Katamarano mįslė pasėjo nerimą

Katamarano mįslė pasėjo nerimą

Neringos politikai ir pamario turizmo atstovai ėmė kelti bangas dėl įtarimų, kad kasdien reguliariu reisu Klaipėda-Juodkrantė-Nida plaukiojusiu katamaranu „Smiltynė“ šią vasarą nebesinaudosime. Kas jam atsitiko, laivą valdanti AB Smiltynės perkėla kol kas neatskleidžia.

„Mus pasiekė didelį susirūpinimą keliančios žinios, jog šį turizmo sezoną „Smiltynės“ nebebus. Laivais į Kuršių neriją vasarą atplaukia apie 10 tūkst. turistų, dauguma jų – katamaranu. Skatiname ekologinį turizmą, todėl šis laivas yra itin svarbus jį plėtojant. Dabar nebeaišku, bus tas katamaranas ar ne. Sezonas – ne už kalnų, tačiau laivo reikalai – migloti“, – „Lietuvos žinioms“ sakė Neringos meras Darius Jasaitis.

Valstybės valdomos AB Smiltynės perkėlos generalinis direktorius Darius Butvydas patvirtino, kad laivas rudenį buvo išnuomotas ir šiuo metu yra Belgijoje, Antverpene. „Kaip bus iš tiesų, oficialiai paskelbsime netrukus. Šią arba kitą savaitę. Kol yra derinamos kai kurios detalės, nenorėčiau nieko komentuoti“, – „Lietuvos žinioms“ aiškino jis.

Keičia planus

Tarpukariu pagrindinė susisiekimo tarp Klaipėdos ir Kuršių nerijos gyvenviečių priemonė buvę laivai. Atnaujinant šią gražią tradiciją, nuo 2014 metų AB Smiltynės perkėla ėmė plukdyti žmones katamaranu „Smiltynė“.

Šis greitaeigis laivas švartuodavosi Šiauriniame rage, Klaipėdoje. Nidą juo galima pasiekti per 2 valandas. Daugybę žmonių žavėjo galimybė išvysti Kuršių nerijos pusiasalį, Mirusias kopas, Pervalkos švyturį ir kitas grožybes iš marių pusės.

Katamaranas plaukiojo nuo birželio pradžios iki rugsėjo. Kelionės iš Klaipėdos į Nidą kaina vienam žmogui – 12 eurų. „Smiltynės“ viduje įrengtos 72 sėdimos vietos. Denyje galima nemokamai gabenti 43 dviračius.

Tačiau šiemet tokia galimybė keliauti į pusiasalį jau gaubiama šešėlių. Pirmas viešai apie keistą situaciją prabilo turizmo specialistas ir dviračių propaguotojas Saulius Ružinskas.

„Bloga naujiena, kurios Smiltynės perkėla dar viešai nepaskelbė: greitaeigio laivo „Smiltynė“, plaukiojusio tarp Klaipėdos ir Nidos, šiemet nebus. Kodėl? Kol kas oficialios versijos nėra, bet yra žinoma, kad tas laivas buvo išnuomotas užsienyje ir planuota jį susigrąžinti į Klaipėdą iki birželio pradžios. Bet, matyt, įmonės vadovybė nesuvaldė šio proceso ar nesugebėjo to padaryti... Neringai reikia pradėti rengtis dar didesniam automobilių ir autobusų srautui, nes daugelis grupių, kurios planavo atplaukti į Nidą laivu, važiuos autobusais. Kiti apskritai nevažiuos“, – teigė jis.

„Lietuvos žinioms“ S. Ružinskas aiškino, jog apie tai, kad katamarano šią vasarą tikrai nebeišvysime, girdėjęs per neoficialius pokalbius su AB Smiltynės perkėlos atstovais.

„Mūsų kelionių agentūra buvo suplanavusi apie 30 dviratininkų grupių po 20–30 žmonių. Jų noras – plaukti iki Nidos katamaranu ir dviračiais Kuršių nerija grįžti į Klaipėdą. Dabar reikia koreguoti visus planus, nes katamarano nebus. Labai keista situacija. Jei nebelieka greitaeigio, dviračius nemokamai gabenančio laivo, tai visos kalbos apie ekologijos propagavimą – maišymas šakėmis ant vandens“, – kalbėjo jis.

Oficialios informacijos nepateikė

AB Smiltynės perkėlos vadovas D. Butvydas tikslios informacijos apie katamarano likimą „Lietuvos žinioms“ nepateikė.

„Kol kas nenoriu nieko kalbėti. Artimiausiu metu bus pateiktas oficialus pareiškimas. Taip, katamaranas buvo išnuomotas ir šiuo metu yra Antverpene. Suprantame, kad artėja turizmo sezonas, bet viską paaiškinsime, kai žinosime tikslią informaciją. Šis laivas labai naudingas plėtojant ekologinį turizmą“, – dėstė jis.

Bendrovės tinklalapyje nurodoma, kad reisai nuo 2018 metų birželio iki rugsėjo 30 dienos vyks, tačiau ar išties taip bus, neaišku.

„Artimiausiu metu pateiksime oficialią informaciją“, – kartojo D. Butvydas.

Pasigedo aiškumo

Tokia bendrovės pozicija sukėlė nuostabą Neringos politikams. Anot buvusio Neringos vicemero Dovydo Mikelio, turizmo sektoriaus atstovams toks slapukavimas yra labai neparankus.

„Jie planuoja keliones iš anksto, renka grupes. Bus katamaranas ar ne? Smiltynės perkėlos atstovai neatsako. O gal apskritai jis nuskendo? Jei dabar tvyro visiška nežinomybė, kaip žmonėms planuoti ekskursijas? Juk laivo pargabenimas į Klaipėdą užtruks mažiausiai mėnesį, o jau – gegužė“, – sakė jis.

Esą plėtojant ekologinį turizmą Kuršių nerijoje „Smiltynė“ yra reikšmingiausias laivas.

„Didžiausi srautai. Negalima net lyginti su vandens maršrutais Dreverna-Juodkrantė ar Šilutė-Nida. Plaukdami „Smiltyne“ žmonės gali grožėtis marių vaizdais, pusiasalio panorama, ir tai – itin patrauklu. Be to, dviračius nemokamai plukdo. Labai tikiuosi, kad susiklosčiusi situacija bus išspręsta, ir šiemet vėl mariomis plauks katamaranas“, – vylėsi jis.

Neringos meras D. Jasaitis būgštavo, kad eliminavus „Smiltynę“ padaugės atvykstančiųjų automobiliais, dar labiau bus teršiama Kuršių nerija.

„Nuolat kalbame, kad reikia skatinti ekologinį turizmą. Nemanau, kad katamaranas buvo nuostolingas, nes juo plaukdavo labai daug žmonių. O kaip kitaip? Plauki mariomis, grožiesi vaizdais, Juodkrantėje ar Nidoje išlipi ir grįžti dviračiu. Dvigubas malonumas“, – sakė jis.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder