Šeštadienį klaipėdiečius džiugina reto grožio žiemiškas oras – per naktį gausiai prisnigo,...
Klaipėda
Rimkų pervaža: košmaras tęsiasi
SITUACIJA. Klaipėdiečiai ir Klaipėdos rajono gyventojai dėl Rimkų pervažos su problemomis susiduria jau ne vienerius metus. Uostamiesčiui netrūksta siūlymų pasekti Plungės pavyzdžiu ir po pervaža įrengti tunelį.
© Viliaus MAČIULAIČIO nuotr.
Reklama
Nuo rugsėjo pradžios Klaipėdos miesto ir rajono gyventojai rytinio ir vakarinio piko valandomis prie Rimkų pervažos išgyvena tikrą košmarą. Dėl nuolat važiuojančių traukinių ne tik ilgą laiką stovima kilometrinėse eilėse, bet ir vėluojama į darbus, mokyklas, darželius.
"Vakarų ekspreso" redakcija dėl esančios situacijos sulaukė ne vieno pasipiktinusio klaipėdiečio kreipimosi. "Lietuvos geležinkeliai" dėl susidariusios situacijos tik apgailestauja, o štai Klaipėdos savivaldybė geresnės situacijos tikisi kitų metų pavasarį.
Amžina problema
Pasak praėjusį penktadienį automobilių spūstyje daugiau nei pusvalandį išbuvusios Mildos, kuri kreipėsi į redakciją, situacija ties Rimkų pervaža kaskart tik blogėja.
"Kažkoks košmaras ten. Per patį piką pervaža dažnai uždaroma. Penktadienį eilėje, kad įvažiuotume į Klaipėdą, prastovėjome apie 30-40 minučių. Vėlavome į darželį, skambinome mokytojai, kad paliktų pusryčių, nes kitaip vaikas būtų likęs nevalgęs", - pasipiktinimo neslėpė moteris.
Pasak AB "Lietuvos geležinkeliai" (LTG) atstovo Domo Jurevičiaus, bendrovė "LTG Infra" yra gerai susipažinusi su iššūkius gyventojams keliančios Rimkų pervažos situacija, mat joje susikerta didelis keliaujančių klaipėdiečių srautas su pagrindine šalies geležinkelių arterija kroviniams į Klaipėdos jūrų uostą.
"Kasmet krovinių srautas į Klaipėdą auga, tad šioje svarbioje sankirtoje krovinius gabenančių traukinių skaičius ateityje tik didės. Planuodami traukinių eismą "LTG Infra" specialistai atsižvelgia į gyventojų poreikius, tačiau krovinių srautas į uostą yra didelis, tad išvengti pervažos uždarymo piko metu nepavyksta - rytinėmis piko valandomis ją turi kirsti apie trys ilgieji krovininiai traukiniai, vakarinio piko metu - apie du traukiniai.
Reklama
Taip pat pervažą reikia uždaryti ją kertant ir keleiviniams traukiniams, kuriais žmonės keliauja į darbą, o vaikai - į mokyklą. Iš viso nuo septintos ryto iki septintos vakaro šią pervažą kerta vidutiniškai 23 traukiniai.
Negana to, rugsėjo pirmosiomis dienomis intensyvesnis automobilių eismas sutampa su augančių krovinių srautu - ypač dėl grūdų ėmimo sezono.
Tačiau, nepaisant to, intensyviausias traukinių eismas čia vis vien planuojamas ne piko metu, taip stengiantis sukelti kuo mažiau nepatogumų gyventojams", - situaciją komentavo D. Jurevičius.
"Lietuvos geležinkelių" atstovo teigimu, su panašiais nepatogumais ilgai gyveno ir plungiškiai bei Lentvario gyventojai. Tačiau miestų savivaldose buvo inicijuoti pokyčiai, kurie kartu su "LTG Infra" komanda yra sėkmingai įgyvendinami - Plungėje jau atidaryta dviejų lygių sankryža, tad identiška problema išspręsta iš esmės.
Toks pats projektas pradedamas vykdyti ir Lentvaryje, kur miesto centre esančią pervažą kirsdavo didelis krovininių ir keleivinių traukinių skaičius.
"LTG Infra" komanda, turinti didelę tokių projektų patirtį, šiuos projektus sėkmingai įgyvendina, taip pat padeda pritraukti ir europinių lėšų tokio pobūdžio projektams finansuoti. Manome, kad Rimkų pervažoje taip pat galėtų įvykti reikšmingų pokyčių.
Reklama
Mes palaikome aktyvią diskusiją su Klaipėdos miesto savivaldybe, nes geležinkelių tinkle uostamiestis atlieka itin svarbų vaidmenį. Šioje diskusijoje šviesoje kviečiame miesto savivaldybę diskutuoti ir apie šią sudėtingą pervažą. Tikime, kad bus surastas tiek gyventojams, tiek krovinius gabenančioms įmonėms ir uosto plėtrai naudingas sprendimas", - sakė D. Jurevičius.
Reikia laukti pavasario
Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio, klausimas dėl tunelio ir estakados Rimkų pervažoje jau buvo diskutuotas maždaug prieš 10 metų. Tačiau buvo apsispręsta priimti kitą sprendimą kitoje vietoje.
"Darant tunelį arba estakadą ties Rimkų pervaža reikėtų iškeldinti gyventojus. Berods apie 10 namų gyventojų. Dėl apsaugos zonos reikėtų iškelti dar apie 20. Prietilčiai būtų įrengti pačioje gyvenvietėje, padidėtų triukšmo lygis.
Investicijos, norint pastatyti bet kurį variantą, būtų labai didelės. Dėl to pasirinktas variantas statyti estakadą tarp Statybininkų prospekto ir Lypkių gatvės, maždaug už pusantro kilometro nuo Rimkų pervažos. Ten tik pramoninė zona, nėra gyventojų. Ji išspręstų susisiekimo klausimą, nes tie žmonės, kurie atvažiuoja iš Šilutės kelio, jie iš karto patektų į pietinę miesto dalį", - teigė G. Neniškis.
Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus, tai būtų kur kas pigesnė alternatyva tiek miestui, tiek gyventojams. Tačiau kol kas tokiam sprendiniui nėra finansavimo.
"Jo ieškome. Esame suderinę su "Lietuvos geležinkeliais" laikinosios Lypkių pervažos sprendimą, darbai jau prasidėję. Be abejo, tai labiau susiję su Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinės sankryžos rekonstrukcija. Bet tai pagelbėtų ir Rimkams. Lypkių laikinoji pervaža pradės funkcionuoti pavasarį", - sakė G. Neniškis.
Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.
Komentarai
Tavo komentaras
Šiandien VE.lt skaitykite
Klaipėda
Keleivius ir automobilius per Kuršių marias keliančios Smiltynės perkėlos vadovas teigia,...
Prie Tiltų g. 13 namo esantys grindinio šviestuvai ne tik kad nebeatlieka...
Klaipėdos universitetinėje ligoninėje (KUL), organizuojančioje sveikatos priežiūros paslaugų dėl COVID-19 ligos teikimą...
Kriminalai, Paskelbta prieš 13 min.
Ūkis, Paskelbta prieš 49 min.
Lietuva, Paskelbta prieš 1 val.
Kriminalai, Paskelbta prieš 1 val.
Naujienos

Savaitgalį pareigūnai didelį dėmesį skyrė neblaiviems vairuotojams

Lietuva−5-oje vietoje ES pagal skiepijimo tempus

Paaiškėjo LRF taurės pusfinalių poros

Savaitgalį dėl karantino pažeidimų bausti 463 žmonės (2)
Spektras
Savaitės lankomiausi
Daugiausiai komentuoti
- Virš Baltijos jūros formuojasi ypatingas reiškinys (1)
- V.Puodžiūnas: "Nė vienas "Klaipėdos" redakcijoje nebedirba"... (Papildyta) (6)
- Senamiesčio šaligatvių ypatumai: elektra kratomi keturkojai (2)
- Negeros žinios iš Norvegijos: vakcinos gali būti... (1)
- Arvydas Vaitkus sveikina su Klaipėdos krašto prijungimo...
- COVID-19 sirgęs ir į parduotuvę be kaukės... (5)
- Ligita Girskienė „Senojo turgaus“ klausimą iškėlė visai... (26)
- Saulius Budinas: Kam rūpi senjorai Klaipėdoje? (16)
- Arvydas Vaitkus sveikina su Klaipėdos krašto prijungimo...
- Norvegijoje užfiksuotos 23 mirtys po vakcinacijos nuo... (9)
- Santaros klinikose COVID-19 serga 79 medikai, paskiepyti... (9)
- V.Puodžiūnas: "Nė vienas "Klaipėdos" redakcijoje nebedirba"... (Papildyta) (6)
Klp
2020-09-13 22:20
IP: 185.11.26.161
Jokie darbai neprasidėjo ties lypkiais, o jie jau turėjo būti padaryti, apgailėtina klp valdžia ir jos dudmaisis
mates
2020-09-11 18:41
IP: 86.100.153.155
uzdaro pervaza. lokomotivas nedavazioja 50 metru, permeta begius, ir grizta atgal net nekirtes pervazos, 5-7 minutes visi stovi
MemelLander
2020-09-11 09:37
IP: 185.11.26.161
Pastoviai ten sliauzioja vezlio greitumu lokomotyvai..
Visi komentarai (8)