Vargas, tau Opeliau, ir tavo vaikams opeliukams

Vargas, tau Opeliau, ir tavo vaikams opeliukams

Gyvename baudžiagalvių ir baudų šalyje. Baudžiagalviai esantys valdžioje štampuoja naujus draudimus ir baudas. Štampuoja netikėdami ir nepasitikėdami žmonėmis. Entuziastingai kuria naujas tvarkas ir taisykles, nes tik jie žino, kaip teisingai gyventi.

Tobulas gyvenimas pagal baudžiagalvius yra tas, kuriame reglamentuotas kiekvienas žingsnis ir jokios improvizacijos.

Kitaip yra blogis. Privalai gyventi pagal baudžiagalvių nustatytas taisykles, o jeigu jas pažeisi, neabejotinai būsi nubaustas.

Laisvagalviams šioje šalyje darosi vis sunkiau.

Laisvagalvių vaikai mokykloje maitinami pagal baudžiagalvių sudarytą meniu, siūloma juos privalomai aprengti tautiniu kostiumu. Susinervinęs laisvagalvis eina užsirūkyti į nuosavą balkoną, o ten jo baudžiagalvių draudimai ir baudos laukia.

Per šalį ritasi baudžiagalvių pasiūlymai dėl naujų baudų. Štai baudžiagalviai iš Susisiekimo ministerijos Vyriausybei pateikė ilgalaikį saugaus eismo gerinimo planą, kuriame, kaip deimantas karūnoje žiba, svarbiausia priemonė - baudos už bet kokį leidžiamo greičio viršijimą.

Iki šiol viršijus greitį iki 10 km/ h, įkliuvęs žmogelis pirmą kartą iš policininko išgirsdavo įspėjimą. Šito nebebus, iškart mokėk baudą. Važiuoji ant 61-o iškart už 1-ą susimokėk.

Kaip nori, taip vartyk, bet vis tiek sveiko proto gerokai trūksta.

Ar kas analizavo ir suskaičiavo, kad daugiausiai avarijų padaro būtent tie vairuotojai, kurie greitį viršija nuo 1 iki 10 km per valandą?

Aišku, kad neskaičiavo. O, jeigu suskaičiuotų, tai suprastų, kad didžiausią riziką keliuose sudaro tie tuščiagalviai, kurie vairuoja apsvaigę arba tie, kurie akseleratoriaus pedalą mina iki dugno.

Jeigu norima realiai gydyti skaudžias saugaus eismo žaizdas ir saugoti gyvybes, tai reikia nusitaikyti į tuos agresorius, kurie ir kelia pavojų, o ne skambinti tuščiais puodais ir užsiimti viešaisiais ryšiais imituojant procesą. Jau dabar aišku, kad visų apibaudavimas nuo pirmo viršyto kilometro niekaip neįtakos nelaimų skaičiaus Lietuvos keliuose.

Kokio dydžio bus baudos, saugaus eismo architektai nepasako. Matyt patys pasimetę, nežino. Neabejoju, kad sugalvos. Bet kokiu atveju tai turi būti mažiau negu 12 eurų. Nes būtent tokia bauda taikoma, viršijus leistiną greitį daugiau, kaip 10 km per h. Jeigu ji bus mažesnė, tai kyla logiškas klausimas.

Kas kainuos brangiau? Pati bauda ar jos administravimas? Ar nereiks valstybei išleisti 20 eurų, tam, kad iš apsižioplinusio vargšo vairuotojo išsireikalauti 5 eurus?

O kiek dar laukia nesibaigiančių ginčų dėl paklaidų taikymo, netikslių spidometro parodymų ir taip toliau. Vargas vairuotojams, vargas policininkams, džiaugsmas advokatams.

Įgyvendinus tokią baudžiagalvių užgaidą, tampa nebeaišku, kas saugiau? Ar esant geroms oro sąlygomis keliais kilometrais viršyti leistiną greitį, ar nuolat žvilgčioti į spidometro rodyklę, kad baudos neprisišaukti?

Kelių eismo taisyklių privalome laikytis visi. Ir čia jokių diskusijų negali būti. Tačiau taisyklės turi būti protingos ir padedančios visiems eismo dalyviams jaustis saugiems. Todėl bet koks jų keitimas turi būti gerai apgalvotas. Todėl jeigu yra galimybė jų nekeisti, nekeiskime.

Gyvenime pasitaiko įvairių situacijų. Ir net neabejoju, kad žodinis pareigūno įspėjimas, netyčia, keliais kilometrais per valandą, greitį viršijusiam pareigingam vairuotojui, gali padaryti didesnį poveikį, negu 5 ar 10 eurų išrašytas baudos kvitas.

Bet jeigu baudžiagalvių tikslas yra visus nubausti, tai vargas, tau Opeliau, ir tavo opeliukams.

Vargas ir tavo šeimininkui.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder