Diskutavo dėl Dangės įveiklinimo

Diskutavo dėl Dangės įveiklinimo

Jūrinės kultūros koordinacinė taryba posėdyje antradienį diskutavo apie Dangės krantinės įveiklinimo galimybes – buvo pristatytas 17 punktų planas.

Posėdžio metu už Dangės įveiklinimo klausimą atsakingos darbo grupės narys Vidmantas Matutis pristatė 17 punktų planą, kokių veiksmų būtų galima imtis, siekiant per 2021 ir 2022 metus išspręsti esmines problemas, siejamas su Dangės upės panaudojimu.

Tarp šių punktų buvo minimas poreikis padidinti saugumą švartuojantis Dangės upės krantinėse, naujų laivų nuleidimų strypų įrengimas, papildytos laivybos ir laivų priežiūros Dangėje taisyklės, papildomas ženklinimas upėje, nuolatinė taršos kontrolė prižiūrint vandens kokybę Dangės upėje.

Visgi išklausęs pasiūlymus Klaipėdos mero pavaduotojas Arūnas Barbšys teigė, kad pasigedo kai kurių iškeltų klausimų aktualumo bei platesnio specialistų vertinimo.

„Norėčiau paklausti ir dėl pagrįstumo, aktualumo kai kuriose vietose dėl šių klausimų, dėl to kaip jie pateikti. (...) Ne su viskuo norėčiau sutikti“, – teigė jis, kaip pavyzdį pateikdamas, kad nuolatinė vandens kokybės Dangės upėje kontrolė ir šiuo metu yra vykdoma, o pastebėjus jos trūkumus derėtų kreiptis į kontroliuojančias institucijas.

„Dėl kitų atskirų klausimų tikrai norėtųsi pačių specialistų (vertinimo – ELTA)“, – sakė A. Barbšys.

Tuo metu tarybos narys, Vakarų Lietuvos žvejų ir žuvies perdirbėjų konfederacijos pirmininkas Algirdas Aušra kritikavo siūlymą uždrausti vandens dviračių judėjimą Dangės upe, o perkelti juos į Malūnų tvenkinį bei Jono kalnelio vandens akvatoriją.

„Krito į akis tendencija eiti draudimo keliu – neleisti (vandens – ELTA) dviračių, kodėl neleisti? Supraskime, kad esame miesto zonoje (...), ir nemanau, kad draudimais būtų galima kažką pasiekti, būtų galima susitarti, kaip kartu gyventi“, – teigė jis.

Klaipėdos irklavimo centro direktorius Liudvikas Albertas Mileška atsakydamas pabrėžė, kad, Dangės upę pripažinus vandens keliu, joje plaukioti vandens dviračiais paprasčiausiai nebebūtų saugu.

„Kalbant apie dviračius, kol nebuvo pripažinta vandens kelio (Dangės upėje – ELTA), yra vienos veiklos sąlygos upei. Kai vandens kelias jau pripažintas – yra kitos sąlygos, kadangi vandens kelyje turi būti užtikrintas saugumas, ten plaukia ir kateriai bei kitos vandens transporto priemonės.

Tad šitas chaotiškas judėjimas galėtų būti ir kituose vandens telkiniuose. Tai nebūtų draudimas, bet paprasčiausias perėjimas į kitas pozicijas“, – tikino jis.

Monika Grigutytė (ELTA)

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder