Kaip išvengti automobilių spūsčių?

Kaip išvengti automobilių spūsčių?

Per karantiną uostamiesčio gyventojai kiek atsikvėpė nuo spūsčių miesto gatvėse, bet prasidėjus naujiems mokslo metams jos grįžo. Tenka ir apie 40 minučių pastovėti, vėluoti į darbą. Vieni klaipėdiečiai piktinasi, kiti priima tai kaip neišvengiamybę, treti sako, kad, palyginti su Vilniumi, uostamiestyje spūsčių nėra.

Rasa VILKIENĖ, fitneso trenerė

Į automobilių spūstis patenku, kai vežu vaikus į mokyklą. Atvažiuoju arba nuo Girulių, arba pro vadinamąjį technikumą ir kertu Liepų gatvę. Didžiausia ir amžina problema yra važiuojant nuo viaduko iki turgaus, visoje toje gatvėje. Jau daug metų ji nesprendžiama, o dabar dar ten vyksta remontas. Tai kažkoks košmaras. Vienintelis išsigelbėjimas, kad galima dabar važiuoti per Girulius, mažiau papuoli į kamščius, nes išlendi iš karto prie "Studlendo".

Rudeniop dar nieko, bet žiemą ir aš, ir daugelis kitų mamų stengiamės tuo keliu nevažiuoti, nes dabar, kaip padarė gerą naują kelią, iškilo didelė problema dėl briedžių - jie iš miško eina į kelią, mašinos stoja, gali įvykti skaudi avarija. Gegužę man stirna išspyrė groteles, laimei, jos nenutrenkiau, prabėgo šonu. Ten Savivaldybė būtinai turėtų padaryti atitvarus nuo miško. Matyt, nieko nedarys tol, kol nebus skaudžių pasekmių.

Aidas BIRGĖLA, dirbantis Klaipėdoje

Kai supranti, koks reikalas, nustoji piktintis ir lauki. Jeigu iš Gargždų išvažiuoju lygiai 7 val., darbe Ryšininkų gatvėje būnu maždaug 7.20 val. Jeigu pavėluoju išvažiuoti 10 minučių, tada tas laikotarpis užtrunka ir pusvalandį, ir 40 minučių.

Nemanau, kad Savivaldybė specialiai padarė taip, kad vienu metu beveik per niekur negalima pakliūti į miestą. Ji yra ir viešųjų pirkimų, ir rangovų, ir finansavimo periodo įkaitė. Kad ir ta Tilžės sankryža. Kas galėjo pagalvoti, kad viena firma nesugebės jos rekonstruoti, o kita bankrutuos. Samdome rangovus, kurie pasiūlo pigiausią kainą, ir norime, kad darytų stebuklus.

Galbūt reikėtų, kad Klaipėdos mokyklos, vaikų darželiai, kai kurios darbovietės pradėtų dirbti skirtingu laiku. Kiek pastebiu, didžiausi kamščiai pačioje Klaipėdoje susidaro prie mokyklų ir darželių.

Ir grįždamas iš darbo patenku į spūstis. Mano darbas baigiasi 16.30 val., bet jeigu užsisėdi iki 17 val., jau reikia pastovėti ne tokiose kaip Vilniuje, bet vis tiek spūstyse.

Roma POCIUTĖ, fizikos mokytoja

Aš - neklaipėdietė, o į darbą uostamiestyje važiuoju autobusu, tad į spūstis nepatenku. 6.10 val. išvažiuoju iš Kretingos, o 7 val. jau esu Klaipėdoje, vakare atgal vėl autobusu grįžtu vėlai, kai tų spūsčių jau nebėra.

Anksčiau važiuodavau su mašina, bet išvykdavau irgi labai anksti, nes reikia pasiruoši darbui. Todėl stengiuosi iš ryto nepakliūti į spūstis. Galima sakyti, prisitaikiau.

Jeigu pamokos mokyklose vaikams prasidėtų skirtingu laiku, tai ir tėvų darbai turėtų taip prasidėti. Manau, taip padaryti būtų jau per daug sudėtinga ir vis tiek būtų nepatogu.

Gal spūsčių padėtų išvengti tai, jeigu iki galo būtų išplėtota dviračių infrastruktūra. Galėtų nemaža dalis žmonių judėti dviračiais ar paspirtukais. Pati kartą bandžiau važiuoti, bet ne visur šaligatviai yra geri, ne visur kelkraščiu galima judėti, nes nėra atribota nuo automobilių eismo.

Linas RUDYS, Uosto direkcijos juristas

Visa mūsų šeima gyvena pėsčiųjų gyvenimą, nes gyvename centre, darbas šalia, mokykla irgi, tad mes važiuojame labai minimaliai. Negi turėčiau sakyti - vaikščiokite pėsčiomis, neturėsite problemų. Tiems, kurie gyvena toli, tokie mano žodžiai tik sukels pasipiktinimo bangą. Suprantu, kad iš Mazūriškių ar Trušelių pėsčiomis neateisi.

Reaguodami į tuos kamščius Uosto direkcijoje esame pasirengę lankstų darbo pradžios grafiką. Jeigu žmogus į darbą atvažiuoja pusvalandžiu anksčiau, jis gali pusvalandžiu anksčiau išeiti, jeigu pusvalandžių vėliau, vadinasi, išeiti turi pusvalandžiu vėliau. Norime ir savo darbuotojams supaprastinti situaciją ir stengiamės nors šiek tiek sumažinti važiuojančiųjų srautą.

Agnė DALANGAUSKIENĖ, buriavimo mokyklos "Žiemys" vadovė

Gali piktintis, bet nieko nepakeisi. Aš gyvenu Klaipėdos rajone. Manau, kad Klaipėdos miesto ar rajono valdžia, jau prieš pradėdama statyti gyvenamuosius rajonus už miesto, turėjo įvertinti tai, kad jie vis dėlto plėsis. Man atrodo, kad ta problema dabar jau yra neišsprendžiama. Kuo toliau, tuo labiau tos spūstys didėja, nes ir namų, ir automobilių daugėja. Man iš Lingių reikia jau mažiausiai prieš valandą išvažiuoti. Bet aš tai žinojau, įvertinau ir kantriai stoviu kamščiuose. Vieną pirmadienį apskritai buvo kažkoks kosmosas. Iki prekybos centro BIG važiavau visą valandą. Per tiek laiko aš jau iki Kryžkalnio nulėkčiau. Vaikai jau važinėja ir autobusais, bet su dviem persėdimais vis tiek valanda išeina. Dėl tų kamščių autobusai vėluoja. Taigi ir visuomeninis transportas problemos neišsprendžia. Mačiau Feisbuke net nepažįstami žmonės kooperuojasi vaikus vežti į mokyklas.

Kad ir kaip būtų, Klaipėda - mažas miestas ir tie mūsų rajonai, ir tie mūsų kamščiai man yra juokingi, palyginti su Vilniaus kamščiais. Valdininkai turėtų pasakyti, ar ta problema išsprendžiama. Manau, kad tai turėjo būti padaryta daug anksčiau, prieš kuriant tuos rajonėlius. O dabar kurgi, kai nuo Trušelių ir kitų rajonų tik vienas kelias veda į miestą.

Vigilijus LISAUSKAS, Smeltės bendruomenės pirmininkas

Išsakysiu savo asmeninę nuomonę, ne bendruomenės. Aš nedažnai išlendu į miestą, tik prispirtas būtinybės, bet, kad tokia problema egzistuoja, žinau. Rugpjūtį teko daugiau pavažinėti po miestą, tokių kamščių, kurie labai erzintų, net piko valandomis nebuvo. O nuo rugsėjo pirmosios taip, teko susidurti.

Žinau, kad mūsų mieste šviesoforai beveik niekur nėra taip sureguliuoti, kad nestabdytų automobilių srautų. Vis ruošiamasi juos sutvarkyti, bet kol kas nėra nieko padaryta net magistralinėse gatvėse, jau nekalbant apie tuos miegamuosius kvartalus. Gal tai padėtų.

Bet po Vilniaus atrodo, kad Klaipėdoje nėra. Vilniečiai mums, gyvenantiems Klaipėdoje ir neturintiems spūsčių, pavydi. Tam, kad turėtum kuo pasidžiaugti grįžęs, reikėtų savaitę pavažinėti po Vilnių.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder