Lietuvos buriuotojai "kraustosi" į naują lygį

Lietuvos buriuotojai "kraustosi" į naują lygį

Pasak Lietuvos buriuotojų sąjungos (LBS) prezidento Naglio Nasvyčio, jeigu ne ta nelaimė Baltijos jūroje per regatą, kai žuvo trys buriuotojai, 2018-ieji būtų buvę neblogi metai. Ypač įspūdinga buvo jų pabaiga. 2019-ieji žada būti ne ką blogesni.

LBS prezidento N. Nasvyčio įsakymu pernai rugsėjo 24 d. sudaryta laikinoji LBS komisija nelaimingiems įvykiams tirti. Ji tyrė pernai rugsėjo 22 d. per Kapitono Stepono Kudzevičiaus regatą Baltijos jūroje įvykusią nelaimę. Ant kranto buvo išmesta jachta "Defiance", kurios trys iš keturių įgulos narių žuvo, ir jachta "Esox", kurios visus įgulos narius išgelbėjo sraigtasparnis.

Išvadų nenori skelbti pirmi

N. Nasvyčio teigimu, tyrimas jau atliktas, padaryta viskas, kas įmanoma. Tačiau ne visą informaciją komisijos nariams pavyko gauti, nes kai kurios instancijos atsisakė ją teikti visuomeninei organizacijai. Šiuo metu dar tebelaukiama medicininės ekspertizės. Praėjusią savaitę komisijos pirmininkas Raimondas Norkus prezidentui pranešė, kad jos išvadų dar negavo niekas.

"Šiaip mes jau galėtume skelbti savo išvadas. Mūsų tikslas nebuvo ką nors apkaltinti, norėjome tik išsiaiškinti situaciją, kad ateityje galėtume išvengti panašių įvykių. Tačiau, kadangi tyrimą atlieka ir dvi valstybinės organizacijos - prokuratūra ir Lietuvos transporto saugos administracija, nemanau, kad būtų etiška savo išvadas mums pakelbti anksčiau už jas", - sakė N. Nasvytis.

Įsigyta nauja jachta

2018-ųjų pabaiga Lietuvos buriuotojams buvo labai įspūdinga, ypač skambus paskutinis dūžis - įsigyta nauja sportinė "Volvo 65" klasės jachta, kuri pavadinta "Ambersail II". Jos burės gali uždengti krepšinio aukštę, burės aukštis 30 m, t. y. kaip 9 aukštų namas, ji ir galingesnė nei senoji "Ambersail". Anot N. Nasvyčio, tokios jachtos niekas dar neturėjo nei Baltijos šalyse, nei visoje Rytų Europoje. Visame pasaulyje dabar yra tik 8 tokios jachtos. Su šia jachta Lietuvos buriuotojai jau sieks didesnių aukštumų.

Jachtą nupirko viena įmonė ir "paleido per lizingą". Dabar yra įsteigti trys klubai po 15 žmonių, garantuojančių, kad jie per metus dalyvaus dvejose varžybose ir tikrai sumokės už lizingą. Taigi, galima sakyti, kad nauja jachta įsigyta apie 50 Lietuvos buriuotojų sunešant po kruopelę.

Su šia jachta lietuviai žada dalyvauti vandenynų Dakare, lenktynėse aplink pasaulį "Volvo Ocean Race", vyksiančiose 2021 metais. Iki šiol jose yra dalyvavęs tik vienas lietuvis Rokas Milevičius, ketinantis burti įgulą toms varžyboms. Pasak N. Nasvyčio, šiek tiek pasikeitė tų varžybų taisyklės, norima pritraukti daugiau jaunimo. Itin daug profesionalių buriuotojų Lietuva neturi. Estai ir švedai domisi galimybe dalyvauti kartu su lietuviais tose prestižinėse lenktynėse. Paprastai jachta priklauso vienai šaliai, o jos piliečių įguloje būna gal tik 2 žmonės, visi kiti - surinkti iš viso pasaulio.

"Tai naujas iššūkis mums, nežinome, kaip seksis rasti rėmėjų, nes dalyvavimui tose lenktynėse reikia netgi daugiau pinigų nei jachtai nupirkti. Dabar jachta "Ambersail II" dalyvaus pirmose varžybose. Lietuvos įgula sausio 12 d. išskrenda į Barbadosą. Šiemet ji dalyvaus įvairiose tarptautinėse regatose su lietuviškomis įgulomis ir į Lietuvą sugrįš galbūt tik vasarą", - pasakojo N. Nastvytis.

Dešimtmetį švęs Klaipėdoje

Pasak N. Nasvyčio, praėjusieji metai Lietuvos buriuotojams buvo neblogi, tik apgailestavo, kad nė vienam lietuviui nepavyko patekti į Japonijoje vyksiančią olimpiadą, bet dar yra nemažai varžybų šiemet, tad dar gali pavykti.

Anot LBS prezidento, Lietuvos "Optimist" asociacijos prezidentas Šarūnas Sodeika įpūtė naujo vėjo, pajudėjo reikalai šioje srityje.

Labai didelis pasiekimas, kad pagaliau po 6 metų pajudėjo buriuotojų pažymėjimo reikalai. Daug laiko reikėjo, kol parengtos mokymo programos buvo suderintos su visomis instancijomis. Buriuotojų pažymėjimai jau buvo pradėti keisti 2018 metų pabaigoje. Dabar jie atitinka visus europinius standartus ir reikalavimus, yra kortelių tipo, turi visas apsaugas, suteikia daugiau galimybių. Jau neberibojamas burių plotas, tik laivo dydis ir plaukiojimo regionas. "Atvirai pasakius, nemanėme, kad tiek energijos atims šitas dalykas", - prisipažino N. Nasvytis.

Kaip gerą pernai metų įvykį LBS prezidentas paminėjo ir kilnų Klaipėdos miesto savivaldybės poelgį skiriant lėšų legendinės jachtos "Lietuva" remontui. Nors derybos vyko ilgai, tačiau priimtas pozityvus sprendimas.

Šiemet sukanka 10 metų, kai jachta "Ambersail" baigė "Tūkstantmečio odisėją". Buriuotojai nori surengti gražią šventę Klaipėdoje, kurioje buvo giedama tautinė giesmė. "Šiemet norėtume daugiau dėmesio skirti vaikams. Ir žiemą siunčiame juos į šiltus kraštus dalyvauti varžybose, kad neprarastų formos. Taip daro ir latviai, ir lenkai, ir jų rezultatai geresni", - sakė LBS prezidentas.

Įstatymų srityje, kol kas niekas nepasikeitė, bet, pasak N. Nasvyčio, tai kainuoja daug nervų.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder