Bastionų tiltas: diskusijos nieko nepakeitė

Bastionų tiltas: diskusijos nieko nepakeitė

Priartėjus laikui apsispręsti dėl Bastionų tilto projekto įgyvendinimo kai kurie Klaipėdos politikai ėmė trypčioti - imta abejoti, ar tiltui būtinas brangus pakėlimo mechanizmas ir ar apskritai uostamiesčiui reikia dar vieno tilto. Vis dėlto po netrumpos diskusijos ketvirtadienį miesto Taryba apsisprendė pradėti šio projekto įgyvendinimą.

Savivaldybės administracijos Projektų skyriaus vedėja Elona Jurkevičienė aiškino, kad laikinai uždarius vieną iš trijų šiuo metu esamų tiltų remonto ar rekonstrukcijos darbams padidėja transporto apkrova, padaugėja papildomų rūpesčių vairuotojams, viešajam transportui bei specialioms tarnyboms. Suskaičiuota, kad pakeliamo keturių eismo juostų tilto su pėsčiųjų taku abiejose pusėse ir dviračių taku vienoje pusėje statybos bei Danės upės krantinių tvarkymas, dviračių ir pėsčiųjų takų, apšvietimo įrengimas kainuos apie 6,5 mln. eurų.

E. Jurkevičienės teigimu, miesto politikams pritarus bus kreipiamasi į Regiono plėtros tarybą ir teikiama paraiška Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų finansinei paramai gauti. Tikimasi, kad ES skirs daugiau nei 5,1 mln. eurų, valstybė - beveik 0,5 mln. eurų, Savivaldybei prisidėti reikės daugiau nei 860 tūkst. eurų.

Tarybos narys Arūnas Barbšys domėjosi, kiek skirtųsi kaina, jei tiltas bus be keliamojo mechanizmo.

"Ar nebus taip, kad vienas pakėlimas kainuos vieną ar du milijonus eurų?" - mechanizmo reikalingumu abejojo politikas.

A. Barbšiui antrino ir Rimantas Taraškevičius, pareiškęs nuomonę, kad pakėlimo mechanizmas esą yra perteklinis.

E. Jurkevičienės teigimu, numatyta, kad mieste esantys pakeliami tiltai vasaros sezono metu turės būti kilnojami kartą per parą.

"Gali būti, kad šio tilto kilnojimo dažnumas bus toks pat, kad būtų galima užtikrinti laivų praeinamumą", - sakė vedėja.

Nina Puteikienė domėjosi, ar įgyvendintas projektas nepakenks aplinkinių gyventojų sveikatai. Administracijos direktorius Saulius Budinas paaiškino, kad jau nuspręsta, jog bus matuojamas triukšmo lygis, numatytos priemonės, kurios sumažins triukšmą bei vibraciją.

N. Puteikienė taip pat kalbėjo apie tai, kad pastačius šį tiltą sumažės Danės skveras, žalioji zona, transportas bus nukreipiamas į siaurą Laivų skersgatvį.

"Šiuo atveju dalis senamiesčio gyventojų turės geresnes, o dalis - blogesnes gyvenimo sąlygas. Be to, žymiai pablogės Danės gatvės gyventojų gyvenimo sąlygos. Gaila, kad rengiant projektą neatsižvelgta į alternatyvias vietas, kur galėtų būti statomas tiltas, juk buvo siūlomos ir kitos arterijos, kurios būtų racionalesnės ir nuimtų transportą nuo centrinės miesto dalies", - šnekėjo Tarybos narė.

Vicemeras Artūras Šulcas priminė, kad dar prieš 10 metų rengtame detaliajame plane buvo numatyta statyti tiltą su pakeliamuoju mechanizmu. Vis dėlto tilto reikalingumu toliau abejojo Tarybos nariai Laisvūnas Kavaliauskas ir Rimantas Didžiokas. Pastarasis siūlė šio sprendimo priėmimą dar atidėti.

"Pirmąkart girdžiu, kad tiltai kam nors trukdytų. Taip, tai brangus statinys, bet tai yra svarbus statinys ir ekspertai neabejoja, kad jis yra ne tik reikalingas, jis yra Klaipėdai būtinas, nes dabar grūstys per du tiltus yra didžiulės, o Biržos tilto dėl jo būklės negalima tinkamai eksploatuoti", - dėstė Vytautas Čepas.

Tarybos nariai vis dėlto pritarė E. Jurkevičienės pateiktam prašymui ir leido imtis darbų.

Miesto Taryba vakar taip pat pritarė ir dar keletui miestui svarbių projektų. Buvo palaimintas Bastiono komplekso (Jono kalnelio) ir jo prieigų sutvarkymo projektas, pritarta futbolo mokyklos ir baseino pastatų konversijai Paryžiaus Komunos g. 16A įkuriant paslaugų kompleksą įvairaus amžiaus gyventojams, nuspręsta įsigyti 8 šaligatvių valymo mašinas.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder