Drevernos poilsiautojai: "Svarbu, kad nedingtų dabartinė aura"

Poilsiautojų antplūdžio išlepinti Palangos, Nidos ar kitų kurortų verslininkai turėtų suklusti - vis daugiau žmonių ieško kiek kitokio poilsio Drevernoje besikuriančioje poilsio oazėje.

Pavyzdžiui, "Vakarų ekspreso" kalbinta norvegė Aase Jakobsen atviravo, kad ją nuvylė Nidoje esantis kempingas, tad džiaugėsi radusi geresnę alternatyvą Drevernoje. Iš įvairių Lietuvos miestų į Drevernos mažųjų laivų uostelį suvažiavę poilsiautojai pasakojo, kad juos čia vilioja išskirtinė aura. Tiesa tiek jie, tiek patys vietiniai baiminasi, kad plečiant infrastruktūros tinklą nebūtų perlenkta lazda.

RANDA RAMYBĘ. "Mums patinka, kad Drevernoje kol kas nėra tokio poilsiautojų antplūdžio, kaip kitur. Gal jau mūsų amžius toks, kai žmonių gausa pradeda varginti. Čia randame ir ramybę, ir romantiką. Be to, Drevernoje - ypatinga aura. Anksčiau rinkdavomės Nidą, bet dabar mieliau atvykstame čia. Nidoje buvome prieš ketverius metus, bet manau, kad Drevernoje viskas gerokai pigiau. Gal tik čia prastesnės sąlygos maudytis, bet mums to ir nereikia, nes mes ir savo miestelyje turime upę "Jūrą", - pasakojo Iš Rietavo su anūkėliu atvykę Dalia ir Antanas Remeikiai.

Šaltibarščiai už 4 eurus

Anksčiau į Dreverną poilsiautojus daugiausiai atviliodavo vandens pramogos bei galimybė pasigrožėti įspūdingomis apylinkėmis iš apžvalgos bokšto. Pastaraisiais metais uostelio pašonėje pridygo ilga eilė poilsinių namelių, tad Dreverna dar labiau atgijo. Ypač gausu žmonių savaitgaliais. Daugelį vilioja ir tai, kad iš Drevernos laivu gana nebrangiai galima pasiekti Juodkrantę.

Karštą trečiadienio popietę "Vakarų ekspreso" žurnalistai apsilankę Drevernos mažųjų laivų uostelyje didžiulio žmonių antplūdžio neišvydo, tačiau, pasak poilsiautojų, tai ir yra didžiausias malonumas - kai nereikia stumdytis nei eilėse prie vandens pramogų, nei pliaže, nei kavinėje.

PIRMĄ KARTĄ. "Pažįstami sakė, kad čia labai smagu, tad pirmą kartą ir atvykome išbandyti. Šiaip esame iš tų, kurie dažniausiai važiuoja ilsėtis į Palangą. Matyt, iš įpročio. Bet juk visiems norisi šiek tiek įvairovės", - porino iš Šilutės atvykę Laura ir Karolis su vaikais.

Beje, patiekalų kainos vietinėje kavinėje - kurortinės. Trečiadienį dienos pietums siūlomi šaltibarščiai kainavo 4 eurus, šonkauliai ir šašlykai - po 8 eurus.

Tad nenuostabu, kad šiek tiek toliau nuo uostelio esančioje maisto parduotuvėje dirbančios pardavėjos pasakojo jau pajutusios sezoniškumo dvasią - žiemą gana ramiai gyvenančios pardavėjos vasarą vos spėja suktis, nes užplūdę poilsiautojai šluoja viską.

VILNIEČIAI. "Esame vilniečiai, šiuo metu poilsiaujantys Palangoje, tad nusprendėme aplankyti ir Dreverną. Tiesiog stengiamės aplankyti kuo daugiau apžvalgos bokštų, tad į maršrutą įtraukėme ir Drevernos bokštą. Dažniausiai atostogas leisdavome užsienyje, bet kadangi šiemet turime mažąją, pasirinkome Lietuvą ir stengiamės pažinti pajūrio kraštą", - pasakojo į Drevernos uostelį atvykę pasižvalgyti Rita ir Giedrius.

"Panašu, kad tie, kurie apsistoja uostelyje esančiame kempinge įrengtuose nameliuose, maistą verda patys", - svarstė viena pardavėja.

Namelius išbando ir vietiniai

Beje, poilsį prie Kuršių marių įrengtuose apartamentuose renkasi ne tik iš kitų miestų atvykę poilsiautojai, bet ir vietiniai. Pavyzdžiui, pas tėvus iš svečių šalių grįžę pailsėti vaikai.

VIETINIAMS Į GERA. "Mūsų, vietinių, tikrai neerzina tai, kad čia pradėjo plūsti daug žmonių. Kaip tik džiaugiamės, nes atsiranda daug darbo vietų", - džiaugėsi dreverniškė Elena.

"Vyro tėvai gyvena Drevernoje, o maniškiai Priekulėje, bet nusprendėme, kad visiems bus patogiau, jei mes apsistosime šiuose nameliuose", - atviravo iš Norvegijos į tėviškę pailsėti grįžę Edita ir Tomas.

Pora pasakojo, kad para namelyje kainuoja 50-60 eurų, tad, palyginti su kainomis Norvegijoje, atrodo labai patraukliai. Kiti poilsiautojai vardijo, kad apsigyventi didesnei kompanijai - pigiau grybo: aštuoniese už parą sumokėjo vos 120 eurų.

"Beje, gretimame namelyje taip pat apsistoję vietiniai dreverniškiai. Neklausėme, bet greičiausiai situacija panaši kaip ir mūsų - nenori apsunkinti tėvų", - pasakojo Edita.

Tomas džiaugėsi, kad kaskart grįžus iš Norvegijos Drevernos uostas atrodo vis labiau atsigavęs.

MAUDYNĖS vyksta ne tik paplūdimio zonoje, vietiniai vaikai drąsiai į vandenį šokinėja ir prie pat laivų, nes ten giliau.

"Bet tikiuosi, kad dar labiau nesiplės, nes jei bus perlenkta lazda - dings ta aura, kuri čia visus dabar ir traukia. Mano nuomone, prie pat įvažiavimo ir taip jau per daug "būdų" pristatė", - svarstė Tomas.

Abejoja tik dėl vandens kokybės

Nedidelėje paplūdimio zonoje saulės procedūromis besimėgaujanti ponia Virginija iš Klaipėdos pasakojo į Dreverną atvykstanti bent du kartus per savaitę.

"Kadangi Drevernos uostelyje laikome savo greitaeigį katerį, tad visus savaitgalius leidžiame čia, o kartais ir darbo dienomis atvažiuojame pasilepinti. Beje, vakar kaip tik buvau Palangoje - žmonių tiek, kad po kelių valandų bėgome lauk. Kadangi laivelį Drevernoje laikome jau porą metų, matau, kaip čia viskas sparčiai vystosi - akyse dygsta poilsiniai nameliai, maitinimo įstaigos. Beje, man čia labai skanus maistas. Poilsiautojai čia autobusais važiuoja. Ir lietuvių, ir užsieniečių grupių nemažai matyti", - pasakojo Virginija.

Vienintelis dalykas jai keliantis nerimą - nežinia, ar buvo tirta Kuršių marių vandens kokybė.

ĮVERTINO KEMPINGĄ. "Buvome nuvykę į Nidą. Tai iš tiesų fantastiško grožio miestas. Deja, apie jų kempingą negalėčiau to paties pasakyti. Laimei, radome Dreverną", - sakė iš Norvegijos kempingu su vyru atvykusi Aase Jakobsen.

"Maudžiausi ir pati ne kartą - kol kas neišbėrė, tai gal viskas gerai? Ypač čia maudynes mėgsta šeimos su mažais vaikais, nes čia negilu, tad tėvai jaučiasi saugiai", - kalbėjo moteris.

Maudynės vyksta ne tik paplūdimio zonoje, vietiniai vaikai drąsiai į vandenį šokinėjo ir prie pat laivų, nes ten giliau.

ŽUVYS. Kintų rūkytomis žuvimis prekiaujanti Milda tikino, kad čia jos kur kas pigesnės nei kitoje Kuršių marių pusėje.

"Viskas gerai, tik kartais dumbliai "užknisa". O poilsiautojai mums netrukdo. Visiems vietos užteks. Anksčiau čia iš viso nebūdavo žmonių, o dabar savaitgaliais jų labai daug. Tėveliai džiaugiasi, sako - bent mūsų kaimas taps žinomas", - porino iš vandens ką tik išbridęs vietinis keturiolikmetis Jonas.

Perka ir nesiskundžia?

Vienoje iš Tomo "būda" pramintų parduotuvėlių rūkytomis žuvimis prekiaujanti Milda pasakojo, kad į Dreverną žuvis jau penktą savaitę veža iš Kintų.

"Tai mūsų šeimos verslas. Tiesa, kol kas čia prekiaujame tik ketvirtadieniais - sekmadieniais, o šiandien pirmoji diena, kai bandome tai daryti ir trečiadienį. Dar nežinau, ar pasiteisins šis eksperimentas. O savaitgalį poilsiautojai šluoja viską", - pasakojo Milda.

Prekeivė svarstė, kad poilsiautojus čia vilioja ir geros kainos. Pasak jos, palyginti su rūkytų žuvų kainomis Nidoje, Drevernoje jos esą kur kas mažesnės.

PASLAUGOS. "Savaitgaliais jau nebesutalpiname visų norinčiųjų keltu persikelti į Juodkrantę", - minėjo Tadas Adomauskas.

"Pas mus tokia pat kilogramo kaina, kiek Nidoje vieneto kaina", - tikino Milda rodydama dūmu kvepiančias žuveles.

Pavyzdžiui, rūkytų skumbrių kilogramas iš Mildos rankų atsieis 6,50 Eur, ešerių - 7,85 Eur. Ar tai tiesa, kad kitoje Kuršių marių pusėje žuvys kainuoja brangiau, belieka nuvažiuoti patikrinti į Nidą.

Kad dar nėra sulaukęs iš pirkėjų priekaištų dėl kainų, tikino ir ledus pardavinėjantis Tadas. Jis sakė ir pats nustebęs, kad Drevernoje tiek daug žmonių.

"Galvojau, kad tai užmirštas kampelis, bet nieko panašaus. Savaitgaliais čia tikras antplūdis, nemažai ir užsieniečių atvyksta", - pasakojo Tadas.

Šalia vandens pramogas jau antri metai poilsiautojams siūlantis bendravardis Tadas Adomauskas antrino, kad šiemet jau nebepavyksta sutalpinti į laivus visų norinčiųjų plaukti į Juodkrantę.

"Per dieną keltu darome keturis reisus, bet kartais vis tiek ne visi norintieji telpa", - sakė vaikinas, siūlantis poilsiautojams po Kuršių marias pasiirstyti ir paprasta valtele ar paminti vandens dviratį, išbandyti irklentę, mintlentę.

"Kol kas populiariausi vandens dviračiai. Matyt, žmonėms patinka paprastas sportas, arba ši transporto priemonė atrodo saugiausia. Kiti net juokauja, kad reikėtų pabandyti su vandens dviračiu numinti iki Juodkrantės", - darbo įspūdžiais dalijosi Tadas.

Darbo atsiranda ir pensininkams

Atgyjančia Dreverna džiaugiasi ir patys vietiniai. Dviračiu iki uostelio atmynusi pasidomėti, kokios į Juodkrantę keliančio kelto kainos, dreverniškė Elena apgailestavo tik dėl vieno, kad vietiniams nelabai yra kada pasimėgauti visais siūlomais malonumais.

"Ne veltui sakoma, kai arti bažnyčia - Dievas toli. Patys nelabai randame laiko ateiti ir visu tuo gėriu pasidžiaugti. Nebent kai svečių sulaukiame ar vaikai atvažiuoja, tada apsilankome. Rytoj su drauge planuojame į Juodkrantę nuplaukti, tad išbandysim keltą", - pasakojo Elena.

Matyt, 8 eurus kainuojanti kelionės keltu į Juodkrantę ir atgal kaina Elenos labai neišgąsdino, nes, nors ir būdama pensininkė, moteris vis dar turi kur dirbti. Juolab kad pensininkus ir vaikus plukdo už pusę kainos.

"Mūsų, vietinių, tikrai neerzina tai, kad čia pradėjo plūsti daug žmonių. Kaip tik džiaugiamės, nes atsiranda daug darbo vietų. Ir pensininkai turi galimybę papildomai užsidirbti", - atgyjančiu miesteliu džiaugėsi gerai nusiteikusi Elena.

IŠ AUKŠTAI. Užburiantys vaizdai iš apžvalgos bokšto.