Apie vedėjų vaidmenį

Apie vedėjų vaidmenį

Daugiau nei prieš mėnesį pasikeitė laidos "24 valandos" vedėjas. Dabar prie laidos vairo vietoj Gedimino Juodeikos stovi Goda Alijeva. Prodiuserio manymu, tokia laidos vedėjų rokiruotė turėtų smarkiai kilstelėti reitingų kartelę aukštyn. Ar pasiteisins šis laidos kūrėjų žingsnis, sužinosime gana greitai.

Prieš pradėdami kalbėti ir analizuoti laidos "24 valandos" stipriausias ir silpniausias vietas, pirmiausiai turime tiksliai įvardinti, apibrėžti jos žanrą. O tai nėra taip sunku padaryti, kaip iš pradžių mums gali atrodyti, nes laida per savo trumpą gyvavimo istoriją patyrė keletą neesminių korekcijų.

Iš pradžių laidoje "24 valandos" galima buvo stebėti, kaip nevykusiai bandoma pinti dokumentiką ir laidos kūrėjų beletristiką - atpasakojamų istorijų vienas spalvas sutirštindavo, o kitas retušuodavo. Tiesą sakant, toks elgesys su dokumentine medžiaga ir buvo pirmasis laiptelis į nesėkmę. Tačiau laidos kūrėjai gana greitai susiorientavo ir nusprendė eiti klasikiniu publicistinėms laidoms būdingu keliu - daug vaizdų ir dar daugiau užkadrinio balso ir teksto. Šiuo pasirinktu keliu laida "24 valandos" ir dabar vis eina. Tačiau net ir tai nepadeda laidai susilaukti didesnių reitingų. Tada buvo nuspręsta pakeisti laidos vedėją.

Deja, šitoks laidos kūrėjų žingsnis man priminė, kaip sakoma, skęstančiojo stvėrimąsi už šiaudo. Tokį ėjimą iš karto buvo verta pasmerkti. Kodėl? Ogi dėl to, kad tai ne pokalbių laida, kurioje vedėjas yra laidos epicentras, nuo kurio sugebėjimo išlaikyti žiūrovų dėmesį, megzti intrigą ir valdyti pokalbių dinamiką priklauso daugiau nei penkiasdešimt procentų laidos sėkmės. Laidos "24 valandos" vinis yra pati atpasakojama istorija, kuri kažkam nutiko tikrovėje. Kuo sklandžiau ji pasakojama, kuo aiškiau išryškinama ir žaidžiama pagrindiniais akcentais, tuo ji turi didesnes galimybes susilaukti žiūrovų dėmesio.

Tačiau laidos reitingai ir šiandien netenkina jos kūrėjų. Nors jie neriasi iš kailio, o norimų rezultatų kaip nėra, taip nėra. Atrodo, kad laida neturi ir tiesioginių konkurentų lietuviškos televizijos eteryje, tačiau ir tai jos negelbsti nuo nesėkmių. Tai kur slypi šios laidos nesėkmės priežastis?

Neverta ieškoti vienintelio ir galutinio atsakymo, nes jo nėra. Atsakymų variantai yra keli. Pirma, lietuviškame televizijos eteryje jau yra keletas publicistinių laidų, taigi įsibrauti į jų tarpą ir pasisavinti dalį jų žiūrovų nėra taip paprasta. Antra, reikia pripažinti, kad laidos "24 valandos" transliacijos laikas iš tiesų nėra parankus daugumai televizijos žiūrovų.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder