Palangos oro uostas: lėktuvų bus, o autobusų?

Palangos oro uostas: lėktuvų bus, o autobusų?

Palangos oro uoste jau kitą mėnesį tūps ilgai laukti pigų skrydžių aviakompanijų lėktuvai, tačiau iki šiol nėra užtikrintas reguliarus viešojo transporto susisiekimas tarp šio objekto ir Klaipėdos.

Ar pavyks iki šio oro uosto iš didžiausio Vakarų Lietuvos miesto nusigauti ne tik su automobiliu ar taksi, priklauso nuo to, ar sugebės susitarti uostamiesčio ir Palangos savivaldybės. Kol kas tokia perspektyva atrodo gana miglota.

Susisiekimas skurdus

Kaip iš Palangos oro uosto pasiekti uostamiestį? Pirmiausia turisto akimis patikrinome pačiame Palangos oro uosto tinklalapyje angliškai išdėstytus pasiūlymus, kurių, švelniai tariant, negausu. Pirmiausia atkeliaujantiems siūloma peržvelgti Palangos vežėjo "Vlaslava" tvarkaraščius jų pačių tinklalapyje. Atrodo - paprasta, bet ne turistui. Pasirinkus anglišką tinklalapio versiją jame išvysime tik kelis užrašus angliškai be jokių užuominų apie tvarkaraščius ar kelionės kainą.

Grįžus į lietuvišką "Vlaslavos" tinklalapio versiją pavyko rasti vietinio susisiekimo grafikus, kuriuose nurodyta, kad į Būtingę ar Šventąją sukantys autobusai prie oro uosto stoja maždaug kas valandą nuo 6 iki beveik 23 val. Už kelionę iki Palangos autobusų stoties teks pakloti apie 80 centų. Tačiau Palangoje dar reikėtų ieškoti autobuso ar kito vežėjo, kuris pamėtėtų iki Klaipėdos.

Antras pasiūlymas oro uosto tinklalapyje - važiuoti "shuttle" mikroautobusu. Nei kainos, nei važiavimo laiko nenurodyta, o nurodytu telefonu atsiliepęs vyras tvirtino, jog keleivių laukia nusileidus atskridusiems lėktuvams. Net visko mačiusius keliautojus turėtų nustebinti tokios kelionės kaina - "iki namų durų" Klaipėdoje vežama už 9 eurus. Palyginimui, iš Klaipėdos į Vilniaus oro uostą keleiviai vežami už 15 eurų, į Kauno - už 17.

Oro uosto tinklalapyje nenurodyta, tačiau į Klaipėdą iš oro uosto galima bandyti keliauti pro šalį važiuojančiais tarpmiestiniais autobusais. Iš Šventosios ir Mažeikių į Kauną ir Vilnių važiuojantys autobusai prie oro uosto sustoja maždaug kas porą valandų. Kelionė kainuos apie 2,4 Eur.

Lyginant su kitų Lietuvos oro uostų pateikiama informacija ir galimybėmis pasiekti artimiausius miestus, palangiškiai atrodo gan skurdžiai. Štai į Kauno oro uostą vežioja laikinosios sostinės viešasis transportas, pateiktos instrukcijos, kaip nusigauti į Vilnių, Klaipėdą, Rygą ar net Minską. Vilniaus oro uosto tinklalapyje pateikiama informacija irgi gan išsami - sudėtos nuorodos į autobusais, traukiniais ir mikroautobusais vežančių vežėjų tvarkaraščius, kuriais vadovaujantis nesunku susiorganizuoti kelionę net į kaimynines šalis.

Baiminasi konkurencijos?

"Vakarų ekspresas" jau ne kartą rašė apie Klaipėdos savivaldybės idėją kurti bendrą regiono transporto sistemą. Uostamiesčio valdžia siekia sukurti visiškai integruotą regioninę viešojo transporto sistemą, kurioje nepriklausomai nuo administracinio teritorijos pavaldumo ir vežėjo nuosavybės formos būtų galima naudotis bendru elektroniniu bilietu, tikro laiko režimu mobiliajame telefone pasižiūrėti važiuojančių autobusų tinklą ir t. t.

Ši sistema jau turi šiokį tokį kūną - į ją integruoti viešojo transporto autobusai važiuoja į Klaipėdos ir Kretingos rajonus. Ne paslaptis, jog maršrutus norima išplėsti ir į Palangą. Apie tai šnekama jau daugiau nei metus, tačiau palangiškiai esą blokuoja šiuos planus.

Praėjusią savaitę vykusiame Regionų plėtros tarybos posėdyje klaipėdiečiai dar kartą pristatė bendros viešojo transporto sistemos galimybes. Anot Klaipėdos vicemero Artūro Šulco, susidomėjimą ja parodė net nutolęs Skuodas.

"Po to pasilikome su Palangos vadovais ir dar sykį kalbėjome apie tai, kaip Klaipėda galėtų organizuoti tiesioginį važiavimą iš Palangos oro uosto per patį kurortą į uostamiestį. Taip pat yra "šaudyklinio" maršruto variantas, kai nebūtų stojama Palangoje. Palangos meras atidžiai išklausė ir su mūsų meru buvo sutarta artimiausiu metu susitikti bei kartu su ekspertais aptarti šias galimybes", - sakė A. Šulcas ir žadėjo, jog sprendimai, kaip iš Klaipėdos pasiekti Palangos oro uostą, bet kuriuo atveju bus rasti.

Žurnalistų žiniomis, labiausiai klaipėdiečių užmačiomis važiuoti Palangos savivaldybės teritorija priešinasi čia jau dirbantis ir sutartį su Savivaldybe turintis vietinis privatus vežėjas. A. Šulcas neneigė, jog tai galėjo lemti užsitęsusias derybas.

"Po paskutinių pokalbių su Palangos vadovais aš matau šviesą tunelio gale. Kiek žinau, ten kaip tik baigiasi sutartis su privačiu vežėju, todėl atsiranda galimybė manevruoti. Visiems atrodo, jog jei pradės veikti integruota viešojo transporto sistema, vietinis vežėjas nukentės. Bet juk tas vietinis vežėjas gali dalyvauti "Klaipėdos keleivinio transporto" skelbiamuose konkursuose, o su jų patirtimi ir žiniomis atsiranda didelė tikimybė konkursus laimėti", - tikina vicemeras.

Jo manymu, bendrovei būtų net paprasčiau dirbti - "nereikėtų skaičiuoti kiekvienos kapeikos", nes būtų mokama už nuvažiuotą kilometražą. Esą šiuo metu Klaipėdoje ir jos prieigose dirbantys vežėjai tokia tvarka yra patenkinti, nes nereikia sukti galvos, uždirbs jie ar ne.

Derybos subliuško

Panašiomis mintimis dalijosi ir VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovas Gintaras Neniškis.

"Kovą atsiras reguliarūs reisai į Londoną, Varšuvą. Žmonėms, kurie įpratę atskridę į miestus tiesiogiai nuvažiuoti viešuoju transportu, būtų neįprasta važiuoti į Palangą ir ten ieškoti bei laukti kito autobuso, kuris nuvežtų į Klaipėdą. Vyksta diskusijos su Palangos miestu, kad būtų tiesioginiai reisai iš oro uosto į Klaipėdą. Ne paslaptis, kad tokių reisų ypač reikėtų ne sezono metu, kai daugiau skrendančiųjų norėtų keliauti į Klaipėdą", - sakė direktorius.

Lieka vienas formalumas - gauti Palangos savivaldybės leidimą vykdyti reisus per jų teritoriją.

"Derybos su Palanga turėti bendrą viešojo transporto sistemą baigdavosi nesėkme. Palanga manė, kad to dalyko jiems nereikia. Buvo ir valdžios atstovai susitikę, vyko konferencijos, tačiau bandymai iki šiol buvo nesėkmingi", - patvirtino direktorius.

Trečiadienį KKT šiek tiek užbėgo įvykiams už akių ir su Palangos oro uostu ieškojo sutarimo dėl sistemos veikimo, sustojimo vietų ir pan. Pirmiausia transportininkai siekia išsiaiškinti bent preliminarius skrydžių laikus, o pagal juos būtų rengiami autobusų važiavimo tvarkaraščiai. G. Neniškis pripažįsta, jog dėl oro uosto darbo specifikos grafikai būtų lankstesni, nes skrydžiai kartkartėmis vėluoja.

Manoma, kad tokiuose reisuose bent jau pirmuosius metus elektroninio bilieto sistema neveiktų ir reikėtų pirkti kartinius bilietus. Jei su Palanga pavyktų susitarti dėl finansavimo modelio, būtų galima svarstyti ir apie elektroninio bilieto įdiegimą.

"Turbūt tai būtų aktualiau itin dažnai skraidantiems ar oro uoste dirbantiems klaipėdiečiams, kurie ir sukurtų nuolatinį keleivių srautą", - sako G. Neniškis.

Nieko nežino?

Sužinoti palangiškių pozicijos "Vakarų ekspresui" per kelias dienas nepavyko. Kurorto meras Šarūnas Vaitkus telefonu neatsiliepė, vicemero Rimanto Antano Mikalkėno sekretorė vakar pareiškė, jog atsakymus leidžiama pateikti tik raštu.

Mero su žiniasklaida įpareigota bendrauti patarėja Jurgita Vanagė prabėgus keturioms dienoms po kreipimosi ir pakartotinio raginimo sugebėjo pasakyti tik tiek, jog "šiuo momentu dar nėra ko komentuoti".

"Yra sudaryta darbo derybinė grupė ir kitą savaitę planuojamas Klaipėdos ir Palangos savivaldybių atstovų susitikimas, kur bus aptartos galimybės, kas ir kokiu būdu organizuos tą reikalą. Šis klausimas bus sprendžiamas, prie jo dirba specialistai", - žadėjo J. Vanagė.

Apie problemą ir jos sprendimo būdus ne ką daugiau galėjo pasakyti ir Palangos oro uosto atstovai.

"Žinoma, jog augant skrydžių ir potencialių keleivių skaičiui siekiame, kad pats oro uostas būtų kuo patogiau pasiekiamas tiek nuosavu, tiek viešuoju transportu. Deriname savo veiksmus tiek su regiono savivaldybėmis, tiek su čia veiklą vykdančiais vežėjais ir tikimės, kad drauge pasieksime mūsų keleiviams palankiausią rezultatą", - atrašė Palangos oro uosto direktorius Marius Gelžinis.

Beje, pats oro uostas mieliau investuoja į automobilių aikšteles, o ne į susisiekimą viešuoju transportu. Prieš porą savaičių buvo pranešta, kad po modernizacijos čia atsiras automatinė automobilių valstybinių numerių nuskaitymo sistema su mokėjimo kasomis, papildoma vaizdo stebėjimo sistema, LED šviestuvai. Tam skirta 120 tūkst. eurų.

Žmonėms, kurie įpratę atskridę į miestus tiesiogiai nuvažiuoti viešuoju transportu, būtų neįprasta važiuoti į Palangą ir ten ieškoti bei laukti kito autobuso, kuris nuvežtų į Klaipėdą.

Gintaras NENIŠKIS, "Klaipėdos keleivinio transporto" direktorius

Anksčiau nepasitvirtino

Jelizaveta DAUGININKIENĖ, Klaipėdos autobusų parko vadovė
Mūsų bendrovė prieš keletą metų vežė keleivius į Palangos oro uostą, tačiau tai buvo ne reguliarūs, o specialūs, pagal atskirą susitarimą su oro uostu organizuoti sutartiniai reisai. Jiems yra taikomi griežti apribojimai, kad nedubliuotų jau egzistuojančių maršrutų ir neatimtų keleivių iš kitų jau dirbančių vežėjų - pavyzdžiui, nevežtų keleivių iš Klaipėdos į Palangą. Manau, kad dabar bandoma derėtis dėl naujo, reguliaraus maršruto, kuriam jau reikia ir Palangos savivaldybės leidimo.
Tada reisai buvo mums nuostolingi - beveik nebuvo keleivių ir mes juos nutraukėme. Tačiau tada ir skrydžių buvo mažiau. Dabar oro uostas į mus nėra kreipęsis dėl tokių reisų vykdymo.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder