Klaipėdos džiazo festivalio svečiai neslėpė euforijos

Klaipėdos džiazo festivalio svečiai neslėpė euforijos

Šeštadienį energingai nugriaudėjo paskutinioji Klaipėdos pilies džiazo festivalio diena. Renginio lankytojai bei atlikėjai tądien džiaugėsi puikiu oru, taigi Kruizinių laivų terminale rinkosi kur kasaugiau džiazuojančių klaipėdiečių nei penktadienį. Tačiau koncertams užsitęsus iki išnaktų, festivalio „vinies“ - grupės „Funk‘n‘Stein“ pasiklausyti liko visai nedaug.

Neįtikėtinai energingu pasirodymu nustebino vienas žymiausių Lenkijos bosinės gitaros virtuozų ir džiazo muzikos revoliucionierių Wojtek Pilichowski su grupe. Savo rankų miklumu, puikiu ritmo pajautimu bei originaliais, daugiausiai bosisto sukurtais kūriniais svečias iš Lenkijos nepaliko abejingų. Maža to, kartu pagroti ant scenos jis pasikvietė trylikametę Elzę, kuri po pasirodymo neslėpė euforijos.

Pasirodo, nors buvo planuota, kad jaunoji bosistė su jos garbinamu muzikantu W. Pilichowski pagros tik tądien per repeticiją, šis pasikvietė ją kartu pagroti ir vakare vyksiančio koncerto metu. „Tokio dydžio scenoje groju pirmą kartą. Jausmas tiesiog nerealus, norisi šokinėti. Esu labai laiminga“, - džiaugėsi Elzė, kuri pasirinko mokytis groti būtent bosine gitara dėl noro išsiskirti iš minios.

Iškart po koncerto atlikėjas nedaugžodžiavo. “Klaipėda valdo!” – entuziastingai nulipo nuo scenos muzikantas. Vėliau “Vakarų ekspresui” jis sakė, kad didžiausią įtaką jo kaip muzikanto karjerai ir kūrybai padarė bosinės gitaros virtuozas Mark King. Ir nors daugelį metų jis bandė sekti pastarojo muzikanto pėdomis, dabar lenkas gali padidžiaugti atradęs ir savo muzikinį kelią.

Paklaustas, kaip įmanoma šitaip išmokti groti bosine gitara, W. Pilichowski atskleidė, jog, norint pasiekti profesionalumo, reikia kiekvieną dieną dešimt metų skirti šiam užsiėmimui dešimt valandų. “Nėra jokios didelės paslapties – tereikia intensyviai mokytis”, - teigė jis.

W. Pilichowski Lietuvoje lankosi pirmąsyk, nors jo močiutė buvo lietuvė. “Pietavome vienoje kavinėje ir ragavome šaltibarščių. Jie buvo lygiai tokie pat, kokius gamindavo mano močiutė. Pasijutau kaip namie”, - džiaugėsi atlikėjas.

Iškart po svečių iš Lenkijos pasirodymo scenoje trimitininkas Till Bronner iš Vokietijos, užbūręs klausytojus grynojo džiazo melodijomis.  “Džiazo reikšmė šiandien yra visai kita, nei būdavo anskčiau. Šiandien džiazas mums padeda susiburti ir tiesiog švęsti buvimą kartu, laisvę ir taiką”, - prieš pasirodymą kalbėjo atlikėjas. Paklaustas, kodėl jis pasirinko groti džiazą, pašnekovas atsakė, kad tai buvo jo lemtis. “Groti džiazą nėra mano darbas. Tai – mano gyvenimas. Džiuogiuosi turėdamas tokią privilegiją”, - atskleidė T. Bronner.

Vokietis kaip žiūrovas Klaipėdos pilies džiazo festivalyje lankosi ne primą sykį, tačiau vis tiek džiaugėsi turėjęs laisvo laiko pasivaikščioti po miestą, pasigrožėti pajūrio ir uosto vaizdais. “Istoriškai Vokietija šiame krašte neatliko pačio geriausio vaidmens, taigi grįžti į šį miestą ir būti taip puikiai priimtam man, kaip vokiečiui, yra didelė garbė”, - kalbėjo muzikantas.

Paskutinieji scenoje pasirodė spalvingieji svečiai iš Izraelio - grupė „Funk‘n‘Stein“. Grupės lyderis Elran Dekel pasirodymo metu žadėjo „išskristi į kitą planetą“. „Jei taip nutiks, bus puiku“, - juokėsi atlikėjas.

Apsilankymą Klaipėdoje jis vadino tiesiog puikiu. Pirmas įspūdis, vos atvykus į uostamiestį, buvo puikus. „Čia labai ramu, saulėta, daug erdvės. Žmonės skleidžia labai gerą energiją“, - nuolat besišypsantis kalbėjo E. Dekel.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder