2020 m. gruodžio 2 d. 14:27 val., trečiadienis

ve  >  Žinios  >  Savaitės ekspresas  >  SE

SE

Ar reikia dvigubinti rinkliavas už automobilių statymą?

(8)

2020-03-29, 17:01

Kalbino Mindaugas DRĄSUTIS

Ar reikia dvigubinti rinkliavas už automobilių statymą? nuotrauka, foto

© Egidijaus JANKAUSKO ir redakcijos archyvo nuotr.

Reklama

Šio mėnesio pradžioje Klaipėdos savivaldybės atstovai pristatė savo planus dėl galimybės didinti rinkliavą už automobilių statymą mokamose vietose. Jeigu siūlymui būtų pritarta Klaipėdos savivaldybės tarybos, rinkliava už automobilių statymą galėtų netgi dvigubėti.

Tačiau tai ne vieninteliai Klaipėdos savivaldybės ketinimai. Viliamasi, kad greitu metu bus galima ne tik padidinti rinkliavas, bet ir praplėsti rinkliavų zoną. Šiuo metu tai siūloma padaryti iki Sportininkų ir Kauno gatvių. Prognozuojama, kad per metus į biudžetą būtų galima surinkti maždaug milijonu daugiau. Viliamasi, kad tokios priemonės padėtų kovoti su tarša, o ir dalis gyventojų galbūt rinktųsi viešąjį transportą.

"Savaitės ekspresas" nusprendė pasidomėti miestiečių, ką jie galvoja apie tokius siūlymus ir vizijas. Kaip virtualioje erdvėje, taip ir šį kartą nuomonės išsiskyrė.

Mindaugas Džermeika, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos viršininkas

Šiuo klausimu pozicija būtų įvairi. Norint plėsti rinkliavos teritoriją galbūt reikėtų tam tikras teritorijas peržiūrėti. Nuo "Avitelos" iki Kauno gatvės - tik gyvenamieji namai. Praktiškai būtų ėjimas į daugiabučių namų kiemus. Dėl to norėtųsi didesnės diskusijos.

Noras sumažinti transporto priemonių skaičių senamiestyje ir suteikti galimybę gyventojui naudotis viešuoju transportu - sveikintina. Palaikome. Senamiestyje tam tikros gatvės yra per mažos transporto priemonių srautams, susidaro daug problemų.

Renaldas Kulikauskas, Klaipėdos senamiesčio seniūnaitis

Reklama

Pats mokestis orientuotas į tai, kad piliečiai automobiliais nesigrūstų į centrą, o mėgautųsi kelionėmis atnaujintu viešuoju transportu, dviračiais, pėsčiomis. Darnaus judumo planuose numatyta, kad iki 2030-ųjų metų Klaipėdos senamiestyje visiškai neturėtų likti transporto priemonių.

Žingsniai - logiški. Bet svarbu, kad tie surenkami mokesčiai būtų panaudojami užtikrinti senamiesčio aplinkai - fasadams tvarkyti, priežiūrai. Dabar, švenčių metu, automobiliai statomi net ir neleistinose vietose.

Marija Kalendė, Melnragės seniūnaitė

Gyventojų Klaipėdoje mažėja. Rinkliavos privalo būti didinamos. Bet ar tai didina miesto patrauklumą? Klausimas. Uostamiestis didžiajai daliai gyventojų yra tarpinė stotelė. Daugelis gyvena užmiestyje. Kenčiame taršą atvykstančiųjų ir išvykstančiųjų sąskaita.

Pirmoji Melnragė kenčia dėl taršos, ypač šiltuoju sezonu. O pastatytos naujos stovėjimo aikštelės Girulių plente - pustuštės. Atvykstantys užstato visus įvažiavimus. Rinkliavos turėtų būti padidintos proto ribose. Dabar kenčia gyventojai. Viešasis transportas Klaipėdoje turėtų būti nemokamas, tada būtų didinama ekologija.

Lilija Petraitienė, buvusi Klaipėdos savivaldybės Tarybos narė

Reklama

Pati senamiestyje turiu visuomeninį objektą. Esu nuomonės, kad didinti kainos negalima. Senamiestis jau ir taip pralaimi konkurencinę kovą "Akropoliui", kur viskas yra nemokamai. Gyventojai linkę pastatyti automobilį prie senamiesčio, kad galėtų ramiai pasivaikščioti.

Pabranginimas sukeltų nuosmukį, o susigrąžinti žmogų į senamiestį nebūtų paprasta. Senamiestis gaivinamas jau dešimtmečius. Pabranginimas tik suerzins žmogų. Galbūt galima pabranginti apmokestinimą prie jūros, kur didesni srautai, bet tik ne senamiestį.

O kad norėtume dažniau važiuoti viešuoju transportu, pradėkime nuo pradinukų. Vaikai įpras važiuoti, įpras ir tėvai. Kai padarėme autobusų stotelę senamiestyje, būtent ta vieta pagyvėjo. Vienu metu ten net sustojimo nebuvo. Žmonių įpročiams keisti reikia laiko. Taip greitai žmogaus į viešąjį transportą nepasodinsi.

Gintaras Vaičekauskas, Seimo narys

Manau, kad svarbiausia problema dėl automobilių stovėjimo branginimo yra tinkamos komunikacijos nebuvimas. Žmonės pagrįstai nori žinoti atsakymus į klausimus: dėl ko branginama ir kaip bus tie papildomi pinigai mieste panaudoti. Jei savivaldybė sugebės įtikinti dėl branginimo reikalingumo ir naudos miestui, gerai, jei ne - tęsis pagrįstas nepasitenkinimas.

Reklama

Prieš keliant mokesčius reikia atsakyti į kelis klausimus. Ar senamiestis transportu perkrautas? Turbūt taip. Ar didesnis mokestis jį išvalys? Greičiausiai ne. Štai Vilniaus senamiestyje neseniai drastiškai pakėlė automobilių stovėjimo kainas. Žmonėms neapsimoka atvažiuoti į Gedimino prospektą, tarkim, papietauti, nes dienos pietūs tapo gerokai brangesni. Tačiau pirmas dvi savaites ten buvo tuščia, po to vėl neliko stovėjimo vietų. Tad akivaizdu - negalima siūlyti tik automobilių stovėjimo branginimo, būtinas priemonių planas. Kitu atveju laimi tik savivaldybė, žmonės - ne. Karantino metu apskritai automobilių statymas turėtų būti nemokamas

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Pasiūlymas

2020-03-30   09:31

IP: 172.69.190.62

Tai gal geriau apsimokėtų uždrausti automobilių statymą visoje senamiesčio teritorijoje (pvz. savaitgalį), išskyrus nustatytas stovėjimo aikšteles, kuriose galėtų būti didinamas parkavimo mokestis. Senamiestyje numatyti teisę statyti tik tos teritorijos gyventojams ir komercinių objektų darbuotojams. Savaitgalį viešąjį transportą padaryti nemokamą ir prailginti jo tranzito laiką.
Jei mąstoma, kad rinkliavos pakėlimas duos naudos, kad žmonės mažiau naudosis transporto priemonėmis, reikia kažką paaukoti. Šiuo atveju tai būtų nemokamas viešasis transportas savaitgaliais.
Jei viešasis transportas savaitgaliais veš nemokamai ir ilgiau, infrastruktūra taps patrauklesnė.
Jei nėra einama prie kažkokių kompromisų, kad dėl mokesčio didinimo vietiniai gyventojai/verslai ar miesto svečiai iš to gautų kažkokios realios naudos, reikš, kad tai tik pasiteisinimas didinti mokestį, o ne bandymas pasiekti kažkokį realų rezultatą.
Viliuosi, kad miesto administracija pirmiau sugalvos kokią realią naudą senamiestis gaus iš viso šito veiksmo, prieš imantis kažkokių priemonių.
P.S. rinkliavą moka ne visi, todėl jos pakėlimas faktiškai tik finansiškai apsunkins tuos, kurie sąžiningai susimoka. Taip kad aklas mokesčio didinimas tik atims pinigus, kuriuos asmenys galėtų išleisti senamiesčio kavinėse, parduotuvėse. Ir jei būtų sakoma, kad tai nėra reikšmingos sumos, tai prieštarautų bendrai logikai, nes jei sumos būtų tikrai nereikšmingos, tose vietose parkomatų tiesiog nebūtų.

2020-03-29   21:32

IP: 78.58.47.166

Senamiestis numirs visai :) Kavos puodelis 2-3 eurai , uz parkinga dar tiek susimoketi . Nebus noro nosies ten kisti . Gersime kava savo rajone , akropolyje ir t.t. :) :)

Mokesčiai

2020-03-29   21:11

IP: 86.100.107.136

Šulcas grįžo į savivaldybę, apmokestins stovėjimą, kates

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

SE

Kuri koronaviruso banga klaipėdiečiams baisesnė? nuotrauka, foto

Kuri koronaviruso banga klaipėdiečiams baisesnė? (1) Laikraščio straipsnis

Lietuvoje, kaip ir kitose šalyse, sparčiai daugėja žmonių, susirgusių COVID-19. Teiravomės, kaip...

"Albumas "Reverie" yra mano vidinio pasaulio refleksija, jausmų žemėlapis, kuriuo keliauju už...

INGAJA "Reverie" - kad atsisuktum į save nuotrauka, foto

Pagerbdami mirusiųjų protėvių atminimą, tęsiame straipsnių ciklą, skirtą Vėlinių tematikai. Šįsyk kalbame...

Kodėl mūsų kapinėse turi augti medžiai? nuotrauka, foto

"Šis darbas pranoko ir mūsų pačių lūkesčius", - džiaugiasi Klaipėdos hostelio savininkai...

Spalvingi paukščiai - pasveikinimas atvykusiems į Klaipėdą nuotrauka, foto

Uostamiesčio gyventojų teiravomės, ar senamiesčio grindinio kokybė atitinka jų lūkesčius: ar jis...

Ką klaipėdiečiai mano apie senamiesčio grindinį? nuotrauka, foto

Per nuotolinį Kultūros komiteto posėdį už Petro Gražulio nugaros pasirodė pusnuogis vyras nuotrauka, foto

Lietuva, Politikas Petras Gražulis (62 m.) ir vėl atsidūrė dėmesio centre. Trečiadienį nuotolinį...

5 autobusu Tilžės turgaus nebepasieksime nuotrauka, foto

Klaipėda, Šis savaitgalis buvo paskutinis, kai 5-ojo maršruto autobusas savaitgaliais užsukdavo...

Griežtinamas karantinas nuotrauka, foto

Lietuva, Nuspręsta viešose vietose leisti būriuotis ne daugiau kaip po du asmenis (dabar...

Klaipėdos universiteto miestelyje jau šviečia KU KALĖDOS nuotrauka, foto

Klaipėda, Vakar vakare kalėdinėmis šviesomis įsižiebė viena charakteringiausių ir gražiausių uostamiesčio vietų –...

Klaipėda, Paskelbta prieš 26 min.

Lietuva, Paskelbta prieš 43 min.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...