2019 m. liepos 18 d. 15:58 val., ketvirtadienis

ve  >  Žinios  >  Nuomonės  >  Nuomonės

Nuomonės

Kritinis smegenų masės trūkumas

(66)

Kritinis smegenų masės trūkumas nuotrauka, foto

© Redakcijos archyvo nuotr.

Reklama

Ką galvojate apie etikos dėstytoją, kuris studentei įskaitą pasirašo už pabendravimą lovoje? Apie statybų inspektorių, kuris individualaus namo statybai samdosi nelegalius darbininkus? Apie policininką, kuris važinėja nesegėdamas saugos diržo, tačiau už tokį patį pažeidimą baudžia kitus vairuotojus? Apie teisėją, kuris, būdamas girtas, skiria bausmę prie vairo neblaiviam sugautam piliečiui?

Nereikia atsakymų. Jie ir taip aiškūs.

Iš diskusijų internetinėje erdvėje - ypač jei apsilankytumėte dviratininkų puslapiuose ar forumuose - galite susidaryti nuomonę, jog ši eismo dalyvių kategorija yra pati skaidriausia, ekologiškausia, sveikiausia, pažangiausia ir apskritai labiausiai nusipelniusi egzistuoti Lietuvos dalis. Ką ten Lietuvos - visos žmonijos. O gal net visatos.

Jie - šventos aukos, maniakiškai persekiojamos automobilių ir autobusų. Jie viską žino, ypač Kelių eismo taisykles. Jie neteršia oro. Jie propaguoja sveiką gyvenimo būdą. Jų bijo net miesto valdžia, padedanti iš Europos pramušti milijonus naujų dviračių takų statybai, perkanti specialiai dviratininkams skirtus šviesoforus ir nuolankiai klausanti nuomonės Saugaus eismo komisijos posėdžiuose. Tai dėl jų nuimtos žalios šviesoforų rodyklėlės svarbesnėse Klaipėdos sankryžose. Aleliuja!

Tačiau išjungi kompiuterį, išeini į gatvę, ir supranti, kad realybė kitokia.

O ji tokia. Klaipėda, Herkaus Manto gatvė, pėsčiųjų perėja ties M. Mažvydo alėja. Gruodžio 27-oji. Penktadienis, vakaras, jau seniai sutemę. Ant šaligatvio stovi žmogus. Jis automobilių fone pamato gatve parvinguriuojančias kelias varganas švieseles. Po akimirkos žmogus susivokia: tai - dviratininkai, tradiciškai kiekvieną paskutinį mėnesio penktadienį rengiamos "Kritinės masės" dalyviai, pasileidžiantys per miestą iš pietų į šiaurę.

Reklama

Dviratininkai laimingi. Važiuoja, skambina praeiviams skambučiais. Vienas - net su Kalėdų Senelio kostiumu. Gražu. Šventės.

Tačiau kažkas čia ne taip. Kiek pamąsčius nesunku suvokti, kas - iš keliolikos "Kritinės masės" važiuotojų geras trečdalis - ir be liemelių, ir be atšvaitų. Jų dviračiai - be lempučių. Tiek priekyje, tiek gale. Tai kodėl jie važiuoja gatve!? Juk Kelių eismo taisyklės tą daryti draudžia...

Žmogus stovi ir nesupranta, kaip taip gali būti. Juk "Kritinė masė" - renginys, skirtas atkreipti automobilių vairuotojų dėmesį į dviratininkus. Bet kaip atkreipsi, kai lauke - tamsu, o dviratis ir jo raitelis - lyg vaiduokliai?

Logiškai mąstant, "Kritinės masės" aktyvistai ir organizatoriai turėtų būti etalonu. Pavyzdžiu kitiems bendraračiams, kaip reikia elgtis kelyje. Jie turėtų išmesti iš tokius kilnius tikslus turinčio renginio tuos, kurie savo elgesiu tuos tikslus paniekina tiesiog čia ir dabar. Turėtų tokius švento judėjimo diskredituotojus viešai sugėdinti. Forume paskelbti pavardes su nuotraukomis. Paskųsti tėvams, uošvei arba pranešti į darbovietę. Atimti dviratį. Bent savaitei.

Čia kaip su tuo statybų inspektoriumi, policininku ar teisėju. Tas, kuris moko gyventi kitus, turėtų rodyti pavyzdį. Kaip Jėzus Kristus. Bet Klaipėdos dviratininkai kitokie. Jie - tolerantiški saviems Judams. Visi mina pedalus laimingi. Ir su šviesomis, ir be jų. Ir su liemenėmis, ir be jų. Priešai - visi tie, kurie ne ant dviračio. Tie, kurie mina - šventi. Kaip Jėzus Kristus.

Tokia visiškai nesavikritiška kritinė masė. Tiesiog masė, kurios keli vienetai rizikuoja virsti kruvina mase po mažiau atidaus, tačiau nieko blogo nelinkinčio vairuotojo ratais. Faršu, kitaip sakant.

Reklama

O gal "Kritinės masės" tikslai - kitokie? Nugalėti vienišumą ir bent valandėlę pabūti su panašiai mąstančiaisiais? Patenkinti savo ego? Įveikti nepilnavertiškumo kompleksą ir bendroje masėje užtverti eismą stipresniam už save - automobiliui. Patirti adrenalino važiuojant šalia vilkiko? Ar tiesiog pabūti ekshibicionistu? O gal "Kritinė" - nuo žodžio "kristi"?

Žinau, kad vėl būsiu išvadintas užkietėjusiu automobilininku, nors ir nuosava mašina, ir autobusu, ir dviračiu, ir savomis kojomis naudojuosi vienodomis proporcijomis. Žinau, kad vėl būsiu išvadintas neetišku žurnalistu, kraugerišku kretinu ir apkaltintas nesantaikos tarp eismo dalyvių kurstymu, nors didžiausią nesantaiką - internete, gatvėse ir šaligatviuose - mano nuomone, kelia dviratininkai. Tiesą pasakius, per 20 darbo žiniasklaidoje metų pripratau prie kaltinimų - buvau kaltintas daug kuo, ačiū Dievui ar kas ten toks sėdi viršuje, manęs nekaltino tik pedofilija ir gerontofilija.

Tačiau velniop viską. Tiesiog kada nors imkime ir išdrįskime pamatyti, kad karalius - nuogas. Be liemenės. Be atšvaitų. Be kelis litus kainuojančios sumautos spingsulės. Ir be smegenų.

O dabar - pirmyn prie kompiuterių! Komanda: "Fas"! Mirtis autoriui!

P. S. 31-ąją, paskutinį sausio penktadienį, vėl stovėsiu šalia gatvės. Prisipažinsiu - esu vujaristas.

Reklama

Žymos: dviratininkai

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Reklama

Komentarai

KM dalyvis

2014-02-14   12:54

IP: 86.100.74.157

o kažin Gukauskas tai mate?)))

Prasom

2014-02-04   15:59

IP: 86.100.144.72

Na stai, visi galejote stebeti sausio menesio kritine mase kurioje visi iki vieno dalyviai turejo sviesas tiek priekyje tiek ir gale ;)

astunkojis

2014-01-14   10:11

IP: 82.114.170.246

man atrodo kad didzioji dalis automobilininku rodo posukius ir stengiasi laikytis esimo taisykliu. Rik kazkodel dviratininkams automobiliai blogis pats savaime. jie nori lygiu tesiu gatveje.. bet sios transporto priemones pernelyg skirtingos, kad naudotusi ta pacia vaziuojamaja dalimi.. lygiai kaip pestieji atskirti nuo vaziuojamosios dalies lygiai taip pat ir dviratininkai turetu buti atskirti nuo automobiliu.. ne del to kad kazkas auksciau ar zemiau vertingas, bet elementaraus saugumo. deje bet fizikos desniai visiems yra lygus ir siuo atveju trapus dviratis pries tona ar 20 tonu metalo yra silpnoji puse, ir turetu but atskirta, kaip ad pestieji nuo automobiliu.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Nuomonės

"Negali susitaikyti, kad laikui bėgant žmogus gražėja dvasiškai, o fiziškai - kaip...

Mentalitetų skirtumai nuotrauka, foto

Praėjo labai nemažai laiko, kol lietuviai suprato, kad saugos diržai ir vaikiškos...

Iki tragedijos tik žingsnis nuotrauka, foto

Pats vasaros įkarštis. Žmonės keliauja. Kuršių mariomis nesustodami pirmyn atgal zuja keltai...

Ministre, tiesiog perkelkite į Smiltynę nuotrauka, foto

Kas yra valstybė? Uždavus šį klausimą, gatvėje išgirsime daugybę variantų - tai...

Kartą per metus giedi himną, vadinasi, esi lietuvis? nuotrauka, foto

Į Lietuvą atskrido pažangiausi JAV naikintuvai F-35 nuotrauka, foto

Lietuva, Į Lietuvą ketvirtadienį pirmąkart atskrido pažangiausi amerikiečių naikintuvai F-35.

Aplink Baltijos jūrą - per 2 paras nuotrauka, foto

Automobiliai, Ketvirtadienį Palangoje – oficialus „Aurum 1006 km lenktynių“ startas. 38 komandų sportiniai...

Originalaus ir unikalaus pasukamojo tiltelio istorija nuotrauka, foto

Jūra, Dažnas praeivis, atsidūręs Klaipėdos piliavietėje, ją prisimena dėl įspūdingų Jūros šventę vainikuojančių...

Mokėsi naudoti laimikį nuo ruonių saugančias gaudykles nuotrauka, foto

Jūra, Paskutiniu metu pilkųjų ruonių skaičius Baltijos jūroje yra išaugęs, žuvies mažėja, todėl...

Lietuva, Paskelbta prieš 28 min.

Automobiliai, Paskelbta prieš 35 min.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...