2020 m. rugsėjo 26 d. 03:17 val., šeštadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Pavojinguosius krovinius sandėliuoti Klaipėdos uoste draudžiama

(6)

Pavojinguosius krovinius sandėliuoti Klaipėdos uoste draudžiama nuotrauka, foto

PRATYBOS. Klaipėdos uoste imituota cheminė avarija.

© Redakcijos archyvo nuotr.

Reklama

Po didžiulės nelaimės antradienį Libano sostinėje, Beiruto jūrų uoste, įvykus milžiniškam sprogimui uosto sandėlyje, klaipėdiečiai sunerimo dėl savo saugumo, nes Klaipėdos uoste kraunama daug įvairių trąšų, tarp jų ir amonio nitrato trąšos (amonio salietra). Jas kai kurie šaltiniai vertina kaip sprogimo Beirute kaltininką. Klaipėdos uosto specialistai tikina, kad pagrindo nerimauti mūsų uostamiesčio gyventojams nėra.

Dėl sprogimų Beirute Libano premjeras apkaltino sandėlį uoste, kuriame buvo laikoma 2 750 tonų amonio nitrato. Jis čia buvo laikomas netinkamomis sąlygomis 6 metus. Rusijos žiniasklaida praneša, kad tos amonio nitrato trąšos buvo konfiskuotos iš laivo, priklausiusio Rusijos piliečiui. Pasak Libano Raudonojo Kryžiaus, sprogimų metu žuvo daugiau nei 100 žmonių, o dar daugiau kaip 4 000 buvo sužeisti. Beiruto gubernatoriaus teigimu, namus prarado 300 tūkst. žmonių, o padaryta žala vertinama 5 mlrd. dolerių.

Kraunamas tik kalis

"Amonio salietra pagal pavojigumą yra priskiriama 5.1 klasei. Tai pavojingas sprogus ir degus krovinys. BKT per 22 veiklos metus niekada nekrovė nė vienos tonos amonio salietros ir nežada krauti. Mes neturime pavojingų krovinių, nekrauname nei sprogių, nei degių medžiagų. Norėdama jas krauti įmonė turi turėti sertifikatą. Mes neturime tokios licencijos, mūsų sandėliai net nepritaikyti pavojingų krovinių krovai. Mes krauname tik kalio trąšas. Kalis yra nedegus, nesprogus ir nepavojingas. Amonio salietrą krauna viena Klaipėdos uosto kompanija, bet tik fasuotą, kas nėra pavojinga. Palaidos amonio salietros niekas mūsų uoste nekrauna", - sakė UAB Birių krovinių terminalo (BKT) generalinis direktorius Vidmantas Dambrauskas.

Laikomi trumpai

Žiniasklaidos prašymu situaciją Klaipėdos uoste apžvegė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pavojingų krovinių inspektorė Renata Strazdauskienė. Jos teigimu, pavojingieji kroviniai, gabenami per Klaipėdos uostą, yra griežtai kontroliuojami. Visų pirma, reikia atkreipti dėmesį į tai, kad jie mūsų uoste yra perkraunami, saugomi laikinai ir nėra sandėliuojami. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto naudojimo taisyklės pavojinguosius krovinius sandėliuoti uosto teritorijoje draudžia. Jie gali būti įvežami į uostą tik norint toliau transportuoti ir laikomi tiek, kiek reikia atlikti technologinį procesą.

Uosto ūkiniai subjektai, kraunantys pavojinguosius krovinius, turi turėti įrengtas specialias aikšteles, skirtas laikinai juos sandėliuoti. Specialistės teigimu, Klaipėdos uosto kompanijos, užsiimančios pavojingųjų krovinių perkrovimu, turi jų specialistus. Pagal Civilinės saugos įstatymą tokios kompanijos rengia ir rizikos analizę, ir avarijų likvidavimo, ir parengties ekstremaliomis situacijomis planus, kaupia neutralizuojančias medžiagas, organizuoja pratybas, kad darbuotojai mokėtų elgtis įvykus nelaimingam atsitikimui. Įmonės, siekiančios krauti konkretų krovinį, turi būti atestuotos Lietuvos transporto saugos administracijos.

Informaciją apie pavojinguosius krovinius kuruoja atsakingi Uosto kapitono tarnybos darbuotojai. Jie kontroliuoja šių krovinių pakrovimą, iškrovimą, judėjimą ir laikiną saugojimą uoste. 2019 metais pažeidimų, susijusių su pavojingųjų krovinių krova Klaipėdos uoste, neužfiksuota.

Beje, pavojingųjų krovinių transportavimą reglamentuoja Tarptautinis pavojingųjų krovinių vežimo jūra kodeksas, Europos sutartis dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais, Tarptautinis pavojingąsias suverstines chemines medžiagas gabenančių laivų statybos ir jų įrengimo IMO kodeksas, Tarptautinė teršimo iš laivų prevencijos 1973 m. konvencija ir 1978 m. jos protokolas. Visi uostai ir laivai privalo vykdyti šiuos reikalavimus. Kiekvienas pavojingas krovinys privalo būti gabenamas laikantis IMDG kodekso numatytų taisyklių.

Visi kroviniai yra matomi

Visus Klaipėdos uoste kraunamus krovinius Uosto direkcijos darbuotojai mato skaitmeniniame žemėlapyje, kuris sukurtas ES finansuojamo projekto HAZARD metu. Įdiegta skaitmeninė pavojingųjų ir aplinką teršiančių krovinių kontrolės informacinė sistema. Joje susisteminama visa informacija apie uoste kraunamus pavojinguosius krovinius, jų rūšis, pavojingumą, realiu laiku matomi visų uoste esančių meteorologinių ir oro taršos stotelių duomenys, pateikiama informacija apie uoste esančių priešgaisrinių hidrantų ir sklendžių išdėstymą. Sistema skaitmeniniu pavidalu leidžia matyti visą Klaipėdos uostą, todėl bet koks taršos nuokrypis ar įvykusi galima avarija yra akimirksniu fiksuojama ir matoma, informacija operatyviai perduodama atsakingiems asmenims ir institucijoms.

Pavyzdžiui, priešgaisrinės gelbėjimo valdybos pareigūnai, dar prieš atvykdami į galimą avarijos vietą Klaipėdos jūrų uoste, turi visą susistemintą informaciją apie tai, kokioje vietoje kokios medžiagos sukėlė avariją, kaip ją likviduoti, kaip teršalai ar kitos medžiagos gali pasklisti, kaip tai gali paveikti aplinkines teritorijas, kur yra išdėstyti gaisriniai hidrantai, kur yra sklendės ir t. t.

Amonio nitrato trąšų apyvarta Klaipėdos uoste 2019 m. sudarė iki 4 proc. visos trąšų apyvartos. Skystas amonio nitratas Lietuvos uoste nėra kraunamas.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Klaipeda

2020-08-09   04:26

IP: 185.11.26.161

Nu taip , viskas saugu ant popieriaus kas surasyta, o kaip bus nelaime paskelbs , kad nedaziurejo o kaltu ieskos kol senatiesko terminai sueis

2020-08-06   13:29

IP: 185.11.26.161

mums nereikia bijoti pavojingu trasu,juk pas mus yra vienas didziausiu duju balionu mariose!

ciocė

2020-08-06   10:39

IP: 172.69.190.32

O kaip su bega, kaip su kitais krovos terminalais?

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Tęsiame publikacijų ciklą, kuriame pristatome išskirtines Klaipėdos uosto krovos kompanijų profesijas ir...

Klaipėdos uostininkai moko kolegas įvairiose šalyse nuotrauka, foto

Žemės ūkio ministerijai įspėjus, kad Baltijos jūroje įrengiant vėjo elektrinių parkus...

Jūros vėjo parkų valdytojų ir žvejų interesai bus derinami nuotrauka, foto

Europos Parlamentas (EP) baigė derybas su kitomis ES institucijomis dėl pagalbos Baltijos...

Sutarta dėl didesnės ES pagalbos Baltijos jūros žvejams nuotrauka, foto

Iki spalio 2 d. renkamos paraiškos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 m....

Žvejojantys pasyviosios žvejybos įrankiais dėl kompensacinių išmokų turėtų paskubėti nuotrauka, foto

Teisėsauga tiria K. Komskio įmonės veiklą Lentvario dvare nuotrauka, foto

Kriminalai, Prokurorai pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl galimo Pagėgių politiko Kęsto Komskio įmonės „Kalibrus“...

Prie Olando Kepurės - intriguojantis radinys nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Pajūrio regioninis parkas pasidalijo įspūdingu radiniu - prie Olando Kepurės rastas, manoma,...

Pastatė baseiną. Vandens pripils, jeigu geri būsime? nuotrauka, foto

Nuomonės, 2018 metų birželio 26-oji tapo istorine diena Klaipėdoje. Iškilmingai, gaudžiant fanfaroms atidarytas...

Įspėja - sukčiai bando išvilioti duomenis pasinaudodami policijos vardu nuotrauka, foto

Kriminalai, Lietuvos gyventojams siunčiami el. laiškai, kurių siuntėjas "[email protected]" apgaulingai pateikiamas lyg jie...

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 6 val.

Nuomonės, Paskelbta prieš 7 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...