Danės vandens kelias anka biurokratijos džiunglėse

Danės vandens kelias anka biurokratijos džiunglėse

Vidaus vandens kelias Danėje įteisintas dar pernai, bet deramai vis dar neeksploatuojamas. Susidurta su daugybe problemų, kad net suabejota, ar toks kelias apskritai klaipėdiečiams reikalingas. Miesto Tarybos narys Vytautas Čepas stebisi, kad patys prisikūrėme tiek biurokratinių dalykų, kad nebegalime iš jų išsivaduoti.

"To kelio vis tiek kaip ir nėra. Ar jis apskritai reikalingas? Gal tiesiog tegu būna užleistas meldais, ir viskas", - provokavo Miesto Tarybos Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos narius V. Čepas.

Vidaus vandens kelias Danėje nuo žiočių iki Liepų g. tilto ir šiek tiek tolėliau (ateityje iki Tauralaukio), vadinamas vietiniu vandens keliu Akmena-Danė, 2016 metais dar tebebuvo popieriuje. Įteisintas pernai balandžio vidury.

BĮ "Klaipėdos paplūdimiai" vyriausiasis specialistas ir Danės upės administratorius Deivis Bilkštys tvirtino, jog reikalai, susiję su navigacija, laivų švartavimo uostelių steigimo taisyklėmis sekasi gerai. Jau parengtos plaukiojimo tuo keliu taisyklės. Dalyje upės gylį savo lėšomis išmatavo buvusi Lietuvos saugios laivybos administracija, dalyje - Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, o toliau gylis nebematuojamas. Kiti reikalai kol kas nejuda į priekį.

Viena problemų - Liepų g. ir Mokyklos g. tiltų ženklinimas: pastatyti navigacinius ženklus privalo pati savininkė Klaipėdos savivaldybė. Pastaroji teigia, kad "Klaipėdos paplūdimiai" eksploatuoja vandens kelią, tad turi ženklinti ir tiltus. Pasak D. Bilkščio, tiltams prižiūrėti jau yra paskirtas rangovas, jis gauna tam finansavimą, tad skelbti dar vieną atskirą konkursą, kad kažkas įrengtų ant tilto žiburius ir šviesoforus, netikslinga. "Klaipėdos paplūdimiai" šiuo klausimu atsakymo iš Savivaldybės negauna.

Kita problema - niekaip neišsprendžiamas slipo už Liepų g. tilto įrengimo klausimas. Parengtas nesudėtingas ir nereikalingas daug pinigų projektas "tebevaikšto" po Savivaldybės kabinetus. Miesto ūkio departamentas klausimo nesprendžia.

Trečia problema - jau pusantrų metų vyksta pakrančių inventorizacija, kitaip sakant, nevyksta. Pasirodo, yra tik vienas matininkas. Minėtos komisijos pirmininko Algirdo Grublio teigimu, kadangi pakrantė dar nėra inventorizuota, ten negalima statytis prieplaukėlių. Už Biržos tiltų laiveliams švartuotis galimybių irgi nėra, nes neparengtos sutartys. "Inventorizuoti, žinoma, reikia, bet tai nėra amžiaus darbas", - sako V. Čepas.

Tiltų pakėlimo klausimas taip pat atviras. Apie šią problemą "Vakarų ekspresas" jau rašė.

V. Čepo manymu, norint, kad vandens kelias funkcionuotų, be visų kitų dalykų, dar reikia sukurti kokią nors legendą, kad žmonės plauktų ko nors pasižiūrėti. Pavyzdžiui, Tauralaukyje yra dvaras. Gal galima atidaryti maršrutą "Luizės kelias". Sakoma, kad AB "Smiltynės perkėla" galėtų plukdyti mokinius laiveliu į mokyklą, tai truktų tik 10 minučių ilgiau nei vežti autobusiuku, bet būtų kur kas įdomiau. "Jeigu sukursime legendą, tada plauksime", - sako V. Čepas.

Minėta komisija nutarė kreiptis į Savivaldybės administraciją dėl Danės upės krantinių inventorizavimo darbų paspartinimo, kad jie būtų padaryti bent jau iki šių metų pabaigos. Ji prašo Savivaldybės administracijos įpareigoti Miesto ūkio departamentą įrengti privalomus navigacinius ženklus ant Savivaldybei priklausančių tiltų.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder