2020 m. lapkričio 27 d. 04:35 val., penktadienis

Skaitytojų ekspresas

Pamąstymai apie Tiltų gatvę

(27)

2014-12-20, 16:01

"Vakarų ekspreso" inf.

Pamąstymai apie Tiltų gatvę nuotrauka, foto

PASIŪLYMAS. Kokios gali būti vizijos Tiltų gatvę konvertuoti į pėsčiųjų alternatyvos? Autobusai darbo dienomis laisvai juda Tiltų g. nuo 7 iki 21 val., o savaitgaliais - nuo 10 iki 20 val. Ttaip sumažinamas triukšmo lygis poilsio metu, tenkinami senamiesčio gyventojų poreikiai, kartu išlaikomas susisiekimo sistemos funkcionaluasą be didesnių investicijų. Kitų motorizuotų transporto priemonių judėjimą reiktų riboti palaipsniui.

© Eimanto Chachlovo nuotr.

Tiltų gatvė turi tapti pėsčiųjų gatve - toks sprendimas numatytas galiojančiame bendrajame plane. Apie alternatyvas, jei ši gatvė būtų palikta tik viešajam transportui ir ekologiškam transportui, viešoje erdvėje informacijos nėra. O gal paleidžiame visas transporto priemones ir padarome tranzitinę gatvę?

Ar tai geros idėjos? Kokią įtaką tai darys senamiesčiui ir miesto susisiekimo sistemai? Ir turbūt aktualiausias klausimas - kodėl dabar būtent ši vienintelė idėja taip intensyviai realizuojama? Pabandykime pasigilinti į faktus.

Kai tokie tempai...

Tiltų g. konversija į pėsčiųjų gatvę nepastačius naujo tilto per Dangės upę beveik neįmanoma. 2002 m. parengtas Bastionų gatvės, kuri vestų tilto per Dangę link, detalusis projektas. 2006 m. buvo išleista monografija, kuri iki šiol turbūt yra vienintelė plati ir sisteminga analizė apie Klaipėdos susisiekimo sistemą. Šiame darbe analizuojama remiantis 2003-2004 m. atliktais tyrimais ir pateikiamos įžvalgos bei rekomendacijos naujam bendrajam planui, patvirtintam 2007 m. balandį. Šiame plane oficialiai įtvirtintas sprendimas Tiltų g. konvertuoti į pėsčiųjų gatvę.

2007 m. vasarą buvo užbaigta Biržos tilto rekonstrukcija. 2008 m. gegužę užbaigta Tiltų g. atkarpos nuo Biržos tilto iki Turgaus g. rekonstrukcija. 2013-09-24 buvo patvirtintas teritorijos tarp Danės g. tęsinio, Artojo g., Skvero ir Danės upės detalusis planas. Šiemet spalio 7 d. paskelbtas konkursas dėl Bastionų tilto projektavimo.

Vėliau judėsime prie tilto ir Bastionų gatvės tęsinio, kurių statybos darbai truks iki 2020-2022 metų ir tik pastačius naują tiltą bei Bastionų gatvės tęsinį vizija dėl Tiltų g. konvertavimo bus realiai įgyvendinama. Aišku, liks privažiuojamųjų sankryžų klausimas, kuris tikrai imlus investicijoms.

Paprastai skaičiuojant, tarp realių žingsnių susidaro 15-20 metų laikotarpis vien tik vizijos startui. Vien apie tai pagalvojus kyla įvairių minčių, nes kalbame apie 550 m gatvės ruožą. Vėliau dar reikia tiek pat laiko, kad būsimoje pėsčiųjų gatvėje atsirastų judesys. Tokiais tempais einant galime drąsiai sakyti - atia, senamiesti, bet kokiai vizijai!

Priemonių yra

Natūraliai kyla klausimas, kodėl per tiek metų ši idėja nesusilaukė jokio reikšmingesnio palaikymo nei iš senamiesčio verslininkų, nei iš miestų planavimo ekspertų, nei iš visuomenės veikėjų? Gal ši idėja tiesiog neturi prasmės?

Ne kartą jau rašiau apie futuristinių vizijų, susijusių su Tiltų g., viešą eskalavimą, tačiau su realybe, mano manymu, jos neturi jokių sąsajų.

Beje, nuo 1904 m. iki II pasaulinio karo Tiltų gatve ir Biržos tiltu kursavo tramvajus. Per karą tiltas buvo nugriautas, tačiau jau 1948 m. atstatytas. Gaila, bet tramvajaus jau nebeliko. Taigi, jau prieškario laikais Tiltų g. buvo tranzitinė gatvė. Kita vertus, galime sakyti, kad tada nebuvo tokių motorizuotų transporto srautų, tačiau priemonių suvaldyti transportą yra, tik jas reikia diegti ir naudotis.

Kokios alternatyvos?

Kokios gali būti vizijos Tiltų gatvę konvertuoti į pėsčiųjų alternatyvos?

Autobusai darbo dienomis laisvai juda Tiltų g. nuo 7 iki 21 val., o savaitgaliais - nuo 10 iki 20 val. Taip sumažinamas triukšmo lygis poilsio metu, tenkinami senamiesčio gyventojų poreikiai, kartu išlaikomas susisiekimo sistemos funkcionalumas be didesnių investicijų. Kitų motorizuotų transporto priemonių judėjimą reiktų riboti palaipsniui, siejant su automobilių stovėjimo aikštelių plėtra senamiestyje bei atsižvelgiant į senamiesčio gyventojų poreikius, senamiestyje dirbančių verslininkų interesus, pėsčiųjų srautus.

Bendraujant su senamiesčio gyventojais teko išgirsti gana daug neigiamų atsiliepimų dėl autobusų keliamos vibracijos, dėl kurios pastatuose atsiranda įtrūkimų, dreba sienos. Tai skamba tikrai nemaloniai. Šios problemos priežastys - autobuso svoris, autobuso amortizacijos sistemos, gatvės pagrindo konstrukcija, gatvės dangos tipas, gatvės lygumas ir panašiai. Jei trumpai bandytume apžvelgti kiekvieną iš problemų, tai galime tikrai teigti, kad tiek autobuso svoris, tiek amortizacijos sistemos yra transporto techniniai parametrai, kurie priklauso nuo autoparko galimybių atsinaujinti. Kiti parametrai labiau susiję su pačia važiuojamosios dalies konstrukcija - jei pasiliekame prie autentiško grindinio, tada būtina padaryti jį kuo lygesnį ir pagrindo dalyje, paprastai kalbant, įrengti vibracijos slopinimo sluoksnį. Dar vienas variantas - šaligatvio dalyje tarp gatvės ir pastato, po žeme, įrengti vertikalią vibracijos slopinimo sienutę, kuri "sugertų" nuo važiuojamosios dalies gruntu perduodamą vibraciją į pastatus.

Pasidairius po grindinių pagrindo technologinius ar kitas vibracijos slopinimo sistemas galima rasti tikrai patikimų sprendimų, kurie leistų šią vibracijos problemą išspręsti sąlyginai nedidelėmis investicijomis, o rezultatas būtų dvejopas - sumažėjusi vibracija ir neužblokuota centrinė miesto susisiekimo ašis.

Kiekvieną atvejį detaliai išanalizavus ir atlikus skaičiavimus, visada galima rasti optimalų sprendimą, reikia tik noro ir vizijos.

Pabaigoje norėtųsi akcentuoti, kad tai - tik keli pasvarstymai, kelios mintys, kaip galėtų būti sprendžiamos, atrodytų, paprastos kasdienės, su susisiekimu susijusios problemos. Svarbiausia, kad tai būtų reguliariai analizuojama ir viešai svarstoma, nes tikrai kiekvienas miestietis, net ir nebūdamas susisiekimo specialistas, gali pateikti labai praktiškų patarimų.

O gal visgi pirmiausiai Klaipėdai reikia tų pačių susisiekimo specialistų? Atviras klausimas diskusijoms.

Žymantas SINKEVIČIUS, Danės seniūnaitijos seniūnaitis

Žymos: tiltų gatvė

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

deinis

2015-12-02   19:07

IP: 86.100.145.26

Klaida padaryta ,kad gatvė išgrįsta akmenimis ,būtų asfaltas būtų mažiau žmonėms bėdos ,dabar lūžta autobusai ,kenčia pastatai,žmonės o kiek kainavo tie kinų akmenys .

2014-12-30   17:37

IP: 85.206.61.126

Ačiū visiems komentatoriams, tikrai labai smagu pamatyti tiek daug atsiliepimų, idėjų – peršasi viena išvada – tema aktuali. Trumpai norėčiau atsakyti keliems žmonėms:
„Bijūnas“ – dėkui už aktyvų dalyvavimą diskusiją. Tikrai pritariu, kad senamiestis yra miesto istorija ir ja turi būti rūpinamasi. Tačiau kodėl visada siūlomos kategoriškos alternatyvos? Kodėl manoma, kad automobiliai naikina senamiestį – kokie argumentai šiam teiginiui?. Reikalavimų mūsų miesto valdžiai gali būti įvairių, bet visada manau turėtume vadovautis argumentais – būtų tikrai įdomu juos išgirsti ar bent nuorodą gauti. Bet svarbiausias klausimas, kalbant apie Tiltų g. konversiją į pėsčiųjų, kodėl senamiestis dar neatsigavo, jei automobilių eismas juo jau senokai ribojamas? Pažiūrėjus į gatvės ir šaligatvių parametrus Tiltų g. matome, kad šaligatvis ganėtinai platus ir tikrai netenka „grūstis“ norint praeiti per senamiestį – tai gal pirmiau užpildome šaligatvius, o tada uždarome eismą automobiliams? Be to ir gatvės grindinys tikrai ne pats tinkamiausiai pėsčiųjų alėjai. Dėl kitų skersinių gatvių senamiestyje tikrai verta pamąstyti apie automobilių ribojimą – pvz. Turgaus g., vienoje pusėje Teatro aikštė iš kitos Jono kalnelis, gal čia būtų racionaliau, kaip manote? Tikrai labai laukiu Jūsų tolimesnių komentarų – įdomi ir aktuali diskusija.
„Taip“ – Danės seniūnaitijai, žvelgiant iš susisiekimo pusės, manau tikrai būtų naudingiau jei Tiltų g. padarytų tik pėsčiųjų, o vietoj to pastatytų Bastionų tiltą, kuriuo galėtų važiuoti visos transporto priemonės be apribojimų (na turbūt tik sunkusis transportas). Klausimas kitas – kiek pagristos idėjos ir kokią naudą jos atneš, atsižvelgiant į finansavimo poreikį? Visgi abiems projektas turiu tikrai daug klausimų, kurie mano manymu, nėra atsakyti.
„Pietietis“ – rašau „tenkinami senamiesčio gyventojų poreikiai“, nes tai žmonės, kurie jaučia tiesioginę įtaką gyvenimo kokybei, kai yra intensyvus eismas. Pagrindinis argumentas dėl grunto po senamiesčiu, kuris ne pats tvirčiausias ir vibracijos tikrai persiduoda – siūlau apsilankykite svečiuosi pas pažįstamus gyvenančius senamiestyje, kurių langai į gatvę, tada labai gerai jaučiasi pagrindo problemos. Visgi senamiestį reikia saugoti - bent jau kas tikrai istoriškai vertinga, o ne dėl to "negalima", nes "negalima". O iš principo mano siūlymas ir yra orientuotas į visos Klaipėdos gyventojus, t.y. susisiekimo patogumas ir tobulinimas, nes būtų atidaryta viena iš pagrindinių miesto arterijų. Čia galima pvz pateikti tarkim, kai kokią nors gamyklą stato šalia gyvenamųjų teritorijų, normalios ekonomikos sąlygomis, tiesioginį diskomfortą patiriantys žmonės turi teisę į kompensaciją – tiesiog darni plėtra turi būti taikoma. Ir investicijos neturėtų būti milžiniškos į vibracijos slopinimą, taigi galima sakyti būtų situacija „win-win“ visiems miestiečiams ir svečiams.

Bijūnas

2014-12-22   17:10

IP: 78.61.143.117

Taip, o dar geriau būtų visą senamiestį nugriauti ir pastatyti čia du Akropolius. Kodėl du? Kad per vidurį eitų autostrada.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Skaitytojų ekspresas

Paskaitęs pasiūlymą išmesti blogas ir nereikalingas mintis iš galvos, supratau ir...

Skaitytojo laiškas: Pasitvirtino liaudies patirtis, kad blogi darbai užkrečia labiau nei geri nuotrauka, foto

Redakciją pasiekė pasipiktinusio klaipėdiečio Tomo laiškas, kurio turiniu dalinamės su kitais skaitytojais:

Skaitytojo nuomonė: "Paaiškinkit prašau, kur žaisti vaikams" nuotrauka, foto

Portalo VE.lt redakcija gavo skaitytojos Giedrės laišką, kuriami ji piktinasi senjorais, viešai...

Skulptūrų parke - vagystė vidury dienos? nuotrauka, foto

 Penktoji karantino savaitė, ar dar gyva viltis natūraliai nusišypsoti, pažvelgt į akis,...

5 karantino savaitė nuotrauka, foto

Išrinko atstovus į Klaipėdos regiono plėtros tarybą nuotrauka, foto

KMS, Klaipėdos miesto savivaldybė kartu su dar šešiomis regiono savivaldybėmis steigs Klaipėdos regiono...

S.Maslobojevas S.Skverneliui siunčia gertuvę nuotrauka, foto

Sportas, Sergejus Maslobojevas viešai kelia klausimą, ko vertas jo pasaulio kikbokso čempiono titulas....

„Žalgiris“ Eurolygoje pralaimėjo penktą kartą iš eilės nuotrauka, foto

Sportas, Ketvirtadienį Kauno „Žalgirio“ krepšininkai Eurolygoje patyrė dar vieną nesėkmę. Martino Schillerio...

20 mln. eurų parama „išgraibstyta“ per 2 valandas nuotrauka, foto

Euras, Ekonomikos ir inovacijų ministerija inicijavo vidaus tyrimą dėl 20 mln. eurų paramos...

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...