2019 m. liepos 23 d. 14:31 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Sportas

Sportas

Iš Dakaro ralio į Lietuvą grįžęs lenktynininkas B. Vanagas: nusivilti yra neprofesionalu

(1)

Iš Dakaro ralio į Lietuvą grįžęs lenktynininkas B. Vanagas: nusivilti yra neprofesionalu nuotrauka, foto

Asociatyvi nuotrauka.

© Nacionalinis automobilių klubas

Reklama

Lietuvos lenktynininkas Benediktas Vanagas ketvirtadienį grįžo į Lietuvą. Pirmą kartą per penkerius metus finišo nepasiekęs B. Vanagas stengėsi nuslėpti savo nusivylimą ir dar neturi minčių apie kitų metų lenktynes. Visas jo dėmesys dabar naujam išbandymui - pasaulio ralio maratono taurės varžyboms.

B. Vanagas kartu su šturmanu iš Lenkijos Sebastianu Rozvadovskiu (Sebastian Rozvadowski) šių metų lenktynėse važiavo su praėjusių metų modelio "Toyota Hilux" bolidu ir turėjo ambicijų pagerinti geriausią visų laikų lietuvių užimtą poziciją Dakare - 24-ą. Vis dėlto, dėl sankabos gedimo lietuvio ir lenkui duetas šių metų lenktynės baigėsi jau trečiajame etape.

"Šis Dakaras buvo trumpas buvo trumpas mums. Mes nepatyrėme jo ritmo. Pagal pradžią man atrodė, kad tai turėjo būti geriausias ralis mums, bet tam reikėjo atvažiuoti iki finišo. Šis Dakaras sudėtingas tuo, kad didžioji dalis favoritų stipriai klydo ir rikiuotė smarkiai pasikeitė. Buvo gera galimybė šiame Dakare pasiekti geriausią visų laikų rezultatą ", - oro uoste žurnalistams sakė B. Vanagas.

Vienas populiariausių Lietuvos lenktynininkų į šią nesėkmę žvelgė filosofiškai - nepaisant nesėkmės, gyvenimas tęsiasi.

"Nusivilti yra neprofesionalu. Tai yra sudėtingiausios pasaulio lenktynės, kuriose nefinišuoja apie 50 proc. dalyvių, todėl taip jau nutinka. Iki šiol keturi starta ir keturi finišai Dakare buvo ypatingai geras rodiklis. Mes buvome geriausiai pasiruošę, bet turėjome techninį gedimą. Labai nesmagu nefinišuoti šiose lenktynėse, tačiau gyvenimas tęsiasi", - aiškino lenktynininkas.

B. Vanagas pripažino, kad nefinišavimas šių metų lenktynėse visiškai neturės įtakos svarstant apie kitų metų Dakarą.

Reklama

"Pas mus buvo planas - penki Dakarai. 80 proc. šio plano įgyvendinome. Dėl kitų metų pasakysiu, kai susigulės mintys. Dakaro ralis yra sudėtingas projektas, todėl apie sprendimą paskelbsiu, kai jis bus galutinai aiškus. Balandžio mėnesį organizatoriai turėtų paskelbti kitų metų trasą, o man tokiu metu nuolat kyla daug minčių, tai viskas paaiškės vėliau", - sakė B. Vanagas.

B. Vanago technika iš Pietų Amerikos yra gabenama tiesiai į Rusiją, kur vasario 24-26 dienomis vyks pirmasis Pasaulio ralio maratonų taurės etapas. Šis projektas, anot lenktynininko, bus dar brangesni nei Dakaras.

"Sprendimas dalyvauti pasaulio ralio maratonų taurėje brendo gerokai seniau. Tai bus ne mažesnis iššūkis, negu Dakaras. Laukia 11 etapų trijuose kontinentuose ir ten tikrai turėsime daug iššūkių. Tai bus brangesnis projektas nei Dakaro ralis, jeigu šnekėtume apie visus 11 etapų. To biudžeto dar neturime. Mūsų tikslas dabar yra įveikti pirmus keturis etapus. Tuomet žiūrėsime, kokia bus turnyrinė rikiuotė ir pradėsime skaičiuoti pinigus bei svarstyti, ar važiuoti toliau", - svarstė B. Vanagas.

Puikiai viešuosius ryšius išmanantis B. Vanagas šių metų Dakare negalėjo išnaudoti savo žinomumo rėmėjų ir partnerių naudai, bet pabrėžė, kad nuo tokios lenktynių baigties nėra apsaugotas niekas.

"Didžioji dalis pinigų tokiame sporte išleidžiama iki lenktynių. Automobilių sporte yra taip, kad jeigu tu finišuoji, tu sukaupi patirtį, o jei ne - tai pinigai būna išmetami į balą. Šią patirtį mes turime. Mes žinome taisykles ir žinome, kad tokia baigtis yra tikėtina", - aiškino lietuvis.

Be B. Vanago, iš Dakaro lenktynių jau pasitraukė ir Vaidoro Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas, todėl sunkiausias planetos lenktynes tęsia tik labiausiai patyręs Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu. Pastarieji, likus trims etapams iki Dakaro ralio pabaigos, užima 25-ąją vietą.

"Džiaugiuosi, kad Antanas turi ramų tempą ir tai jam gali padėti sugeneruoti gerą rezultatą", - pridūrė B. Vanagas.

Reklama

Vis dėlto, šių metų Dakaro ralio tvarkaraštį ir trasas koreguoja gamta. Dėl sudėtingų oro sąlygų buvo atšaukti jau du greičio ruožai.

"Manau, kad Dakaro ralio organizatoriams irgi nėra lengvas metas. Kai jie suplanuoja trasas, jie negali žinoti, kokiu kozirius išmes gamta. Pietų Amerikoje pakankamai stipriai keičiasi klimatas ir ateina neplanuotos audros ir liūtys. Kai papuoli į tą mėsmalę, supranti, kad mes esame labai priklausimo nuo gamtos. Iš patirties galiu pasakyti, kad kai tave užklumpa smėlio audra, vėliau liūtis, o šiek tiek pavažiavęs pamatai 1,5 m gylio upę, tada supranti, kad geriausiu atveju esi žemės kirminas", - mintimis dalinosi B. Vanagas.

Lenktynininkas Dainius Matijošaitis šiemet vyko į Pietų Ameriką kaip B. Vanago komandos narys. Žiedinių lenktynių specialistas Eltai teigė, kad artimiausiu metu pats dalyvauti Dakaro ralyje neketina, bet ateityje tokia tikimybė bus.

"Kitais metais tikrai ne, galbūt 40-mečio proga pabandysiu" - šypsojosi D. Matijošaitis, kuriam šių metų Dakaro ralio metu sukako 32-eji.

Reklama

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Reklama

Komentarai

DJ

2017-01-15   08:59

IP: 172.58.14.139

Dakaro ralyje gali dalyvauti ne tik serijinės mašinos tam pritaikytos, bet ir savo gaminimo mašinos, beje net pasauliniame WRC ir rally cross gali dalyvauti savo gaminimo mašinos. Idėja tokia Lietuviams. Imame opozicinį Subaru variklį 4 cilindrų 2,5 Litro tas turbinis su tarpiniu aušinimu, nes opozinis variklis turi žemesnį svorio centrą, dėl to aparatas yra stabilesnis. Rėmą darome iš titaninių vamzdžių, bet variklį statome ne užpakalyje mašinos kaip yra pas bagius, bet priekyje ir aišku padarome visus vedamus ratus. Priekyje įstatome ralio tipo stiklą kuri ne taip greitais dužta. Idėja, kad tokia naminė mašina būtų uždaryta ir net su kondicienieriumi ar šildymu jei reikės. Visur reikia naudoti kuo lengvesnes medžiagas, kad tokia naminio gaminimo mašina būtų kuo lengvesnė, tuomet bus labai greitas nes svorio ir galingumas santykis yra labai geras, daug arklių mažiau svorio !. Gal būt įmanoma tokia naminę mašiną sumontuoti su varkliu kuris bus per vidurį mašinos, tuomet svoris pasiskirtys dar geriau, mašina bus dar daugiau stabilesnė, dėl to opozicinis variklis bus tam tinkamas. Tokia naminė mašina šaus kaip kokia torpeda arba reketa tik žinoma reikia padaryti ją labai patikymą, kad visą ralį išlaikyti na ir žinoma pakaba ne pigi. Tokia naminė mašina galėtu dalyvauti visuose raliuose savo klasėje, be to gali būti dar viena ralio klasė kur naminės mašinos bus su atuomatinėmis pavarų dėžėmis todėl visi raliovi ar raliovos dalyvaus ralyje su tais pačiais pliusais ar trukūmais surištais su automatine dėže, jie bus tolygus konkurentai su ta pačia automatinės dėžės klase !. Kažkas bus dug įdomiau nei dabar kuomet tarkime WRC klasėje gali dalyvauti tik tam pritaikytos serijinės mašinos kurių per metus privalo būti pagaminta kažkiek reikalingų tūkstančių, bet šitoje naujoje klasėje bus tam tikri reikalavimai greičausiai dėl variklio litražo, bet viskas kitkas galima ir turbink variklį kiek tik nori !. Todėl visi kas dalyvaus šioje klasėje bandys tokias namines mašina padaryti kuo lengvesnes, gal būt reikės naudoti ir anglies pluošto rėmus kartu su titanu kur reikia !.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Sportas

Šachmatų festivalis - didmeistriui Borisui Rumiancevui atminti nuotrauka, foto

Šachmatų festivalis - didmeistriui Borisui Rumiancevui atminti

Liepos 22 d. prasidėjo savaitę truksiantis XVI Šachmatų festivalis „Jūros šventė –...

Su Lietuvos vyrų krepšinio rinktine pasaulio čempionatui besiruošiantis Mindaugas Kuzminskas pirmadienį vakare...

Mindaugas Kuzminskas oficialiai pasirašė sutartį su „Olympiacos“ nuotrauka, foto

Savaitgalį įvyko paskutinis Olandijos motokroso čempionato etapas, kuriame viso čempionato metu pirmavo...

Arminas Jasikonis - Olandijos motokroso čempionas nuotrauka, foto

Į auksinį laivyną „LaserRadial“ jachtų klasės pasaulio čempionate patekusi Lietuvos buriuotoja Viktorija...

Pasaulio buriavimo čempionate sąlygas diktuoja taifūnas nuotrauka, foto

Penktadienį paskelbta, kad Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė 2021 metų Europos krepšinio čempionato...

Lietuvos krepšinio rinktinė - pajėgiausiame Europos čempionato atrankos dalyvių krepšelyje nuotrauka, foto

D. Rapšys atplaukė pirmas, bet buvo diskvalifikuotas nuotrauka, foto

Sportas, Lietuvis Danas Rapšys finišavo pirmas Pietų Korėjoje vykstančio pasaulio plaukimo čempionato 200...

3D spausdintuvais kuriamas jūrų uosto modelis nuotrauka, foto

Klaipėda, Jaunieji robotų kūrėjai jau ne vieną mėnesį pluša prie inovatyvaus projekto, kuris...

Norinčių studijuoti KU skaičius išlieka panašus nuotrauka, foto

Švietimas, Liepos 22 d. baigėsi prašymų į bakalauro studijas aukštosiose mokyklose teikimas. Klaipėdos...

Nuo kitų metų - nauji NT, automobilių mokesčiai nuotrauka, foto

Lietuva, Premjeras Saulius Skvernelis dar kartą pareiškė, kad nuo 2020 metų keisis...

Sportas, Paskelbta prieš 16 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 17 min.

Švietimas, Paskelbta prieš 55 min.

Lietuva, Paskelbta prieš 1 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...