Tobulins "bitutę"

Tobulins "bitutę"

Nors Dakaro ralis baigėsi dar tik kiek daugiau nei prieš savaitę ir lenktynininkų įspūdžiai bei emocijos dar neatslūgo, jie jau galvoja apie 2017 m. ir dėlioja planus, ruošdamiesi naujiems iššūkiams. Šių sunkiausių pasaulyje lenktynių debiutantui Vaidotui Žalai šiemet su Lietuvoje sukonstruotu „Seat“ nepavyko pasiekti finišo, bet ir kitąmet sportininkas save mato tik prie lietuviško „kūrinio“ vairo.

Dešimtajame (iš 13) šių metų Dakaro ralio etape savo odisėją baigęs V.Žala su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu kitąmet vėl kartu bandys įveikti šį ištvermės maratoną. Tačiau, pasak V.Žalos, jų tikslas tikrai nėra pakliūti į geriausiųjų penketuką, jie žiūri realiai.

„Mūsų pagrindinis tikslas yra sukonstruoti mašiną, kuri sėkmingai įveiktų Dakarą ir „nepasišiukšlintų“. Jei visą Dakarą važiuotume tokiu tempu, kokiu mes šįkart važiavome, kol mašina veikė, būčiau labai patenkintas, - prisipažino lenktynininkas. - Į pirmą Dakarą važiuoti su lėtesniu automobiliu yra pravartu, nes mažiau šansų „nusivožti“. Iškart atvažiavęs su labai greitu automobiliu greičiausiai prisidarytum bėdos. Manau, iš pradžių toks automobilis yra labai tinkamas. Esu tikras, kad ir kitąmet važiuosime su tokiu automobiliu, nes šiemet nepadarėme darbo iki galo, tad dar nesinori sėsti į galingesnį automobilį.“

Taigi komandos prioritetas - tobulinti šį Dariaus Biesevičiaus pagamintą visureigį, kuris šiemet varžėsi T3 klasėje.

„Galbūt gaminsime antrą „bitutės“ versiją, kuri bus T1 klasės ir galingesnė, greitesnė. Tačiau man labai patiko koncepcija važiuoti su automobiliu, kuris čia vietoje sukonstruotas. Taigi su lietuvišku automobiliu važiuosime tol, kol matysime, kad jis tenkina mūsų lūkesčius ir potencialų greitį. Pranokti savo potencialų greitį iškart nėra taip paprasta“, - įsitikinęs V.Žala.

Ketvirtąjį savo Dakarą iš eilės įveikęs ir su lenku Sebastianu Rozvadovskiu (Sebastian Rozwadowski, „Toyota Hilux“) 26-ąją vietą šiemet užėmęs Benediktas Vanagas, į klausimą, ar su tokiu automobiliu, kaip V.Žalos, galima svajoti apie aukštumas Dakare, atsakė, jog tokiems automobiliams konkuruoti su gamyklinėmis komandomis yra labai sunku.

„Prieš tai mes patys dirbome su latviška technika „OSCar“. Tai labai panašus projektas į tą, ką daro V.Žalos komanda. Viena vertus, didelė pagarba šiam ekipažui. Kita vertus, tai labai nelengvas kelias. Tai tarsi kova su vėjo malūnais. Aš to jau atsikandau ir nuėjau žaisti žaidimo su profesionaliais įrankiais. Lietuviai gali padaryti gerą automobilį, bet konkuruoti su konstruktorių biurais, komandomis, kurios gali išleisti daug lėšų automobiliams kurti, jiems testuoti, tikrai sunkus darbas, - sakė B.Vanagas.

Tačiau, pridūrė B.Vanagas, automobilio galingumas nėra pagrindinis faktorius. Pagrindinis faktorius yra jo paruošimas įveikti trasą. Šiuo atveju sportininkui reikėtų užduoti sau klausimą, ar tikslas yra sportinis rezultatas, ar techninė kūryba.

„Galbūt ir atrodo, kad gamykliniai lyderių automobiliai negenda. Tačiau tiesiog apibrėžimas „gamykla“ jau daug sako apie jų galimybes, kompetencijas. Kadangi jie turi geresnę techniką, daugiau testuoja, geriau žino savo automobilius, turi geresnį inžinerinį palaikymą, jie taip yra savo algoritmą sudėlioję, kad natūraliai turi daugiau galimybių patirti mažiau atsitikimų trasoje. Tai ir matyti, todėl jie ir nugali. Čia nėra jokio kito dėsningumo, tai paremta pasiruošimu. Rezultatas yra toks, kaip tu pasiruoši lenktynėms“, - teigė B.Vanagas.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder