Klaipėdiečiai neišlaiko tilto egzamino

Klaipėdiečiai neišlaiko tilto egzamino

Jau mė­nuo, kai uos­ta­mies­ty­je leng­vie­siems au­to­mo­bi­liams drau­džia­ma va­žiuo­ti cen­tri­ne Til­tų gat­ve, ta­čiau vai­ruo­to­jams tai nė mo­tais.

Trum­pin­da­mi ke­lią ir iš­veng­da­mi ap­link­ke­lio per Mo­kyk­los til­tą ra­tuo­ti se­na­mies­čio sve­čiai drą­siai rie­da zo­na, ku­ria va­žiuo­ti drau­džia­ma, tad po­li­ci­ja kas­dien fik­suo­ja apie 40 pa­žei­di­mų. Nors par­ei­gū­nai re­gu­lia­riai ne­bu­di už­da­ry­tos Til­tų gat­vės prie­igo­se, ji yra fil­muo­ja­ma vie­šo­sio­mis vaiz­do ka­me­ro­mis, to­dėl nu­si­žen­gė­liai bus bau­džia­mi.

LŽ žur­na­lis­tas, vi­dur­die­nį apie pus­va­lan­dį bu­dė­jęs prie Bir­žos til­to, įsi­ti­ki­no, kad vai­ruo­to­jams pa­žei­di­nė­ti tai­syk­lių ne­truk­do nei ženk­lai, nei gre­ta pa­žei­dė­jų va­žiuo­jan­tis po­li­ci­jos eki­pa­žas.

Pa­sik­liau­na kameromis

Nuo pa­va­sa­rio pra­džios pra­dė­jus re­kons­truo­ti Pi­lies til­tą ir už­da­rius itin svar­bią mies­to ar­te­ri­ją, dau­gu­mos vai­ruo­to­jų lau­kė šal­tas du­šas. Įpra­tę bent dviem til­tais kirs­ti se­na­mies­tį, da­bar jie ne­be­ga­li va­žiuo­ti nė vie­nu iš jų, nes eis­mas ap­ri­bo­tas ir Bir­žos til­tu. No­rint iš pie­ti­nės mies­to da­lies pa­tek­ti į šiau­ri­nę (ar­ba prieš­in­gai) per Klai­pė­dos cen­trą tai įma­no­ma pa­da­ry­ti tik rie­dant ry­čiau se­na­mies­čio esan­čiu Mo­kyk­los til­tu.

Ta­čiau at­ši­lus orams vai­ruo­to­jai įsid­rą­si­no ne­pai­sy­ti drau­džia­mų­jų ženk­lų ir trum­pin­ti ke­lią va­žiuo­da­mi Bir­žos til­tu, Til­tų gat­ve. To­kių pa­žei­dė­jų lau­kia at­pil­das – bau­dos. „Kas­dien fik­suo­ja­ma 30-40 at­ve­jų, kai vai­ruo­to­jai ker­ta Bir­žos til­tą ir va­žiuo­ja Til­tų gat­ve. Ta­čiau Til­tų gat­ve tiek iš pie­ti­nės, tiek iš šiau­ri­nės mies­to da­lies va­žiuo­ti drau­džia­ma. Yra pa­sta­ty­ti apie tai in­for­muo­jan­tys ženk­lai, bet jie, ma­tyt, ne­vei­kia vai­ruo­to­jų“, - LŽ sa­kė Klai­pė­dos aps­kri­ties VPK Ke­lių po­li­ci­jos biu­ro vir­ši­nin­kas Ra­mū­nas Ši­dei­kis.

Jis in­for­ma­vo, jog vi­si per Bir­žos til­tą va­žiuo­jan­tys vai­ruo­to­jai, ku­rie ne­tu­rė­jo tei­sės to da­ry­ti, bus bau­džia­mi pi­ni­gi­nė­mis bau­do­mis. „Vis­kas fil­muo­ja­ma vaiz­do ka­me­ro­mis. Mū­sų par­ei­gū­nai ana­li­zuo­ja me­džia­gą, nu­sta­to trans­por­to prie­mo­nių sa­vi­nin­kus, ku­riems bus iš­siųs­ti in­for­ma­ci­niai pra­ne­ši­mai. Pra­šo­ma nu­ro­dy­ti, kas vai­ra­vo trans­por­to prie­mo­nę. Vai­ruo­to­jas bau­džia­mas nuo 100 iki 300 li­tų bau­da. Jei nu­si­žen­gi­mas pa­da­ry­tas pir­mą kar­tą – bau­da 50 li­tų. O jei ne­su­tin­ka­ma bend­ra­dar­biau­ti, ir au­to­mo­bi­lio sa­vi­nin­kas ne­nu­ro­do vai­ruo­to­jo ta­pa­ty­bės, ad­mi­nis­tra­ci­nė at­sa­ko­my­bė gre­sia ir jam už tei­sė­to rei­ka­la­vi­mo pa­teik­ti in­for­ma­ci­ją ne­vyk­dy­mą“, - aiš­ki­no par­ei­gū­nas. Jo tei­gi­mu, po­li­ci­jos eki­pa­žai ti­krai kas­dien ne­sto­vi prie Til­tų gat­vės, nes Klai­pė­do­je yra daug pa­vo­jin­ges­nių eis­mo vie­tų. „Tam yra ka­me­ros. Mes ne­išs­ki­ria­me Til­tų gat­vės, nes yra to­kių, ku­rio­se žūs­ta žmo­nės. Ta­čiau tai­syk­lių pri­va­lu lai­ky­tis vi­siems“, - sa­kė R.Ši­dei­kis.

Vis dėl­to LŽ žur­na­lis­tui vien per pus­va­lan­dį pa­vy­ko už­fik­suo­ti apie 20 tai­syk­les gal­būt pa­žei­du­sių vai­ruo­to­jų. Par­adok­sa­lu, bet leng­vie­ji au­to­mo­bi­liai per til­tą va­žia­vo net ta­da, kai juo taip pat rie­dė­jo po­li­ci­jos eki­pa­žas.

Prie­kaiš­tai policijai

Griež­tes­nis bu­vo Klai­pė­dos me­ri­jos Mies­to ūkio de­par­ta­men­to di­rek­to­rius Liud­vi­kas Dū­da. „Aiš­kiai nu­sta­ty­ta, kad Til­tų gat­ve ga­li va­žiuo­ti tik vie­ša­sis, spe­cia­lu­sis trans­por­tas, tak­si au­to­mo­bi­liai, ne­įga­lie­ji. Pats ma­tau, kaip Til­tų gat­ve ir Bir­žos til­tu rie­da au­to­mo­bi­liai, ku­rie ne­pris­ki­ria­mi nė vie­nai iš šių ka­te­go­ri­jų. To­dėl tuos pa­žei­di­mus trak­tuo­ju kaip pik­ty­bi­nį chu­li­ga­niz­mą, - LŽ tei­gė val­di­nin­kas, bet mes­te­lė­jo ak­me­nė­lį ir į po­li­ci­jos dar­žą: - Vaiz­do ka­me­ros yra dau­giau pre­ven­ci­jos prie­mo­nė, nes dau­gu­ma, ma­tyt, pa­žei­dė­jų ma­no, kad jų ne­nu­fil­ma­vo ar­ba ne­nu­baus. Juk vi­są fil­muo­tą me­džia­gą dar rei­kia per­žiū­rė­ti, iš­ana­li­zuo­ti, nu­sta­ty­ti au­to­mo­bi­lių sa­vi­nin­kus, iš­siun­ti­nė­ti jiems pro­to­ko­lus. Daug efek­ty­viau bū­tų, jei kas­dien bent po va­lan­dą prie Til­tų gat­vės sto­vė­tų po­li­ci­jos eki­pa­žas. Tai ti­krai at­gra­sy­tų nuo pa­si­kar­to­jan­čių pa­žei­di­mų. Ta­čiau po­li­ci­jos ten ne­su net ma­tęs.“ L.Dū­dos tei­gi­mu, Bir­žos til­tas vi­siems vai­ruo­to­jams ti­krai bus už­da­ry­tas bent iki Nau­jų­jų me­tų.

„Gal jau per Ka­lė­das vi­si vėl ga­lė­si­me va­žiuo­ti Bir­žos til­tu. O jis už­da­ry­tas aps­kai­čia­vus srau­tus, til­to at­spa­ru­mą au­to­mo­bi­lių gau­sai. Jei vi­siems leis­tu­me va­žiuo­ti Til­tų gat­ve, su­trik­tų vie­šo­jo trans­por­to gra­fi­kas, su­si­da­ry­tų mil­ži­niš­kos spūs­tys“, - tvir­ti­no me­ri­jos at­sto­vas.

Be­je, iš­ban­dy­mas lau­kia ir pės­čių­jų, mat ne­tru­kus ir jiems bus už­da­ry­tas Pi­lies til­tas, tad ki­tą Da­nės upės kran­tą teks pa­siek­ti vos 3 me­trų plo­čio lai­ki­nuo­ju til­te­liu. Be­je, tuo pa­čiu til­te­liu bus pri­vers­ti nau­do­tis ir dvi­ra­ti­nin­kai. Jis jau pra­dė­tas mon­tuo­ti ties bu­vu­sia kel­tų švar­ta­vi­mo vie­ta. Per ge­gu­žę tu­rin­čio bū­ti pa­sta­ty­to lai­ki­no­jo til­to są­ma­ta – apie 0,5 mln. li­tų, o Pi­lies til­to re­kons­truk­ci­ja kai­nuos apie 11 mln. li­tų.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder