Šį vakarą Apeirono teatre - premjera "Ašmenys"

Šį vakarą Apeirono teatre - premjera "Ašmenys"

Balandžio 23-ąją, 19 val. Apeirono teatre premjera "Ašmenys".              

Apeirono teatras, Turgaus g. 16/Tiltų g. 12, Klaipėda. 

Poetinis veiksmas „Ašmenys“, sukurtas remiantis lietuvių poetės, prozininkės, dramaturgės, aktorės Birutės Pūkelevičiūtės eilėraščių rinkiniu „Metūgės“.

Šis eilėraščių rinkinys, alsuojantis erotine, tai švelnia, tai laukine mylinčios moters jausena, prasiveržusiais iš pasąmonės pasakojimais, Lietuvoje buvo priskirtas moralės ir dorovės nuosmūkio pavyzdžiui. Pokario Lietuvai buvo netikėta, kad įvardis „Ji“ tampa aktyviuoju veikėju, nebe vien vyriškojo ego priedėliu. K.Bradūnas rašė: ,,Biologinis moters pradas ir nežabotas vitališkumas gožte užgožia ištisus eilėraščius.”

Pūkelevičiūtės poetinis pasaulis ir subjektas sukurtas dar prieš išplintant feministinės kritikos teorijoms, todėl daug užtarėjų ji nesulaukė. Bet faktas - būtent B. Pūkelevičiūtės eilėraštis "The Cry of Rachel”, buvo įtrauktas į pasaulinės poezijos antologiją šalia A.Rimbaud, R.Frosto, V.B.Yeatso...

Poetiniame veiksme „Ašmenys“ Apeirono teatro kūrėjos neieško atramų, neketina ginti teisių ar skelbti revoliucijos - tiesiog ieško kalbėsenos, gebėsiančios perteikti B. Pūkelevičiūtės poezijoje, biografijoje įskaitytas patirtis, kurios jungiamos su asmeninėmis patirtimis.

Poetinio veiksmo „Ašmenys“ ašis sukasi apie jaunų moterų vienatvę – susvetimėjusioj šaly, karo nuojautose. Pagrindinis krūvis čia tenka klausimui: ką reiškia būti moterimi kūrėja Lietuvoje?

Artimas santykis su kūryba įveda dar vieną svarbią temą: savitą nuodėmės suvokimą ir poreikį išsivaduoti iš tradicinės moralės primestų gniaužtų.

Tai moterys, kurios dirba, kenčia, džiaugiasi, bijo, gimdo, laidoja savo mirusiuosius. Jos privalo pasikliauti savimi - nėra kas jas apgintų. Jų tvirtybė kyla iš jų pačių.

Poetinio veiksmo “Ašmenys ” raiškai pasirinkta asociatyvi, fizinė kūno kalba su ašmenimis ir per ašmenis.

"Dvigubo dugno" efektas iš tiesų yra visokeriopa moters atvertis, todėl poetiniame veiksme kaitaliojama tai kas yra matoma ir kas slypi už regimybės, tai kas tik nujaučiama ir kas akivaizdu.

Tai nepaliaujamos savęs, autentiškos būties ir gyvenimo prasmės paieškos.

Veiksmą kuria ir atlieka:

Greta Gudelyte Kazlauskaite ir Eglė Kazickaitė

  

Poetinis veiksmas „Ašmenys“, sukurtas remiantis lietuvių poetės, prozininkės, dramaturgės, aktorės Birutės Pūkelevičiūtės eilėraščių rinkiniu „Metūgės“. Šis eilėraščių rinkinys, alsuojantis erotine, tai švelnia, tai laukine mylinčios moters jausena, prasiveržusiais iš pasąmonės pasakojimais, Lietuvoje buvo priskirtas moralės ir dorovės nuosmūkio pavyzdžiui. Pokario Lietuvai buvo netikėta, kad įvardis „Ji“ tampa aktyviuoju veikėju, nebe vien vyriškojo ego priedėliu. K.Bradūnas rašė: ,,Biologinis moters pradas ir nežabotas vitališkumas gožte užgožia ištisus eilėraščius.” 

Pūkelevičiūtės poetinis pasaulis ir subjektas sukurtas dar prieš išplintant feministinės kritikos teorijoms, todėl daug užtarėjų ji nesulaukė. Bet faktas - būtent B. Pūkelevičiūtės eilėraštis ,,The Cry of Rachel”, buvo įtrauktas į pasaulinės poezijos antologiją šalia A.Rimbaud, R.Frosto, V.B.Yeatso...

Poetiniame veiksme „Ašmenys“ Apeirono teatro kūrėjos neieško atramų, neketina ginti teisių ar skelbti revoliucijos - tiesiog ieško kalbėsenos, gebėsiančios perteikti B. Pūkelevičiūtės poezijoje, biografijoje įskaitytas patirtis, kurios jungiamos su asmeninėmis patirtimis.

Poetinio veiksmo „Ašmenys“ ašis sukasi apie jaunų moterų vienatvę – susvetimėjusioj šaly, karo nuojautose.  Pagrindinis krūvis čia tenka klausimui: ką reiškia būti moterimi kūrėja Lietuvoje? Artimas santykis su kūryba įveda dar vieną svarbią temą: savitą nuodėmės suvokimą ir poreikį išsivaduoti iš tradicinės moralės primestų gniaužtų. 

Tai moterys, kurios dirba, kenčia, džiaugiasi, bijo, gimdo, laidoja savo mirusiuosius. Jos privalo pasikliauti savimi - nėra kas jas apgintų. Jų tvirtybė kyla iš jų pačių.  

Poetinio veiksmo “Ašmenys ” raiškai pasirinkta asociatyvi, fizinė kūno kalba su ašmenimis ir per ašmenis. "Dvigubo dugno" efektas iš tiesų yra visokeriopa moters atvertis, todėl poetiniame veiksme kaitaliojama tai kas yra matoma ir kas slypi už regimybės, tai kas tik nujaučiama ir kas akivaizdu. 

Tai nepaliaujamos savęs, autentiškos būties ir gyvenimo prasmės paieškos.  

Veiksmą kuria ir atlieka: 
Greta Gudelyte Kazlauskaite ir Eglė Kazickaitė


IMG_0520.jpg

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder