2020 m. gruodžio 2 d. 18:43 val., trečiadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Netrukus bus pradėtas PAV dėl molų rekonstrukcijos

(5)

Netrukus bus pradėtas PAV dėl molų rekonstrukcijos nuotrauka, foto

PLATINS. Uosto vartus ketinama platinti iki 250 metrų.

© Eimanto Chachlovo nuotr.

Reklama

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija planuoja jau 2018 metų pabaigoje skelbti uosto molų rekonstrukcijos rangovų parinkimo konkursą. Poveikio aplinkai vertinimą (PAV) dėl molų rekonstrukcijos ir 17 metrų gylio UAB "Sweco Lietuva" turėtų atlikti iki kitų metų vidurio.

Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus teigimu, būtina sutvarkyti uosto jūrinius vartus, kad laivai į Klaipėdos uostą galėtų įplaukti saugiau ir prastesnėmis oro sąlygomis. Uosto vartus ketinama platinti nuo 180 metrų iki 250 metrų.

Pasak A. Vaitkaus, kaip reikia pertvarkyti pietinį molą, daugmaž aišku - jo dėka turėtų didėti vartų plotis. Planuojama kiek praplėsti akvatorijos dalį kreipiant pačią įplaukos kryptį nuo 11 iki 18 proc. Tikimasi išlyginti posūkį, kad laivai galėtų įplaukti didesniu greičiu į uostą. Be to, molus reikia ilginti norint pasiekti reikiamą gylį. Molų fundamentinis pagrindas turi būti žemiau nei dabartinis gylis.

Uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus Vidmanto Paukštės teigimu, šiuo metu jau atliekami įvairūs inžineriniai, geologiniai, aplinkos tyrimai, matuojamos srovės, bangų aukštis. Molų modeliavimas atliekamas Švedijoje, ieškoma galimų alternatyvų, kaip būtų galima perstatyti Klaipėdos uosto molus, kad pasuktame paplatintame kanale būtų užtikrinama saugi laivyba.

Vakar Uosto direkcijoje jau buvo pristatyti tarpiniai molų modeliavimo rezultatai, specialistai svarstė principus, kaip uosto vartai turėtų būti perstatyti. Po mėnesio dviejų tikimasi gauti galutinę modeliavimo ataskaitą. Pasak V. Paukštės, tada, kai pradės aiškėti planinė būsimų Klaipėdos molų padėtis, jau galės būti atliekamas PAV.

PAV dėl uosto molų pertvarkymo ir vartų pagilinimo iki 17 metrų atlikimo sutartį Uosto direkcija pasirašė su UAB "Sweco Lietuva". Pagal tą sutartį PAV direkcija planuoja turėti jau kitų metų viduryje. Jeigu bus gauta teigiama išvada planuojamai ūkinei veiklai, tada galės startuoti molų rekonstrukcijos projektas.

Reklama

"Manome, kad molų rekonstrukcijos darbus reikėtų pirkti kartu su projektavimo darbais, kad rangovai turėtų galimybę teikti pasiūlymus atsižvelgdami į savo kaip projektuotojų patirtį, turimą įrangą. Bandytume skelbti tokį konkursą, kurio metu rangovai konkuruotų idėjomis. Dažniausiai Uosto direkcija perka darbus pagal techninį projektą už mažiausią kainą. Kai perkama kartu su projektavimo darbais, rangovas turi galimybę pateikti tokią idėją, kuri galbūt mažiau kainuotų ją įgyvendinant. Manome, jog tai būtų motyvavimo priemonė. Tikslas - gauti patrauklias rangos darbų kainas ir taupyti infrastruktūros plėtrai skirtas lėšas", - sakė V. Paukštė.

Konkursą dėl molų rekonstrukcijos ketinama skelbti 2018 metų pabaigoje. Iki to laiko dar reikia parengti jo sąlygas. Pasak V. Paukštės, kuo rangovas turės daugiau sąlygų, tuo mažiau rizikuos teikdamas pasiūlymus. Norima jam įteikti tokį duomenų paketą, kad jaustųsi komfortabiliai.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

kodėl vėl Sweco?

2017-04-13   20:56

IP: 78.57.205.236

Visur tik "Sweco";ar jie neturi konkurentų, kad tokie nepakeičiami, ar čia kitos priežastys?

Ar

2017-04-13   17:22

IP: 88.119.138.225

laivyba yra nesaugi dabar? O prailginti molai sudarys didesnį smėlio šėšėlį ir ilgesnė kranto atkarpa bus ardoma... Ar Sweco ką kitą primodeliuos?

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

"Pagaliau“ – ko gero taip vienu žodžiu būtų galima įvardinti vadinamojo „laivo...

„Laivas skenduolis“ patrauktas nuo krantinės nuotrauka, foto

Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės (VLG) dokų rikiuotę jau papildė antras „Panamax“...

AB „Vakarų laivų gamykla“ stiprina laivų remonto pajėgumus − eksploatacijai baigia ruošti antrąjį „Panamax“ tipo laivams skirtą doką nuotrauka, foto

Vartotojiškos tendencijos ir Baltijos jūros uždarumas nulemia tai, kad vandens taršos plastiku...

Tiriant plastiko taršą Baltijos jūroje bus naudojami dronai ir palydovai nuotrauka, foto

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija su Centrine projektų valdymo agentūra pasirašė sutartį...

Pasirašyta sutartis dėl ES finansavimo nuotrauka, foto

Klaipėdos zoologijos sodas gali būti uždarytas nuotrauka, foto

Klaipėda, Klaipėdos zoologijos sodas gali būti uždarytas. Jo administracija iš Aplinkos ministerijos sulaukė...

Valentinas Sventickas: apie žmones, pravardžiuojamus sovietikais nuotrauka, foto

Kultūra, Literatūros kritikas, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas Valentinas Sventickas,...

Mirė grupės „Naujieji lietuviai“ narys Linas Rugienius nuotrauka, foto

In Memoriam, Pirmadienio vakarą socialiniuose tinkluose pasipylė užuojautos kupinos žinutės, kuriomis atsimenamas grupės „Naujieji...

Mažėjant bankų pelnams auga mokesčiai klientams nuotrauka, foto

Euras, Du didžiausi komerciniai bankai Lietuvoje - "Swedbank" ir SEB pranešė, kad...

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...