Patys ir projektuoja, ir stato, ir eksploatuoja laivus

Patys ir projektuoja, ir stato, ir eksploatuoja laivus

Estijos koncerno "BLRT Grupp", kuriam priklauso Klaipėdoje esančios AB Vakarų laivų gamykla ir jos antrinė įmonė UAB Vakarų Baltijos laivų statykla, sprendimas statyti sau Klaipėdoje du daugiafunkcinius laivus šiuo metu, kai dar juntami ryškūs krizės pėdsakai, atrodo tarsi iššūkis. Apie sėkmės garantą kalbėjomės su koncerno valdybos pirmininku Fiodoru Bermanu.

Galbūt tai, kad "BLRT Grupp" ryžosi statyti du naujus laivus, reiškia, jog pasaulinė laivų statybos rinka atsigauna?

Man sunku prognozuoti, kas laukia pasaulinės laivų statybos rinkos. Žinoma, "BLRT Grupp" įmonės yra priklausomos nuo pasaulinės konjunktūros, nuo makroekonomikos vystymosi, tačiau mes turime savo strategiją. Manau, kad sėkmingai išsikapstėme iš krizės atsispirdami nuo dugno. Tai patvirtina mūsų sprendimas įgyvendinti tokį projektą Klaipėdoje. Tiesa, ir be jo mes turime labai įdomių ir sudėtingų projektų, kuriuos jau įgyvendiname ir kurių dar imsimės ateityje. Manau, kad einame teisingu keliu.

Ar baigiantis krizei laivų statyba tapo reikalingesnė?

Krizė laivų statybos srityje itin ryški buvo 2009-2010 metais. Manau, kad ji dar nesibaigė, nes užsakymų statyti laivus vis dėlto dar labai mažai. Daugiausia užsakymų gauna Rytų Azijos, tiksliau Korėjos, laivų statytojai. Tačiau mes negalėtume skųstis, nes šių metų mūsų užsakymų portfelis pilnas. Mūsų uždavinys - turėti pilną užsakymų portfelį 3-5 metams. Šiandien mūsų laivų statybos įmonės apkrautos darbu 100 proc.

Kiek kainuoja tokių daugiafunkcinių laivų pastatymas, kuriuos statote Klaipėdoje?

Šis projektas kainuos apie 20 mln. eurų. Tačiau kaina priklauso ir nuo laivų komplektacijos. Šiuose laivuose bus geriausia Europos gamintojų įranga. Šiandien tie laivai kainuoja brangiau dar ir todėl, kad reikėjo parengti projektinę dokumentaciją. Jeigu užsakovas norės pigesnio laivo, tai ieškosime pigesnių įrengimų. Viskas priklausys nuo jo norų. Jeigu jam dar ko nors prireiks - pageidaus galingesnio variklio ar ledo klasės, žinoma, laivas kainuos brangiau.

Ar tuos du sau statomus laivus ketinate parduoti?

"BLRT Grupp" turi 4 analogiškus laivus, tačiau jie nėra nauji. Tie, kurie statomi Klaipėdoje, bus ekonomiškesni ir efektyvesni. Jų operatorė - mūsų kompanija "MPV Management". Kai jie bus pastatyti, pradės dirbti. Jeigu bus būtina juos parduoti ir tai bus naudinga, parduosime, jeigu nebus naudinga parduoti, eksploatuosime. Viskas priklausys nuo to, kokia situacija bus rinkoje. Tai įprastinė laivo savininko praktika. Jeigu jam naudinga, jis parduoda laivus ir užsako statyti naujus. Mes tikimės, kad bus užsakymų, ir planuojame statyti naujus laivus. Galimas daiktas, šią seriją sudarys 10-20 laivų.

Vadinasi, "BLRT Grupp" turės 6 laivus, skaičiuojant ir tuos, kurie statomi Klaipėdoje.

Taip. Įgyvendinti tokį projektą mes sumanėme prieš trejus metus. Pamažu pirkome laivus, kai kuriuos jų modernizavome atsižvelgdami į situaciją rinkoje. Tarp tų 4 laivų, kuriuos nusipirkome, yra ir turinčių ledo klasę. Klaipėdoje statomi laivai ledo klasės neturės. Tačiau pastarosios žiemos rodo, kad laivų, turinčių ledo klasę, paklausa auga. Ko gero, ateityje mes irgi statysime tokius laivus.

Estijos koncerno "BLTR Grupp" valdybos pirmininkas F. Bermanas: "Manau, kad einame teisingu keliu."


Užsiminėte, kad Klaipėdoje pradedate įgyvendinti seną savo svajonę. Kokia ji?

Ta svajonė buvo ir "BLRT Grupp", ir buvusių AB "Baltijos" laivų statyklos bei UAB "Vakarų laivų statykla", ir jas sujungus įsteigtos UAB Vakarų Baltijos laivų statyklos istorijose. Dabar idėja viską daryti patiems nuo laivo koncepcijos sukūrimo ir jo pastatymo "iki rakto" įgyvendinta. Daugiafunkcinių laivų koncepciją sukūrė Vakarų laivų gamyklos antrinė įmonė "Western Baltic Ingineering". Mes manome, kad mūsų daugiafunkcinis laivas yra idealus. Turėdami laivų eksploatavimo patirties ir specialistų, laivuose dirbančių 10 ir daugiau metų, sukūrėme labai ekonomišką laivą. Krizė nesitęs ištisai, kai tik padidės jūra gabenamų krovinių srautai, manau, tuojau atsiras tokių laivų poreikis ir mes tam būsime pasirengę.

Ar Estijoje Jūs dar statote laivus?

Po to, kai pernai nusipirkome buvusią AB "Baltijos" laivų statyklą, priėmėme strateginį sprendimą - didelių laivų statybą koncentruosime Klaipėdoje, jungtinėje bendrovėje UAB Vakarų Baltijos laivų statykloje. Tam čia idealios sąlygos. Žinoma, mes pakeitėme buvusią "Baltijos" strategiją. Anksčiau čia buvo statoma per metus 62 tūkst. tonų laivų blokų. Nebėra Danijos Odensės laivų statyklos, tad nebėra tokios laivų blokų užsakovės. Suprantama, tiek laivų "iki rakto" nepastatysi, tačiau čia dabar statomi laivai. Pradedame naują projektą, Danijos kompanijos "Rohde Nielsen A/S" užsakymu statysime laivą, skirtą akvatorijos gilinimui, kuris Mozambike statys uostą. Tai labai sudėtingas projektas. Mūsų strategija - išlaikyti Klaipėdoje tris laivų statybos kryptis: statysime laivus "iki rakto", laivų korpusus ir blokus. "Baltijos" statyklos pajėgumai leidžia mums visas jas plėtoti. Manau, kad inžineriniu požiūriu mūsų Vakarų Baltijos laivų statykla yra lankstesnė ir konkurencingesnė nei anksčiau.

O Estijoje bus statomi maži laivai. Oslo jūrų administracijos užsakymu statėme iki 30 m ilgio katamaranus. Dabar nusprendėme statyti aliuminius laivus ir sukūrėme galingą aliuminio gamybos procesą.

Galima sakyti, kad jus lydi sėkmė. Kas yra jos garantas?

Manau, kad tai, jog visos koncerno įmonės bendradarbiauja, kitaip sakant, jų sinergija.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder