2020 m. gruodžio 1 d. 11:03 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Klaipėda  >  Klaipėda

Klaipėda

Jokšų tilto per Karaliaus Vilhelmo kanalą rekonstrukcijai – atviras kelias

(6)

Reklama

Bendrovė TEC Infrastructure baigė rengti Jokšų tilto per Klaipėdos (Karaliaus Vilhelmo) kanalą kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų techninį projektą bei gavo leidimą jo statyboms. Karaliaus Vilhelmo kanalas – vienintelis dirbtinai sukurtas vandens kelias Lietuvoje, iškastas nuo Lankupių kaimo iki Klaipėdos uosto Malkų įlankos. Unikalus 27 km ilgio kanalas, oficialiai atidarytas 1873 m., po Antrojo pasaulinio karo buvo pervadintas Klaipėdos kanalu. Per kanalą iki 1904 m. buvo pastatyta 10 tiltų, vienintelis išliko būtent Jokšų tiltas. Jis įtrauktas į Kultūros vertybių registrą.

„Atlikus Jokšų tilto remonto ir tvarkybos darbus statiniu vėl galės naudotis pėstieji, dviratininkai, juo galės judėti automobiliai, bet kartu bus išsaugotos visos vertingosios jo savybės, išliks kraštovaizdžiui būdingos formos, objekto ir jo elementų autentika. Džiaugiamės, kad šis unikalus istorinis objektas taps prieinamas plačiajai visuomenei ir turizmui“, – sako TEC Infrastructure projekto dalies vadovas Romas Dulieba.

R. Dulieba pasakoja, kad naudojant specialiąsias remonto ir restauravimo technologijas bus atkurtos ir sustiprintos šimtametės tilto konstrukcijos. Ties metalinių santvarų sandūra pakloto ir turėklų konstrukcija bus atstatyta taip, kad po tiltu galėtų praplaukti laivai aukštais stiebais – taip, kaip buvo galima XX a. pr. Tam bus suformuotas į vieną pusę ant vyrių atverčiamas paklotas ir atveriami turėklų varteliai. Suremontavus Jokšų tiltą, bus atkurtas ir susisiekimas su Svencelės miesteliu, kuriame dabar veikia poilsio zonos, jėgos aitvarų ir buriavimo centras.

„Rengdami projektinius siūlymus ir tvarkybos darbų projektą, nustatydami tikslią metalinių konstrukcijų medžiagą bendradarbiavome su VšĮ Technikos priežiūros tarnybos bandymų ir tyrimų laboratorija, Kultūros paveldo departamentu. Parengti šio projekto nebūtų įmanoma be sklandaus Kultūros paveldo centro, Kultūros paveldo departamento, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos bendradarbiavimo ir didelio visų noro atkurti vienintelį išlikusį tiltą per Karaliaus Vilhelmo kanalą. Šį projektą į tikslą vedė didelę tiltų projektavimo ir patirtį dirbant su kultūros paveldo objektais turintis specialistas – projekto vadovas Algirdas Steponavičius“, – sako R. Dulieba ir dėkoja visiems, prisidėjusiems prie šio išskirtinio ir sudėtingo projekto.

Klaipėdos (Karaliaus Vilhelmo) kanalas – tai vienas unikaliausių hidrogeologinių paminklų Lietuvoje, turintis gilią ir sudėtingą istoriją, prasidedančią Prūsijos karalystės valdymo laikotarpiu. Karaliaus Vilhelmo kanalas 2001 metais įtrauktas į Lietuvos valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių sistemą.

Bendrovė TEC Infrastructure yra TEC įmonių grupės, veikiančios infrastruktūros, pramonės ir energetikos projektavimo ir konsultavimo srityse, dalis. TEC Infrastructure yra suprojektavusi ne vieną gerai žinomą Lietuvos infrastruktūros objektą: Alytaus pėsčiųjų tiltą, arkinį pėsčiųjų viaduką ties Žemaitkiemiu A2 magistraliniame kelyje, Rusnės estakadą. Bendrovės specialistai pagal KILD architektų idėją ką tik baigė mažojo tilto, sujungsiančio Nemuno salą su Senamiesčiu ir Naujamiesčiu Kaune projektavimo darbus, taip pat projektuoja „Užvingio salos tiltą“ per Nerį nuo Vingio parko iki Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ Vilniuje.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Ingrid

2019-11-21   12:15

IP: 185.11.26.161

Geros naujienos

Aš 123

2019-11-09   09:44

IP: 185.11.26.161

Nepamirškite ir kelią į sutvarkyti nuo tilto iki Svencelės.

2019-11-08   23:43

IP: 185.11.26.161

Koks profesorius rašė šitą straipsnį? Jeigu Jokšų tiltas vienintelis išlikęs, tai Sakučiuose tipo tilto nėra?

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Klaipėda

Pandeminė situacija Klaipėdoje vis dar nieko gero nežada. Pasigirsta pasakymų, kad Nacionalinis...

Ar NVSC vis dar kontroliuoja situaciją? nuotrauka, foto

Nors kalendorinė žiema dar neprasidėjo, tačiau eismo sąlygas naktį ir ankstyvą rytą...

Vairuotojai raginami rinktis saugų greitį nuotrauka, foto

Aplinkos apsaugos departamentas sekmadienį gavo pranešimą apie taršos incidentą Klaipėdos valstybinio jūrų...

Sekmadienį uoste išsiliejo teršalai nuotrauka, foto

Spalio pabaigoje, siaučiant stipriam vėjui, Skulptūrų parke nukentėjo V. Šerio skulptūra "Budėjimas",...

Nukentėjusi skulptūra išvežta remontui nuotrauka, foto

Kitais metais bus pašaukta 3800 jaunuolių nuotrauka, foto

Lietuva, 2021 m. karo prievolininkų sąrašai bus sudaromi sausio 7 dieną, atlikti nuolatinę...

Prezidentui netinka keli kandidatai į ministrus: I. Šimonytė neskuba ieškoti, kuo juos pakeisti nuotrauka, foto

Lietuva, Antradienį prezidentas Gitanas Nausėda ir paskirtoji premjerė Ingrida Šimonytė susitiko aptarti kandidatų...

Ekspertai pasidalino įžvalgomis apie degalų kainą žiemą nuotrauka, foto

Ūkis, Nuo gruodžio 1 dienos įsigalioja reikalavimas žiemos mėnesiais į dyzeliną įmaišyti 7...

Sergančiojo koronavirusu dienoraštis (13) nuotrauka, foto

COVID-19, Tęsiame rašinių ciklą, kuriame savo mintimis ir išgyvenimais dalijasi koronavirusu sergantis 36-erių...

Lietuva, Paskelbta prieš 7 min.

COVID-19, Paskelbta prieš 1 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...