Trumpa terminalo rankovė laivų nesieks

Trumpa terminalo rankovė laivų nesieks

Naujojo keleivių ir krovinių terminalo (KKT) operatorės UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo (KKKT) investicijos į terminalo suprastruktūrą sudarys apie 70 mln. Lt. Šiuo metu jau išleista apie 30 mln. Lt. Tačiau bent jau kol kas KKT turės tik ketvirtį laivų rankovės, palyginti su ta, kuri buvo planuota, nes visa ji kainuotų per brangiai. Ir kavinės 9 aukšte, kaip žadėta, nebus.

Projektą šiek tiek paprastinanti KKKT teisinasi tuo, kad kol kas terminalas neturės normalaus išvažiavimo kelio. Gera žinia ta, kad susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius krūtine stoja už tai, kad būtų skirta pinigų Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžai, taip reikalingai naujam terminalui.

Startuos lapkritį

KKKT generalinio direktoriaus Benedikto Petrausko teigimu, terminalą stato daug rangovų ir užsakovų, tačiau pagal sudarytą darbų grafiką visi jie turėtų būti baigti laiku, bet, žinoma, ne vieną dieną.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu statoma krantinė ir pirsas, prie kurio švartuosis laivai, turėtų būti baigti šiemet rugpjūčio 25 d. Kai pasitrauks pirsą ir krantinę statę statybininkai, KKKT dar turės įsirengti dangas ir komunikacijas. Operatorė savo darbus planuoja baigti spalį-lapkritį, pradėti eksploatuoti terminalą žadama lapkritį.

PASTATAS. Statomas terminalo keleivių aptarnavimo ir administracinis pastatas. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

Pasak B. Petrausko, naujasis terminalas jau turi keturis kitų metų liepai patvirtintus kruizinių laivų atplaukimus. Laivų linijų operatorių ieškoma jau seniai. Šiuo metu derybos vyksta su 3-4 galimais operatoriais. Jie stebisi terminalo statybų spartumu.

Ketvirtadaliui rankovės - 2 milijonai

Baigiant statyti terminalą paaiškėjo, kad rankovė (įtaisas, kuriuo keleiviai iš patalpos patenka tiesiai į laivą), einanti nuo KKT keleivių aptarnavimo pastato, laivų, stovinčių prie pirso ar krantinės, tikrai nesieks. Šiuo metu yra pastatyta tik 78 m ilgio metalinė rankovė, kuria vienu metu gali eiti tik apie 200 žmonių. Anot B. Petrausko, ta mažytė rankovytė kainuoja apie 2 mln. Lt, nes statyta atsižvelgiant į visus saugumo reikalavimus.

"Rankovė į laivus, kaip numatyta detaliajame plane, gali būti įrengta tik įvykdžius dvi sąlygas. Pirma - tokia rankovė gali būti statoma tik tada, kai keleivių srautas per metus pasieks 1 milijoną. Įrengti ją dėl kelių keleivių yra per brangu ir tai niekada neatsipirks", - sakė KKKT vadovas.

Kitas dalykas, rankovė turi būti statoma taikantis prie konkretaus laivo. Kokie būtent laivai plauks į KKT, dar nežinia. Dabartiniai laivai keleivius priiminėja įvairiai - vieni per laivo galą, kiti - per šoną, treti, ko gero, ir per priekį.

RAMPA. Neseniai statomame keleivių ir krovinių terminale apsilankęs Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas (dešinėje), lydimas KKKT vadovo Benedikto Petrausko, apžiūrėjo ir pirsą su rampa. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

Iškilusią šią problemą KKKT išsprendė taip: stato atskirą pastatą - keleivių laukimo salę. Iš keleivių aptarnavimo ir administracijos pastato keleiviai rankove pateks į laukimo salę, o iš jos specialiu terminalo autobusu bus vežami prie laivo.

Tam, kad rankovė galėtų sujungti administracinį pastatą su laivais, reikėtų, kad ji būtų 350 m ilgio. Tokiu atveju ji kainuotų apie 7-8 mln. Lt. Pasak B. Petrausko, jeigu nebus ja vaikščiojančių keleivių, rankovė niekada neatsipirks. Talino uoste esančios rankovės atsiperka labai greitai, kadangi per jas per metus pereina 7 milijonai keleivių.

Kavinė - trečiame aukšte

Anksčiau planuota administracinio pastato 9 aukšte įrengti kavinę su lauko terasa. Ir šie planai pasikeitė, dabar kavinė bus įrengta trečiame aukšte. "Kol kas devintame aukšte kavinės neplanuojame, nes terminalas neturės viešo privažiuojamojo kelio", - sakė B. Petrauskas.

"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad terminalui reikalingą Baltijos pr. ir Minijos g. sankryžą geriausiu atveju rekonstruoti ketinama tik 2015-ųjų antrą pusmetį. Tad iki šių metų lapkričio pabaigos KKKT ketina įsirengti laikinąjį išvažiavimo iš terminalo kelią.

"Mes patys specialių kavinių neįrenginėsime. Ieškosime operatorių, kuriems nuomosime patalpas, kad galėtų imtis kavinių veiklos. Dabar planuojama kavinė trečiame aukšte su geriausiu vaizdu ir į pietus, ir į vakarus, į Kuršių marias, į Kuršių neriją, į kaimyninius terminalus, t. y. su vaizdu į uostą. Tai bus artimiausia uosto prieigoms kavinė", - pridūrė KKKT vadovas.

Sankryža ne mažiau svarbi

Liepos 23 d. Vilniuje vykusiame KKT Klaipėdos uoste statybos priežiūros komiteto posėdyje, be abejo, kalbėta ir apie Baltijos pr. bei Minijos g. sankryžą. Jame miesto poziciją išsakė ir Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė.

TEMPAI. Šiuo metu statybos darbai keleivių ir krovinių terminale vyksta kaip iš pypkės. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

"Esu įsitikinęs, kad sankryža ne mažiau svarbi nei pats terminalas. Mes nesvarstome galimybės atidėti ar sustabdyti šios sankryžos statybos konkursų. Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius leido labai aiškiai suprasti, kad jeigu miesto savivaldybė gerai atliks savo namų darbus ir nevėluos nė minutės, t. y. jeigu mes vykdysime savo įsipareigojimus, ministerijai dėl sankryžos finansavimo abejonių nekils. Galima tik pasidžiaugti, kad ministras tiesiog krūtine gina šio terminalo, ir ypač sankryžos, svarbą. Svarių argumentų dar reikės pateikti Finansų ministerijai, preciziškai žiūrinčiai iš savo varpinės, ar nėra rizikos laiku nepanaudoti numatytų pinigų. Manau, savivaldybė, jausdama tvirtą ministerijos ir susisiekimo ministro palaikymą, padarys viską, kad būtų spėta organizuoti konkursus iki nustatytų terminų ", - kalbėjo Klaipėdos meras.

Pasak jo, kalba apie laikinąjį išvažiavimo iš terminalo kelią yra jau visai kitas dalykas. V. Grubliauskas patikino posėdžio dalyvius, kad iš keturių variantų bus pasirinktas toks laikinojo kelio variantas, kuris darytų minimalią įtaką šiandieninei transporto srautų situacijai mieste. Meras pažymėjo, kad tai laikina alternatyva iki to laiko, kol bus pradėta eksploatuoti Baltijos pr. ir Minijos g. sankryža.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder