Valdantiesiems siūlant naikinti kai kurias mokesčių lengvatas, opozicijos atstovai priešingai –...
ve > Žinios > Lietuva > Lietuvos naujienos
Lietuvos naujienos
Svajonei skraidyti į Neringą nelemta išsipildyti?
© Redakcijos archyvo nuotr.
Reklama
Vos prieš metus pradėjęs veikti prie Nidos esantis lėktuvų kilimo ir tūpimo takas šiemet orlaiviams greičiausiai liks uždarytas. Svarstoma, ar ateityje turistai apskritai galės lengvaisiais lėktuvais pasiekti Neringą.
„Norint eksploatuoti objektą būtina pakeisti jo statusą, įteisinti jį kaip aerodromą. Tuo tikslu reikia koreguoti Kuršių nerijos nacionalinio parko planavimo schemą, bet tai nevyksta ir neaišku, ar ateityje bus atsižvelgta į mūsų prašymą. Labai gaila atlikto darbo, investicijų“, – „Lietuvos žinioms“ sakė Neringos meras Darius Jasaitis.
Bulvikio rage esančio orlaivių kilimo ir tūpimo tako nebegalima eksploatuoti nuo kovo 30 dienos. Tai lėmė Lietuvos kariuomenės vado pakeistas įsakymas, susijęs su skrydžiais pasienio zonoje.
Atsidūrė aklavietėje
Neringos politikai stebisi, kad pati valstybė investavo į vadinamąjį Nidos oro uostą didžiules lėšas, o dabar nutarė paralyžiuoti jo veiklą. Objektas pastatytas dar 1967 metais. 1998-aisiais Vyriausybė leido jį naudoti tarnybinėms reikmėms ir jo rekonstrukcijai iš valstybės paskolų skyrė 5,6 mln. litų (1,6 mln. eurų). Vis dėlto dėl įvairių priežasčių naudotis sukurta infrastruktūra vėliau nebuvo leista.
Tik pernai Neringos savivaldybei pavyko įteisinti objektą kaip lėktuvų kilimo ir tūpimo taką. Prieš tai vyko įvairūs parengiamieji darbai. Nuo birželio, gavus Civilinės aviacijos administracijos leidimą, Bulvikio rage ėmė leistis lėktuvai. Pernai vasarą jų buvo per 40 – tiek iš Lietuvos, tiek iš užsienio. Vien techninių dokumentų rengimas Neringos merijai kainavo apie 7 tūkst. eurų. Dar reikėjo išleisti pinigų kilimo ir tūpimo takui perdažyti, lėšų į medžių kirtimą investavo Kuršių nerijos nacionalinio parko (KNNP) direkcija.
Šį pavasarį paaiškėjo, kad ambicingi kurorto politikų planai pritraukti kuo daugiau turistų, keliaujančių lėktuvais, nuėjo perniek. Lietuvos kariuomenės vadas generolas leitenantas Jonas Vytautas Žukas pasirašė įsakymą, pagal kurį nebeišduodami leidimai grupiniams, sportinio, rekreacinio, pramoginio ir panašaus pobūdžio skrydžiams. Anot D. Jasaičio, tada pradėta ieškoti būdų, kaip atnaujinti objekto veiklą, nepažeidžiant teisės aktų. Darius Jasaitis: „Kiek daug pastangų padėjome, siekdami įteisinti kilimo ir tūpimo taką, o dabar vėl atsitrenkėme į barikadas.“
Reklama
„Bėda ta, kad Kuršių nerijos planavimo dokumentuose figūruoja tik lėktuvų kilimo ir tūpimo takas. Esant tokiam statusui, kariuomenės vado įsakymas galioja ir jokie skrydžiai nebegalimi. Išsiaiškinome, jog pakeitus objekto statusą į aerodromą jis vėl galėtų būti eksploatuojamas. Tačiau nacionalinio parko planavimo schemoje pažymėta, kad aerodromo ten negali būti. Atsidūrėme aklavietėje“, – pasakojo meras.
Jis tikino susitikęs su aplinkos ministru Kęstučiu Navicku ir prašęs koreguojant planavimo schemą numatyti galimybę naudoti aerodromą, ne tik kilimo ir tūpimo taką.
„Mums buvo paaiškinta, kad dabartiniu etapu nieko nebus keičiama. Esą tai – ateities perspektyva. Bet kada? Po metų, penkerių, dešimties? Oro turizmas numarintas pačios valstybės rankomis, nors ji skelbiasi skatinanti alternatyvius keliavimo į Neringą būdus. Kiek daug pastangų padėjome, siekdami įteisinti kilimo ir tūpimo taką, o dabar vėl atsitrenkėme į barikadas“, – apgailestavo D. Jasaitis.
Miglota ateitis
Lietuvos kariuomenės atstovai „Lietuvos žinias“ yra informavę, kad buvo būtina taikyti papildomas priemones, susijusias su civilinių skrydžių organizavimu pasienio zonoje, ypač besiribojančioje su ne Europos Sąjungos šalimis.
Neringos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Sigitas Šveikauskas tikino suprantantis karinės vadovybės rūpinimąsi šalies saugumu, tačiau teigė nematantis grėsmių, jei Nidoje veiktų labai lengvų lėktuvų aerodromas.
„Jau buvome kreipęsi į Ryšių reguliavimo tarnybą dėl radijo dažnio suteikimo, bet nieko negalima padaryti, kol nėra pakeistas statusas. Jei objektui būtų suteiktas aerodromo statusas, tas kariuomenės vado įsakymas negaliotų. Bet čia susiduriame su dokumentų keitimo problema. Reikia keisti KNNP planavimo schemą, tam turi pritarti Vyriausybė, bet niekas nedaroma. Ginklų dar nesudedame, tačiau vilčių turime nedaug“, – kalbėjo S. Šveikauskas.
Apie korekcijas dar nekalba
Reklama
Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos direktorius Albertas Stanislovaitis „Lietuvos žinioms“ patvirtino, kad šiuo metu aerodromo klausimas nesvarstomas.
„KNNP planavimo schemos korekcijose šios temos nėra. Gal ateityje ji bus svarstoma. Dabar procedūros yra paprastesnės, nes norint koreguoti konkrečius dokumento punktus nebereikia svarstyti visos planavimo schemos, kaip būdavo anksčiau. Tikrai negaliu pasakyti, kada schema vėl bus keičiama. Ar reikia ir ar yra galimybių pakeisti Nidos orlaivių kilimo ir tūpimo tako statusą, nekomentuosiu, nes į šią aplinkybę nesigilinome“, – sakė jis.
Tad Neringos politikams kol kas belieka skėsčioti rankomis ir guostis bent tuo, jog Bulvikio rage sutvarkyta erdvė nevirs dykyne – ten organizuojamos įvairios bendruomenės šventės, sukurta infrastruktūra itin noriai naudojasi vėjaračių entuziastai.
Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.
Komentarai
Tavo komentaras
Šiandien VE.lt skaitykite
Lietuvos naujienos
Prezidento Gitano Nausėdos pareiškimas apie tai, kad jis nemato galimybės, jog buvę...
Atviras laiškas, skirtas Klaipėdos miesto merui ir tarybos nariams.
Vadovaudamasis Seimo Statutu, Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Eugenijus Gentvilas kreipėsi į Seimo...
COVID-19, Paskelbta prieš 15 min.
Kriminalai, Paskelbta prieš 25 min.
Nuomonės, Paskelbta prieš 30 min.
Kriminalai, Paskelbta prieš 31 min.
Naujienos

Policija prašo padėti atpažinti asmenį

A. Armonaitė: stiprinsime ekonominę diplomatiją

Naujovė: KRATC nemokamai kompostą dalina ir juridiniams...

Jolanta Blažytė: Stop like‘ų tironijai. Stop Sodomai... (6)
Spektras
Savaitės lankomiausi
Daugiausiai komentuoti
- Naujovė: virtualus policijos patrulis (6)
- Gediminas Akelaitis: „Aš - gydytojas, ne avinas“ (7)
- Reketą atlaikęs Neringos meras prabilo ir apie... (3)
- Policiją V.Landsbergiui iškvietusiam kauniečiui gresia kalėjimas (4)
- Nausėda stoja į Toliato pusę: šiandien Lietuvoje... (19)
- Teisutis Matulevičius: Ar tikrai mes esame klumpininkai? (4)
- Nausėda stoja į Toliato pusę: šiandien Lietuvoje... (19)
- Kretingos kapeliono kalba pasklido internete: iškrypėliai bando... (17)
- Klaipėdos pagalba sugniuždytam verslui: gyvybės pliūpsnis ar... (10)
- Jurga Lago: Visada, kai matysit puolamą žmogų... (9)
- Dėl konservatorių išpuolių žada kreiptis į teismą (8)
- Teisutis Matulevičius: Ar tikrai mes esame klumpininkai? (7)
123
2017-05-04 00:13
IP: 78.58.141.221
Nu tikrai valstybinis idiotizmas... Nuo ko mes čia taip apsisaugosim? Gal nuo naukintuvų???
R
2017-04-23 16:26
IP: 84.15.177.127
Lėktuvai, malūnsparniai, kas dar? Dangoraižis ? Galėsit anūkams ir proanūkiams pasakot kas buvo tikra Nida ir nerija. DEBILITU tauta.
DJ
2017-04-20 04:38
IP: 172.58.15.91
AN-2 iki šiol gaminamas Ukrainoje ir tikrai geras, paprastas, patikimas keleivinis lėktuvas kurių labai daug skraido iki šiol ypač Sibire. Lietuva galėtu jį vėl pradėti naudoti ir labai tiktu artimiems keleviniams reisams, praktiškai tiktu skraidinti kelevius po visą Lietuvą !. Kadangi yra biplanas, tai puikiai sklando ir gana saugiai nusklandyti jei yra kur ?! Esu pats mates Sibire Bogučanose 1985 žiemą, kuomet pakilo AN-2, bet jam variklis užgeso, tai pilotas meistriškai ji apsuko su tokiu viražu ir saugiai nusklandė atgal į aerouostą, teko su juo po to šnekieti apie tą įvykį .Ten skraidė ir JAK-40 kartų su Čekiškais Let L-410 Turbolet. Ten per to aerouosto teritoriją man teko eiti į darbą duobes kasti, tai ten buvo tokia unikali vieta kuomet kyla tas JAK- 40, tai atrodo, kad vienu momentu skrenda tiesiai į mane už kokia 100 metrų, vaizdas buvo labai savotiškas !. Tiesa ten buvo ir malūnsparnių bazė, tai ten daniausiai matėsi tie MI-8 ir MI-6 tas toks daug didesnis, bet kartais pasirodydavo ir MI-4. Ten kur dirbau šalia buvo pririšta laiką tai kuomer artėdavo tas JAK-40, tai tas berods Šarikas pradėdavo kažkodėl kaukti :)!.
Visi komentarai (5)