Trečią gyvenimą pradeda laivas "Frio Melchor".

Vakar laivų remonto AB "Laivitė" pašventintas čia suremontuotas ir modernizuotas transportinis refrižeratorius "Frio Melchor", priklausantis UAB "Baltlanta". Per eigos bandymus, kurie rugpjūčio pradžioje buvo atlikti Baltijos jūroje, laivas išvystė 13 mazgų greitį.
Šiuo metu vyksta paskutiniai pasiruošimo prieš išplaukiant į reisą darbai. Ko gero, dar šį šeštadienį gražus laivas su Lietuvos vėliava išplauks Afrikos krantų link ir pradės trečią gyvenimą: žūklavietėje priiminės šaldytą žuvį iš "Baltlantos" žvejybos laivų ir gabens į nurodytus uostus. Beje, jis gali gabenti 3200 tonų šaldytos žuvies. Be to, ant denio dar stovi keturi konteineriai šaldytuvai, kuriuose galima palaikyti norimą temperatūrą.
Laivo įgulą, kurios reisas truks 6 mėnesius, sudaro 20 narių. Tarp jų yra 5 studentai iš Lietuvos jūreivystės kolegijos ir Jūreivystės instituto, atlieksiantys praktiką.
Kapitono vyresnysis padėjėjas Vytas Senavaitis džiaugėsi, kad įgulos gyvenimo sąlygos laive tikrai geros. Tik jūreiviai kajutėse gyvens po du. Praktiškai perdarytos visos buitinės patalpos. Mums labiausiai patiko vyriausiojo mechaniko kajutė ir kambuzas. Nustebino, kad laivo savininkas aprūpina įgulos narius netgi kavos virimo aparatais, jau nekalbant apie televizorius ir t. t. Viskas spindi naujumu, net sunku patikėti, kad šiam laivui 25 metai. Beje, po tokių pertvarkymų, kokie buvo atlikti "Laivitėje", laivo amžių galima pradėti skaičiuoti nuo 5 ar 10 metų.
Priminsime, jog pernai per Trijų Karalių šventę UAB "Baltlanta" Norvegijoje nusipirko tris transportinius refrižeratorius "Frio Baltasar", kuris taip pat "Laivitėje" buvo suremontuotas ir š. m. gegužės mėnesio pradžioje išplaukė į reisą, "Frio Melchor", ir netrukus bus baigtas remontuoti bei modernizuoti ir "Frio Gaspar". Laivas, kuris dabar pavadintas "Frio Melchor", buvo pastatytas 1977 m. Indijoje. 1983 m. jis buvo renovuotas, atnaujinta laivo klasė. Ankstesnis laivo pavadinimas buvo "Green Tulip", jis buvo registruotas Nassau uoste. Š. m. vasario 13 d. "Frio Melchor" buvo įregistruotas LR jūrų laivų registre. Šiemet jis taip pat suremontuotas ir renovuotas, tad, galima sakyti, pradeda trečią gyvenimą. Neoficialiais domenimis, šis laivas Norvegijoje, kaip ir kiti du laivai nupirktas, už mažiau nei 0,5 mln. JAV dolerių, o vien jo remontas ir modernizacija "Laivitėje" kainavo 1 milijoną eurų. Naujas toks laivas kainuoja apie 10 mln. JAV dolerių, o modernizuotas jis, ko gero, kainuoja daugiau nei 3 mln. JAV dolerių.
Laivo dyzelinis variklis 1976 m. pagamintas Danijoje, kurio bendras galingumas 2118 kW, šiemet buvo kapitaliai suremontuotas. Laive pakeista labai daug vamzdynų, daugelis korpuso vietų, perdaryti visi trys triumai, hidrauliniai kranai pakeisti naujomis krovininėmis gervėmis ir t. t. Trumpai tariant, atlikta daugybė darbų, tačiau laivo paskirtis nepakeista. Vakar laive radome UAB "Jūrų laivybos registras" (Rusijos jūrų laivybos registro padalinys Lietuvoje) atstovą Genadijų Gaminą. Šį bendrovė prižiūrėjo "Frio Melchor" remontą ir modernizavimą ir išdavė laivo tinkamumo plaukioti registro dokumentus. Anksčiau šį laivą prižiūrėjo Norvegijos registras "Bureau Veritas". Laivo kapitono Michailo Malino teigimu, visi laivo dokumentai pakeisti naujais, kurie galios 5 metus. Pasak kapitono, laivo plaukiojimo rajonas neribotas, jokių problemų užsukti į užsienio uostus neturėtų iškilti, nes "Frio Melchor" aprūpintas naujausia aparatūra, kuri atitinka tarptautinių konvencijų reikalavimus.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder