Siūloma mažųjų orlaivių netraktuoti kaip nekilnojamojo turto

Siūloma mažųjų orlaivių netraktuoti kaip nekilnojamojo turto

Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos seniūno pavaduotojas Jonas Jarutis siūlo pripažinti, kad mažieji orlaiviai – visi, kurių maksimali kilimo masė mažesnė nei didžiausio Lietuvoje eksploatuojamo vienmotorio orlaivio An-2 (5670 kg), būtų teisiškai traktuojami kaip aviacijos ir aviacijos sporto inventorius.

Antradienį jis ketina pateikti Seimui tai numatančias Civilinio kodekso pataisas.

J. Jarutis siūlo supaprastinti aviacinio inventoriaus valdymo reglamentavimą, atsisakant kodekso nuostatos, kad visi orlaiviai yra laikomi nekilnojamuoju turtu.

„Dabartinis reglamentavimas, kai visi orlaiviai, kaip ir visi jūriniai laivai, yra laikomi nekilnojamuoju turtu, labai apsunkina orlaivių eksploatavimą. Dauguma orlaivių – sklandytuvai, ultralengvieji lėktuvai, akrobatiniai lėktuvai – galintys vežti 1-2, retais atvejais – daugiau keleivių ir iš esmės yra mokymo priemonės arba sporto inventorius, o ne nekilnojamasis turtas. Visgi orlaiviams taikant tas pačias procedūras kaip ir nekilnojamajam turtui, per daug apsunkinama jų registracija bei naudojimas“, – sako J. Jarutis.

Anot parlamentaro, praktikoje orlaivių, ypač lengvųjų, paprastai sveriančių 200-500 kg, traktavimas kaip nekilnojamojo turto atrodo keistai ir sukelia daug sunkumų administruojant šį turtą.

Civilinio kodekso pakeitimo projektą parengęs Seimo narys J. Jarutis jo nuostatas derino su Lietuvos aeroklubu.

Šiuo metu galiojantis Civilinis kodeksas numato, kad visi orlaiviai yra laikomi nekilnojamuoju turtu.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder