JAV mokslininkai teigia atradę devintą planetą

Du amerikiečių astronomai teigia turintys įrodymų, kad mūsų Saulės sistemoje egzistuoja devinta planeta. Šis dangaus kūnas esą yra maždaug dešimt kartų sunkesnis už Žemę. Konstantinas Batyginas ir Maikas Braunas (Mike Brown) iš Kalifornijos technologijų instituto savo tyrimo rezultatus skelbia žurnale "Astronomical Journal".

Laikinai "Devintąja planeta" pavadintas dangaus kūnas skrieja aplink Saulę vidutiniškai 20 kartų didesniu atstumu nei Neptūnas, kuris šiuo metu laikomas labiausiai nuo Saulės nutolusia planeta. Dangaus kūnas yra taip toli nuo Saulės, kad ją apskrieti jam tikriausiai prireikia 10-20 000 metų.

"Pirmą kartą per daugiau kaip 150 metų yra svarių įrodymų, kad ligšioliniai duomenys apie mūsų Saulės sistemą nėra išsamūs", - sako K. Batyginas. Vis dėlto abu mokslininkai galimos naujos planetos dar nematė.

Jų tyrimas kol kas remiasi tik matematiniais modeliais ir kompiuteriniais modeliavimais. Tačiau esą negali būti diskusijų dėl to, ar dangaus kūnas yra planeta.

Jis yra 5 000 kartu sunkesnis už Plutoną, kuris 2006-aisiais "sumažintas" iki nykštukinės planetos. Nuo tada mūsų Saulės sistemoje buvo aštuonios žinomos planetos - Merkurijus, Venera, Žemė, Marsas, Jupiteris, Saturnas, Uranas ir Neptūnas. M. Braunas "Devintąją planetą" net pavadino "planetiškiausia iš visų planetų Saulės sistemoje".

Gemius