40 valandų nuotykis - kelionė į Stokholmą

Du trys laisvadieniai ir troškimas pabėgti nuo kasdieninės rutinos. Tai geriausia priežastis pakeliauti kruiziniu laivu iš Rygos į Stokholmą. Na, o dar jeigu puikūs bendrakeleiviai šalia - gera nuotaika garantuota. Dvi naktys pramogų pilname laive ir diena Švedijos sostinėje. Po tokio kompaktiško atokvėpio gali vėl kibti į darbus ir laukti kitų atostogų.

Pramogos ant vandens

Į tokį kruizą leidomės gegužės pabaigoje. Rygoje nedelsdami sulipame į keltą, įsikuriame kajutėse ir susirenkame su bendrakeleiviais laivo denyje.

Švelniai kaitinant saulei susėdę prie staliukų imame tikėti, kad mūsų laukia 40 laimės valandų, kaip skelbia laivo "Isabelle" savininkė kompanija "Tallink".

Gavę iš kruizo organizatorių dovanėlių ir siurprizų, sužinome, kad kompanija šįmet mini 30 metų sukaktį, o maršrutas Ryga-Stokholmas gyvuoja jau 13 metų.

Per tuos metus plaukiojo 5,6 milijono keleivių.

Prie grupės ABBA muziejaus galima "įsikūnyti" į atlikėjus.

Mūsų draugijoje buvo ir tokių, kurie į kelionę laivu leidosi pirmą kartą, tad šie faktai kėlė didesnį pasitikėjimą ir mažino nerimą.

Prieš išplaukdami į Baltijos jūrą beveik valandą plaukiame Dauguvos upe ir gėrimės Rygos vaizdais.

Kai aplinkui lieka vien ramiai tyvuliuojanti jūra, nusprendžiame, kad atėjo laikas patyrinėti 11 aukštų laivą.

Vakarienė švediško stalo principu restorane "Grande Buffet" grasina netekti soties jausmo. Nuo jūros gėrybių iki karštų kepsnių ir saldžių desertų.

Tokiose gatvelėse gimė istorija apie Karlsoną, kuris gyveno ant stogo.

Tie, kuriems netinka toks vakarienės tipas, suka į kitą pusę ir įsikuria "a la carte" restoranuose. Vienas jų - vos prieš mėnesį atnaujintas traukia savo "šviežumu".

Didelė dalis vyriškosios pusės keleivių susiburia bare "Pub". Čia jie stebi televizoriaus ekranuose rodomas sporto varžybas arba klausosi gyvos muzikos.

Galima tiesiog užkandžiauti greito maisto restoranuose ar kavinukėse.

Vaikai keliauja ieškoti savų pramogų. Ir randa. Jiems įrengtos žaidimų zonos.

Mes pasukame į klubą su šou programa. Čia mūsų laukia rytietiškos kultūros gūsis - akrobatų iš Kinijos ir Mongolijos pasirodymas.

Šie spalvoti daugiaaukščiai - Stokholmo simbolis.

Taip pat - latvių kantri muzikos grupės smagios melodijos. Išbandome laimę vietinėje loterijoje.

Jos laimėjimų dalijimo šou veda laivo animatorės, pristatydamos laimėjimus keliomis kalbomis, tarp jų - ir lietuviškai.

Deja, visi prizai praplaukė pro šalį...

Naktis vilioja pasižvalgyti denyje. Aplink - tamsa ir vanduo. Apima jausmas, kad esi niekur. Dar vėliau išėjus į denį apgobia neįtikėtinai tirštas ir drėgnas rūkas.

Apsilankome restorane, kuriame jaunimas drąsiai traukia karaokę. Bendrakeleivės nesusilaiko ir scenoje A capella užtraukia lietuvių liaudies dainą. Netikėtai sulaukia salės ovacijų.

Smalsumas nuveda į barą, kuriame skamba diskotekos ritmai. Tik neilgam. Laukia įtempta diena. Tačiau mūsų jaunimui tai nė motais. Iš diskotekos grįžta paryčiais.

Stokholmas - salų ir tiltų miestas

Ryte žvilgtelėjus pro kajutės langą nustebina gražūs vaizdai. Į Stokholmą net kelias valandas plaukiame pro įvairaus dydžio salas. Kai kurios jų - gyvenamos.

Stovi namukai, prieplaukos, nardo kateriai. Salos - tarsi akmeninės uolos.

Šį pavasarį atnaujinta vieno iš "a la carte" laivo restoranų erdvė. Kruizo organizatorių nuotr.

Papusryčiavę susiruošėme į Švedijos sostinę. Galėjome rinktis kelionę miesto gatvėmis atviru autobusu su rusakalbiu gidu. Nusprendėme tiesiog pasivaikščioti.

Bilietus į miesto autobusą nusipirkome dar laive. Nusprendėme vykti į centrą ir taip taupyti laiką. Mieste galėjome praleisti šešias valandas.

Centre aplankėme žydinčiais rododendrais stebinantį parką, stabtelėjome prie Karalių rūmų, kitų įspūdingų miesto objektų.

Žinojome, kad Stokholmas yra turtingas įdomių muziejų: legendinės grupės ABBA, "Vasos", vikingų ir kitais.

Tačiau saulėtu oru nusprendėme tiesiog pasigėrėti miesto architektūra ir istorinėmis gatvelėmis, o muziejus pasilikti kitam kartui.

Stokholme - 15 salų ir 54 tiltai.

Stokholmas - 15 salų ir 54 tiltų miestas. Visą laiką jauti, kad esi netoli vandens. Jaukiose gatvelės įsigijome suvenyrų, lauktuvių tiems, kurie laukia sugrįžtant.

Laikas tarsi smėlis byra pro pirštus. Ieškome autobuso, baugu, kad laivas neišplauktų be mūsų...

Nuotykis baigėsi

Vakare - vėl laivo pramogos. Kam pritrūko lauktuvėms švediškų saldumynų, kvepalų ar kitokių dalykų - pasipildė laive esančioje "Duty free" parduotuvėje.

Neišbandyta lieka tik sauna, sūkurinė vonia ir grožio salonas.

Lipant laiptais pirmą kartą pajautėme, kad šis "miestelis" vis dėlto ant vandens - laivas švelniai svyravo.

Mums paaiškino, kad vasarą Baltijos jūroje audrų beveik nėra, tad ir sūpavimo tuo metu didelis kruizinis keltas beveik nejaučia.

Nustebina tai, kad tarp gausybės keleivių - daug moksleivių grupių, kalbančių latviškai, rusiškai, švediškai, lietuviškai.

Štai jaunųjų krepšininkių trenerė iš Plungės paaiškina, kad plaukia į Stokholmą su mergaitėmis ne tik žaisti, bet ir papramogauti.

Rytą ateina supratimas, kad nuotykis baigėsi. Po gardžių pusryčių pakuojamės lauktuves. Išėję į denį regime, kaip pro jūros vartus kruizinis keltas "Isabelle" įsuka į Dauguvą.