2021 m. sausio 17 d. 11:50 val., sekmadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Pasirašyta sutartis dėl ES finansavimo

Reklama

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija su Centrine projektų valdymo agentūra pasirašė sutartį dėl ES finansavimo skyrimo laivybos kanalo gilinimui iki 15 metrų. Projektui Europos Sąjunga skyrė 17,3 mln. Eur. 

Nuo šiaurinės uosto dalies iki Malkų įlankos padidinus laivybos kanalo gylį bei leistiną laivų grimzlę iki 13,8 m, į uostą atvykstantys laivai galės būti pilniau pakrauti, tai sumažins laivybos intensyvumą – trumpės krovinių gabenimo laikas, mažės oro tarša, bus užtikrinamas dar didesnis laivybos saugumas.

„Pasaulinės tendencijos logistikoje lemia tai, kad laivybos verslo efektyvumą siekiama užtikrinti didesniais laivais. Tokių laivų vis daugiau sulaukiama ir Klaipėdos uoste. Išanalizavus pastarųjų metų statistiką, į Klaipėdą atplaukiančių laivų talpa per paskutinius 6 metus padidėjo 26,6 %. Norėdami sėkmingai prisitaikyti prie globalių rinkos pokyčių, privalome žiūrėti toliaregiškai ir sistemingai investuoti į infrastruktūros gerinimą“, – sakė Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius. 

Uosto gilinimo projektas yra itin svarbus ir aplinkosauginiu požiūriu. Laivybos kompanijos, negalėdamos išnaudoti efektyviausių transporto priemonių, šiuo metu dalį krovinių į Klaipėdos uostą gabena nepilnai pakrautais arba mažesniais laivais, todėl tam pačiam krovinių kiekiui pergabenti išnaudojama santykinai daugiau resursų. Susiformavusi aplinka lemia tai, kad tam pačiam krovinio kiekiui transportuoti sugaištama daugiau laiko ir patiriamos didesnės kelionės sąnaudos, o intensyvesnė laivyba neigiamai veikia aplinkos oro kokybę. 

Gilinimo darbai turėtų startuoti kitų metų pradžioje. Uostas iki 15 metrų gylio turėtų būti pagilintas iki 2022 metų pavasario. 

2021–2024 metais į Klaipėdos uosto plėtrą planuojama investuoti 483 mln. eurų, iš jų dalis bus finansuojama iš ES struktūrinių fondų lėšų. Daugiausiai lėšų ketina skirti uosto krantinių statybos ir rekonstrukcijos projektams bei akvatorijos ir krantinių gilinimo darbams.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Algio Latako manymu, Lietuvos uostas...

Šiemet uoste planuojama investuoti apie 55 mln. eurų nuotrauka, foto

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas...

Pandemijos įtaka: uostuose mažėja tam tikrų krovinių nuotrauka, foto

Šiandien Aplinkos ministerija rengia spaudos konferenciją, kurioje galbūt bus atsakyta į klausimą,...

Ministerija aiškinasi, kodėl nušalintas aplinkosaugininkas nuotrauka, foto

Pavakarę uosto akvatorijoje ties krantine Nr. 62 pastebėtos pavienės teršalų dėmės. Į įvykio vietą...

Uoste pastebėti teršalai nuotrauka, foto

Į ledinį vandenį - su karūna ir suknele nuotrauka, foto

SE, Uostamiestyje puikiai žinoma šefė, kulinarijos studijos "Čiop Čiop" Klaipėdoje bei savitarnos kavinukės...

Pandemijos iššūkiai italo ir lietuvės meilei nebaisūs: karantino įkarštyje atvėrė restoraną Rietave nuotrauka, foto

Žmonės, Ilgai brandintą idėją – įkurti savo verslą Rietave – Virginijos ir Fabio...

Sukčiai internete pardavė garso sistemą nuotrauka, foto

Kriminalai, Žuvo žmogus

Pandemija dukart sumažino besikeliančiųjų į Kuršių neriją srautą nuotrauka, foto

Klaipėda, Keleivius ir automobilius per Kuršių marias keliančios Smiltynės perkėlos vadovas teigia,...

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...