2020 m. spalio 20 d. 06:42 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Lietuva  >  Vakarų Lietuva

Vakarų Lietuva

Nidos oro uostui gresia paralyžius

(3)

Nidos oro uostui gresia paralyžius nuotrauka, foto

© Ryčio SAVICKIO nuotr.

Reklama

Didžiules viltis pritraukti į kurortą lengvaisiais lėktuvais keliaujančių turistų puoselėjusi Neringa gavo netikėtą žinią iš Lietuvos kariuomenės. Jos vadas generolas leitenantas Jonas Vytautas Žukas pasirašė nuo kovo 30-osios įsigaliosiantį įsakymą, kuris neleis eksploatuoti prie Nidos esančio orlaivių kilimo ir tūpimo tako.

„Buvo pakeistas įsakymas, susijęs su skrydžiais pasienio zonoje, o visa Kuršių nerija į ją ir patenka. Pagal naują tvarką nebebus išduodami leidimai grupiniams, sportinio, rekreacinio, pramoginio ir panašaus pobūdžio skrydžiams. Kitaip tariant, Nidos oro uostą bus galima uždaryti. Jau rengiame kreipimąsi į Krašto apsaugos ministeriją, Vyriausybę, prašysime pakeisti minėtą įsakymą, Neringai pritaikant išimtį“, – „Lietuvos žinioms“ sakė Neringos meras Darius Jasaitis.

Pasienio zonoje esantis Nidos oro uostas pradėjo legaliai veikti tik pernai.

Daugiau skaitykite: http://lzinios.lt/lzinios/Gimtasis-krastas/nidos-oro-uostui-gresia-paralyzius/239562
© Lietuvos žinios

Investavo ir planavo

Bulvikio rage esantis vadinamasis Nidos oro uostas neveikė nuo 1999 metų. Tačiau pernai jame vyko įvairūs parengiamieji darbai: buvo kertami aukšti medžiai, perdažomas kilimo ir tūpimo takas, įrengtos vėjarodės. Nuo birželio, gavus Civilinės aviacijos administracijos leidimą, Bulvikio rage ėmė leistis lėktuvai. Pernai vasarą jų buvo per 40 – tiek iš Lietuvos, tiek iš užsienio.

Lauko aikštelės statusą turinčiuose Nidos oro vartuose galioja kitokios taisyklės nei didžiuosiuose aerodromuose: čia nėra skrydžių reguliavimo punkto, angarų lėktuvams, o sprendimus priima patys pilotai.

„Tvarka tokia: orlaivio pilotas susisiekia ar telefonu, ar elektroniniu paštu su Neringos savivaldybės administracija ir nurodo, kada ketina atskristi, išskristi, pateikia orlaivio ir savo asmens duomenis. Taip pat jis privalo apie savo planus pranešti Valstybės sienos apsaugos tarnybai, susisiekti su Palangos oro uosto skrydžių kontrolės bokštu. Vasarą atskridę per 40 lėktuvų – geras rezultatas“, – „Lietuvos žinioms“ sakė Neringos savivaldybės administracijos direktorius Algimantas Vyšniauskas.

Martyno Ambrazo nuotr.

Jis informavo, kad vien techninių dokumentų rengimas, siekiant įteisinti lauko aikštelę, merijai kainavo apie 7 tūkst. eurų. Dar reikėjo išleisti pinigų kilimo ir tūpimo takui perdažyti, kertant medžius lėšų investavo Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija.

Neringos vadovai neslėpė ambicijų orlaivių kilimo ir tūpimo taką paversti nedideliu aerodromu, turinčiu būtiną infrastruktūrą. Pasak kurorto vicemero Dovydo Mikelio, aerodromo statusas Neringai atvertų dar daugiau galimybių plėtoti keliones orlaiviais.

„Būtų galima vykdyti komercinius skrydžius lėktuvais, kuriuose telpa iki 20 žmonių. Tokiais skrydžiais į Nidą, ypač savaitgaliais, tikrai susidomėtų Druskininkai, kur yra aerodromas. Europoje registruota apie pusė milijono lengvųjų lėktuvų, tad jei bent kelis procentus jų pavyktų pritraukti į Nidą, būtų puiku. Kol kas jų savininkai nemoka jokių mokesčių, tačiau įrengus aerodromą būtų suteikiama ir atitinkama priežiūra – budėtų sargas, būtų degalų kolonėlės, angarai. Tada už tai tektų mokėti“, – pasakojo D. Mikelis.

Kreipsis į valdžią

Reklama

Ambicingus neringiškių planus niekais gali paversti šių metų vasario 10 dieną Lietuvos kariuomenės vado pakeistas ir pasirašytas įsakymas „Dėl leidimų civilinių orlaivių skrydžiams pasienio zonoje išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Pagal jį nuo kovo 30-osios jokie orlaiviai Nidoje leistis ir kilti nebegalės.

Lietuvos aeroklubo prezidentas Gintaras Kalinauskas „Lietuvos žinioms“ teigė, jog karinė vadovybė pakeitimų su oreiviais nederino, todėl bus kreipiamasi į Krašto apsaugos ministeriją. Opiausias yra punktas, pagal kurį leidimai nebebus išduodami sportinio, rekreacinio, pramoginio ir panašaus pobūdžio skrydžiams.

„Suprantu, kad griežtai turi būti reglamentuojama tvarka dėl skrydžių virš karinių objektų, tokių kaip poligonai, kur galioja draudimai. Tačiau pasienio zona yra riboto patekimo teritorija, o ne ta, į kurią patekti ar virš jos skristi apskritai draudžiama“, – teigė jis.

G. Kalinauskas svarstė, kad kariuomenės vado įsakymas gali prieštarauti Aviacijos įstatymui.

„Supraskime, kad Lietuva yra labai maža, todėl bloginti sąlygas vystant oreivystę neteisinga. Man nesuprantama, kodėl reikėjo pakeisti tvarką? Gal jau įvedama karo padėtis? Bet juk gyvename demokratinėje, laisvoje valstybėje“, – kalbėjo jis.

Neringos meras D. Jasaitis juokavo, kad nuo balandžio Bulvikio rage, ant orlaivių kilimo ir tūpimo tako bus galima statyti šiltnamius. „Keisčiausia, kad su mumis niekas nieko nederino ir nepaaiškino, kodėl prireikė keisti dabartinę tvarką. Gal čia kokios karinės paslaptys? Priežasčių nežinome, tik konstatuojame, kad Nidos oro uosto veikla – paralyžiuota. Puoselėjome daug gražių planų, norėjome, kad į Neringą turistai vyktų oro keliu. Bet rankų nenuleisime ir rengiame kreipimąsi į Vyriausybę. Manome, kad tvarką reikia keisti ir Nidai taikyti išimtį“, – sakė jis.

Reklama

Akcentavo saugumą

Lietuvos kariuomenės vado atstovas spaudai majoras Mindaugas Neimontas „Lietuvos žinioms“ atsiųstame komentare patvirtino, jog nauja Leidimų civilinių orlaivių skrydžiams Lietuvos pasienio zonoje išdavimo tvarkos redakcija apribos ultra lengvųjų lėktuvų skrydžius į Nidos aikštelę.

„Jeigu Lietuvos aeroklubas ar kiti suinteresuoti asmenys mato poreikį užtikrinti ultralengvųjų lėktuvų skrydžius į Nidos nusileidimo aikštelę be Lietuvos kariuomenės vado ar jo įgalioto asmens leidimo, jie, vadovaudamiesi Vyriausybės patvirtintomis Oro erdvės organizavimo taisyklėmis, gali kreiptis į oro eismo paslaugų teikėją dėl oro eismo zonos įsteigimo virš šios aikštelės teritorijos“, – teigė jis.

Pasidomėjus, kodėl reikėjo keisti tvarką, M. Neimontas tikino, kad šie veiksmai susiję su Lietuvos kariuomenės uždaviniais.

„Vienas jų – Lietuvos oro erdvės stebėjimas, kontrolė ir gynyba. Todėl būtina taikyti papildomas priemones, susijusias su civilinių skrydžių organizavimu pasienio zonoje, ypač besiribojančioje su ne Europos Sąjungos šalimis. Todėl ne tik Kuršių nerijos teritorijoje (Nidoje), bet ir visoje Lietuvos pasienio zonoje civilinių orlaivių skrydžiai yra ribojami, išskyrus valstybės funkcijų vykdymą, paieškos ir gelbėjimo darbus“, – informavo kariškis.

Esą naujoje tvarkoje įtvirtintos išimtys neriboti skrydžių aerodromų oro eismo zonose, net ir pasienio zonoje, visgi sudaro sąlygas eksploatuoti esamus aerodromus, suderinant valstybės ir privačius interesus.

Reklama

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

DJ

2017-03-02   02:21

IP: 172.58.12.222

Naujoji valdžia toliau "mutilina" eilinę nesąmonę !. Nida atvirkščiai reikia padaryti pasaulio turismo centru net ir žiemos metu, bet tam būtent reikia Nidos tikro aerouosto, bet kam Lietuvos kariškiams reikia Nidos pakilimo tako, kuomet savo aviacijoje beveik neturi lėktuvų apart keletas Čekiško apmokymo lėktuvų, keletas malūnų ir Itališkų transportų !.

tik tiek

2017-03-01   19:35

IP: 78.61.129.81

Kokios probIemos? Ar Neringos biudžetas nukentės? Ar Barštys nebeatskris? Su pavasariu, mano Neringa! Be oro uostų, be daugiaaukščių, be kazino ir akropolių išgyvensim, mere Dariau! Valykitės kampus, steikit sanatorijas, dirbkit visus metus. Nusivyliau, nes praėjus 11 metų po Legendinio mero mirties, Neringoje normalių merų VAKU-UMAS!!!

ne pilotas

2017-03-01   16:44

IP: 88.119.39.109

nesuprantu koks skirtumas tai karo ministerijai - ji vis tiek nemato lektuvu danguje, jei jiems is anksto nepranesi marsruto. O kai zino marsruta, tai kai nukrenta koks lektuvelis, tai vis tiek nieko nezino ir nemato (is realus gyvenimo pavyzdziu). Tai tegul skraido tie turistai - vis keli eur liks LT ar Nidoj. Ar jie ziauriai bijo, kad rusai is Kaliningrado be ju zinios persidislokuos....

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Vakarų Lietuva

Nuo rytojaus draudžiama limituota lašišų ir šlakių žvejyba nuotrauka, foto

Aplinkos apsaugos departamentas, tęsdamas akciją „Lašiša 2020“, primena, kad nuo spalio 16...

Kretingos rajono savivaldybės administracija pradeda projektą, kurį įgyvendinus bus modernizuota maždaug 40...

Kretingoje bus atnaujinta apie 40 proc. gatvių šviestuvų nuotrauka, foto

AB „Klaipėdos vanduo“ gerina sodininkų gyvenimą – į šalia Gargždų esančias sodų...

Vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklai – ne tik mieste, bet ir sodų bendrijose nuotrauka, foto

„Paauginau didelį, pats netikėjau, kad toks bus“, – sako Kretingos pašonėje esančio...

233 kg moliūgą užauginęs kretingiškis P.Jonauskas: „Maniau, sugedo svarstyklės“ nuotrauka, foto

Gyventojams bus pristatytas projektas "Neringa - kultūros sala" nuotrauka, foto

Neringa, 2021-aisiais Neringa pasipuoš Lietuvos kultūros sostinės titulu. Mūsų nedidelio miesto bendruomenei tai...

Antradienio horoskopas 12-ai zodiako ženklų nuotrauka, foto

Įvairybės, Dangaus kūnai:

Danės valymas - dar negreit nuotrauka, foto

Klaipėda, Klaipėdos savivaldybė valyti Danės upę buvo nusprendusi jau seniai ir tiems darbams...

Spalio 20-oji Lietuvoje ir pasaulyje nuotrauka, foto

Įvairybės, Dangaus kūnai: saulė teka 7.58 val., leidžiasi 18.08 val. Dienos ilgumas 10.10...

Neringa, Paskelbta prieš 28 min.

Įvairybės, Paskelbta prieš 41 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 41 min.

Įvairybės, Paskelbta prieš 1 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...