2020 m. spalio 24 d. 15:24 val., šeštadienis

ve  >  Žinios  >  Lietuva  >  Lietuva

Lietuva

Taršių automobilių mokesčiui – kliūtys Seime

Reklama

Seime stringa valdančiųjų idėja apmokestinti taršius automobilius – vienas komitetas tam nepritaria ir projektą siūlo Seimui atmesti, kitas jį delsia svarstyti.  

Kol papildomi komitetai projekto neapsvarstys, jo negalės imtis pagrindinis – Biudžeto ir finansų komitetas, kurio išvada Seime yra svarbiausia ir kurio dauguma narių yra valdančiųjų atstovai. 

Kaimo reikalų komitetas trečiadienį iš esmės nepritarė mokesčiui ir nutarė išsamiai nesvarstyti jį įteisinančio įstatymo projekto. Už tai balsavo keturi komiteto nariai – visi iš opozicijos, prieš – du „valstiečiai“, o komiteto pirmininkas „valstietis“ Andriejus Stančikas susilaikė.  

Tuo metu Ekonomikos komitetas antrą savaitę iš eilės nutarė nesvarstyti mokestį įteisinančio įstatymo projekto. Komiteto pirmininkas socialdarbietis Rimantas Sinkevičius teigė, kad kol kas negautos ekspertų išvados. 

„Be jų nederėtų svarstyti“, – trečiadienį komiteto posėdyje teigė jis. 

Kaimo reikalų komiteto neįtikino Aplinkos ministerijos kanclerio Armino Mockevičiaus aiškinimai, kad mokestis reikalingas siekiant mažinti aplinkos taršą.  

Reklama

„Šitas mokestis jokios įtakos neturės taršos sustabdymui“, – pareiškė liberalas Juozas Baublys, neatmetantis galimybės, kad žmonės toliau pirks taršius, bet pigesnius automobilius, kad kompensuotų mokestį. 

Jis, be kita ko, tikino, kad mokestis labiausiai pakenks provincijos gyventojams. 

„Jis nukreiptas prieš regionuose gyvenančius žmones, būtent jiems labiausiai reikalingi galingesni automobiliai, nes daug kur netvarkomi ir nevalomi keliai. Su žemės ūkiu susiję žmonės pirkti juos turi, nes važiuoja į laukus blogais keliukais“, – teigė J. Baublys.  

Aplinkos ministerijos kanclerio teigimu, dabar šalies automobilių parkas yra labai taršus. 

„Transporto sektorius išmeta 40 proc. klimatą kaitą sukeliančių dujų. Jeigu nesiimsime veiksmų, kiti sektoriai turės kompensuoti arba turėsime mokėti didesnius mokesčius už apyvartinius taršos leidimus, kurių kaina dabar 25 eurai“, – komitete teigė J. Baublys. Pareigūnas pridūrė, kad leidimai gali pabrangti iki 250 eurų. 

A. Mockevičiaus teigimu, neįgyvendinus aplinkos taršos mažinimo įsipareigojimų, apyvartiniai taršos leidimai Lietuvai per metus kainuotų iki 300 mln. eurų. 

Reklama

Parlamentaras Petras Čimbaras ketinamą įvesti mokestį vadina baudos mokesčiu „už tai, kad gyventojas negali įsigyti netaršaus automobilio“.

„O jeigu turiu taršų automobilį? Ir išvažiuoju du kartus per metus. Arba įsigyju taršų automobilį, susimoku baudą ir važinėdamas teršiu gamtą“, – kalbėjo parlamentaras. 

A. Mockevičiaus teigimu, už 6 tūkst. eurų (už tokią sumą šalyje nuperkama virš 40 tūkst. automobilių per metus) galima įsigyti mažai taršų automobilį ir net elektromobilį, todėl jis nesutinka, kad Lietuvos gyventojai negali įsigyti netaršių automobilių.

Tačiau jis pabrėžė, kad „neretai yra perkami brangūs, bet ganėtinai taršūs automobiliai“.  

Siūlo pradinį variantą: mokestis – kaskart keičiantis automobilio savininkui

Seimo „valstiečiai“ jau atsisakė idėjos automobilių taršos mokestį mokėti tik pirmą kartą Lietuvoje registruojant mašiną ir grįžta prie pirminės versijos – mokėti kaskart keičiantis automobilio savininkui. 

Reklama

Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė iš Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo pavadinimo pasiūlė išbraukti žodį „pirmos“, taigi, mokestį mokėti tektų visuomet, keičiantis automobilio savininkui, išskyrus kai keistųsi jo pavardė ar pavadinimas. 

Mokestis svyruotų nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.

Jei emisija sieks 131-140 gramų, mokestis dyzelinu varomiems automobiliams būtų 30–540 eurų, benzinu – 15–270 eurų, dujomis – 13,5–243 eurai. CO2 emisijai viršijus 301 gramą, mokestis siektų atitinkamai 540 eurų (dyzelis), 270 eurų (benzinas) ir 243 eurus (dujos).

Už mažiausiai taršius automobilius tektų mokėti atitinkamai 30, 15 ir 13,5 euro.

Seimas spalio pabaigoje nepritarė panašiam Vyriausybės siūlymui mokestį mokėti kiekvieną kartą registruojant automobilį. Tada keli „valstiečiai“ pasiūlė mokestį taikyti tik pirmą kartą registruojant automobilį.  

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika anksčiau yra sakęs, kad vis tik bus grįžtama prie ministerijos anksčiau pasiūlyto modelio, kuriam Seimas nepritarė.

Reklama

Tokiu atveju iš jo tikimasi surinkti apie 29 mln. eurų pajamų per metus.  

Iki 2030 metų Lietuva nori pasiekti, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija sumažėtų 9 proc. (palyginti su 2005 metais). Tai numatyta integruotam nacionalinio energetikos ir klimato srities veiksmų plano (NEKS) 2021–2030 m. projekte.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Lietuva

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį, kaip ir visoje ES, Lietuvoje bus atšauktas...

Laikrodžio rodyklę pasuksime viena valanda atgal nuotrauka, foto

Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius izoliuojasi po kontakto su koronavirusu užsikrėtusiu...

Po kontakto Linas Linkevičius izoliuojasi nuotrauka, foto

Sąlytį su sergančiuoju turėję asmenys galės susitrumpinti izoliacijos trukmę, penktadienį pranešė Sveikatos...

Sąlytį su sergančiuoju turėję asmenys galės susitrumpinti izoliacijos trukmę nuotrauka, foto

Aplinkos ministerijoje, besibaigiant ministro Kęstučio Mažeikos kadencijai, ruošiamas prieštaringas projektas – Lietuvos...

Aplinkos ministerijoje – prieštaringas projektas: tarp saugomų teritorijų gali iškilti „Minijos naftos“ bokšteliai nuotrauka, foto

Paroda pasakoja Klaipėdos miesto senųjų kapinių istoriją nuotrauka, foto

Senųjų Klaipėdos kapinių istorijos, Klaipėdos skulptūrų parko centrinėje aikštelėje šią savaitę pradėta eksponuoti lauko stendų paroda...

Internetinių sukčių išmonė tobulėja nuotrauka, foto

Kriminalai, Išeities iš nusibodusio ir vienišo gyvenimo kiekvienas ieško savaip. Kai vieni...

Tiesa paaiškėjo po 76 metų: kodėl I. Bagramianas prieš 76 metus nesugebėjo užimti Klaipėdos (Mėmelio)? nuotrauka, foto

Klaipėdos istorija, 1944 m. spalio 23 dieną, lygiai prieš 76 metus, dvi sovietų ...

„Auska“ išbraukta iš privatizuojamų objektų sąrašo nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Buvusi sovietmečio nomenklatūros vila „Auska“ Palangoje lieka valstybės nuosavybėje.

Senųjų Klaipėdos kapinių istorijos, Paskelbta prieš 23 min.

Kriminalai, Paskelbta prieš 1 val.

Klaipėdos istorija, Paskelbta prieš 1 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...