Vėl drumsčiama nuskendusių laivų ramybė.

Šiemet atnaujinti prie šiaurinio molo nuskendusių laivų liekanų iškėlimo darbai. Juos baigti patikėta UAB "Narų servisas."
Įgyvendinant uosto įplaukos rekonstrukcijos projektą prie šiaurinio molo nuskendę 1994 m. plaukiojantysis kranas SPK-15 ir 1981 m. tanklaivis "Globe Assimi" trukdo šio molo rekonstrukcijos darbams. Juos iškelti įpareigota bendra Danijos ir Olandijos kompanija "Aarsleff Balast I. V", atliekanti molų rekonstrukcijos ir statybos darbus. 63% iškėlimo darbų kaip ir viso įplaukos rekonstrukcijos projekto išlaidų dengiami ir Pasaulio banko paskolos, 37% išlaidų - iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos lėšų.
Nuolaužų iškėlimo darbai buvo pradėti dar pernai. Kompanija "Aarsleff-Balast" į pagalbą pasitelkė Danijos kompaniją DBB, turinčią plaukiojantįjį kraną "Samson", kurio keliamoji galia 900 tonų. Pernai buvo iškelta 1400 tonų metalo. Šiemet žiemą šie darbai nebuvo vykdomi. O prasidėjus pavasariui, kai tik leido oro sąlygos, jie vėl atnaujinti. Šį kartą kompanija "Aarsleff-Balast" pasamdė Klaipėdos UAB "Narų servisas", kurios darbuotojai dabar ir atlieka paruošiamuosius darbus.
Neseniai į Klaipėdos uostą vėl atplaukė kranas "Samson". Šį kartą jo tikslas - nukelti nuo seklumos žemkasę "Machiavelli". Kai tik žemkasė buvo pastatyta į doką AB "Vakarų laivų remontas", norėta pasinaudoti kranu ir iškelti nuolaužas jų nepjausčius.
Uosto vidinėje dalyje, netoli uosto vartų, dar yra likę apie 600 tonų sveriančių SPK-15 ir "Globe Assimi" nuolaužų. Jas iškelti sutartimi yra įpareigota "Aarsleff-Balast".
Gegužės 6 d. "Narų serviso" narai pritvirtino lynus prie SPK-15 nuolaužos, tačiau kranui "Samson" bandant pakelti ją trūko lynai. Daugiau neberizikuota. Taigi bandymas pasinaudoti galingu kranu ir gerokai paspartinti šiuos darbus nepavyko.
UAB "Narų servisas" vadovas Vladimiras Riabovas "Vakarų ekspresui" sakė, jog sutartį dėl "skenduolių" iškėlimo bendrovė pasirašė balandžio mėnesį. Užvakar dėl prastos lynų kokybės nepavyko nuolaužų iškėlimui panaudoti kraną "Samson", kuris šiandien turėtų vėl išplaukti į Daniją. Taigi "Narų serviso" narams teks toliau pjaustyti nuolaužas į maždaug 10 tonų sveriančius gabalus. Tikimasi maždaug po mėnesio pradėti juos kelti. Tam pakaks ir "Narų serviso" turimo krano.
Pasak V. Riabovo, nemaža "skenduolių" dalis yra yra giliai po smėliu, tad ji, kadangi niekam netrukdo, liks ir toliau ten gulėti. Nuolaužų iškėlimo darbus "Narų servisas" ketina baigti iki šių metų lapkričio mėnesio.
Prie šiaurinio molo iš jūros pusės yra 1988 m. nuskendęs vokiečių laivas "Rudolf Breitscheid". Pernai jis nebuvo krutintas, tik išpumpuotas jame buvęs kuras. Uosto direkcijos uosto įplaukos rekonstrukcijos projekto įgyvendinimo grupės vadovo Vytauto Kauno teigimu, projekto techninėje specifikacijoje buvo numatyta iškelti 2000 tonų metalo. Kai bus ištrauktos visos SPK-15 ir "Globe Assimi" nuolaužos, planas bus įvykdytas, t. y. bus iškelti 2 tūkst. tonų metalo. Dar yra likę apie 900 tonų "Rudol Breitscheid" nuolaužų, kurios jau yra papildomos tonos. Dėl šio laivo iškėlimo darbų teks atskirai derėtis.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder