Seksualinio gyvenimo tendencijos: partnerių - vis daugiau, sekso - vis mažiau

Seksualinio gyvenimo tendencijos: partnerių - vis daugiau, sekso - vis mažiau

"Vyrai apie seksą pagalvoja kas 7 s. Ar net kas 5 s." "Moterys apie seksą pagalvoja gerokai rečiau nei vyrai." "Vyrų seksualinės fantazijos – labiau vizualinio pobūdžio, moteris jaudina romantinės situacijos." "Dabar sekso manija pasaulį apėmusi labiau nei praeityje." Iš visų šių teiginių teisingas tik vienas. Paskutinis. Apie tai byloja naujausias britų (Anglijos, Škotijos, Velso gyventojų) seksualinių nuostatų ir intymaus gyvenimo apklausos rezultatai.

Visai neseniai Jungtinėje Karalystėje (JK) buvo pristatyti britų seksualinių nuostatų ir intymaus gyvenimo apklausos (Natsal) rezultatai. Tokia apklausa – viena didžiausių pasaulyje. Ji atliekama kas 10 metų. Iki šiol britų apklausa buvo vykdoma 1990 ir 2000 m. Naujausia apklausa vykdyta 2010-2012 m. Joje dalyvavo daugiau 15 tūkst. respondentų. Tad kuo gi ypatingas britų seksualinis gyvenimas? Kokių reikšmingų pokyčių pastebėjo tyrėjai?

Prieš 20 metų britės buvo turėjusios vidutiniškai po 3,7 seksualinių partnerių per savo gyvenimą. Dabar šis skaičius šoktelėjo dvigubai – iki 7,7. Vyrų populiacijoje šis skaičius šoktelėjo vidutiniškai nuo 8,6 iki 11,7 intymaus bendravimo partnerių. Tiesa, skaičius žmonių, pareiškusių, kad šiuo metu turi ne vieną seksualinį partnerį, nepadidėjo.

Nors sekso partnerių skaičius britų gyvenime ryškiai padidėjo, seksu britai užsiima rečiau nei praeityje. Sutuoktiniai mylisi vidutiniškai 5 kartus per mėnesį (prieš 10 metų – 6 kartus per mėnesį). 15 proc. vyrų ir beveik trečdalis (33 proc.) moterų visai nesidomi seksu.

Viena iš tyrimo autorių, Londono Higienos ir tropinės medicinos mokyklos socialinių mokslų daktarė Kaja Velings (Kaye Wellings) samprotauja, kad viena iš galimų to priežasčių – žmonės vis dažniau į miegamąjį pasiima darbo (nešiojamųjų kompiuterių ar išmaniųjų telefonų pavidalu).

"Daugiau ir dažniau dirbame, suiro ankstesnė darbo dienos struktūra, kai būdavo laikas darbui, laikas bendravimui ir laikas šeimai. Dabar didžiąją dalį laiko suryja darbas."

Apklausos rezultatai rodo, kad britai pastaruoju metu dažniau veliasi į seksualinius nuotykius. Tačiau tuo pat metu jie tampa kategoriškesni neištikimybės klausimu – neištikimuosius smerkia labiau nei anksčiau. Bendras Jungtinės Karalystės gyventojų intymaus gyvenimo paveikslas yra maždaug toks: elgesys tampa seksualiai laisvesnis, ne toks "davatkiškas", tačiau žmonės yra pernelyg užsiėmę ir pavargę, kad skirtų daugiau laiko seksui.

Beje, seksualinis aktyvumas mažėja ir kitose valstybėse. Viena iš Natsal apklausos tyrėjų dr. Soazig Clifton tvirtina, kad panašios tendencijos ir JAV, Japonijoje. Visai galimas daiktas, kad mažėjantis seksualinis aktyvumas – šiuolaikinio gyvenimo fenomenas, būdingas ne tik Jungtinės Karalystės gyventojams.

Tiesa, su vienu momentu sutinka visi seksualines nuostatas ir elgesį tyrinėjantys mokslininkai. Tai – mitas apie begalinį vyrų apetitą seksui: "Vyrai apie seksą pagalvoja kas keletą sekundžių".

"Niekada nesu mačiusi tyrimo ataskaitos, kuriame būtų patvirtintas šitas mitas. Tai – tik seksualinės išminties folkloras ir nieko daugiau", - pareiškė K. Velings.

Tyrimo autoriai mano, kad pats seksas ir jo tendencijos nesikeičia. Šia prasme, sekso fronte nieko naujo. Keičiasi tik tai, kokį vaidmenį seksas užima visuomenėje. Ypatingai seksualizuotame pasaulyje gyvena šiandienos jaunimas: socialinėse medijose publikuojamos intymios artimų santykių detalės. Tačiau visų amžiaus grupių žmonės vis mažiau smerkia internetinį bendravimą ir pažintis.

Šiandien labai lengva susidaryti įspūdį, kad visi tik ir užsiiminėja seksu – kone visą laiką. Tačiau apklausos rodo, kad tikrovė yra toli gražu ne tokia.

"Apie seksą labai daug kalbama, jis eskaluojamas, - pastebi K. Velings. – Tačiau nereikia galvoti, kad tiek pat dažnai juo užsiiminėjama. Tikrai ne."

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder