Klaipėda pasirinko viešojo transporto ateities kryptį

Klaipėda pasirinko viešojo transporto ateities kryptį

Klaipėdos viešojo transporto ateitis – elektriniai autobusai ir dar geresnės sąlygos greitam susisiekimui. Tokiai ateities krypčiai liepos 30 d. posėdyje pritarė Klaipėdos miesto savivaldybės taryba. Pagal patvirtintą elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų planą, miesto gatvėse iki 2030-ųjų kursuos kone penkios dešimtys elektrinių autobusų, bus modernizuotos viešajam transportui skirtos juostos, įdiegta išmanioji eismo valdymo sistema.

„Klaipėdos viešasis transportas žengia į naują kokybės etapą. Pirmieji elektriniai autobusai jau kursuoja miesto gatvėmis, o sėkmingai pasinaudojus Europos Sąjungos ir kitų finansavimo programų teikiamomis galimybėmis, artimiausiu metu galime įsigyti dar daugiau elektra varomų autobusų. Šiame posėdyje Savivaldybės taryba taip pat pritarė, kad būtų teikiama paraiška Aplinkos projektų valdymo agentūrai ir siekiama paramos 10-ies tokių autobusų pirkimui. Tačiau šis projektas – tik pirmas žingsnis, miesto laukia rimtas uždavinys – rasti finansavimo šaltinius ir tolimesniam viešojo transporto parko modernizavimui. Nors tai nėra pigu, tačiau į naujausias ir perspektyviausias ES bei pasaulines aplinkosaugines technologijas bei tendencijas orientuotą ateitį šiandien priimami sprendimai nėra patys pigiausi, tokia yra objektyvi realybė. Bet kuriuo atveju, grįžti atgal arba sustoti dabartyje, negalime, privalome taikyti inovacijas, rūpintis aplinkosauga bei užtikrinti dar didesnį patogumą ir saugumą keleiviams“, – sako Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

Paraišką dėl elektrinių autobusų įsigijimo Aplinkos projektų valdymo agentūrai teiks savivaldybės valdoma bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“. Preliminariai skaičiuojama, kad 10-iai autobusų reikės apie 5 mln. eurų, daugiau nei pusė (apie 55 proc.) reikalingos sumos gali būti finansuojama Klimato kaitos programos priemonės „Miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti elektra, biometanu, suslėgtomis gamtinėmis dujomis, suskystintomis gamtinėmis dujomis varomas transporto priemones“ lėšomis, likusią sumą užtikrinti įsipareigojo savivaldybė. Projekto įgyvendinimo terminas – 36 mėn.

Iš viso iki 2030-ųjų metų miestas užsibrėžė įsigyti 49 elektra varomus autobusus. Svarbiausi uždaviniai, kuriuos norima išspręsti – aplinkos oro taršos ir spūsčių mažinimas. Tikimasi, kad ekologiškų autobusų įsigijimo naštą miestui palengvintų Europos Sąjungos parama.

Siekiant mažinti oro taršą, progresyvios judumo pokyčius skatinančios priemonės, tokios kaip viešojo transporto patrauklumo ir greičio didinimas, judėjimo pėsčiomis bei dviračiais skatinimas yra numatytos ir 2018 m. patvirtintame darnaus judumo plane. Savivaldybės užsakymu taip pat buvo parengta galimybių studija „Perspektyvinių naujų viešojo transporto rūšių diegimo Klaipėdos mieste galimybių studija“, skirta įvertinti naujos viešojo transporto rūšies poreikį. Taryba liepos 30 d. sprendimu pritarė vienai iš studijoje išanalizuotų alternatyvų – BRT įgyvendinimas panaudojant esamas eismo juostas.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder