pacientus pasitikrinti pagal prevencines programas, susiskambina su iš ligoninės grįžusiais pacientais ar tais, kurie dėl kažkokių sveikatos sutrikimų kvietėsi greitąją medicinos pagalbą.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder