2019 m. liepos 21 d. 16:36 val., sekmadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Laivų statytojai ir remontininkai bando išgyventi

(9)

Laivų statytojai ir remontininkai bando išgyventi nuotrauka, foto

LAIVAS. Tokiam laivui pastatyti sunaudojamos 25 t aliuminio.

© Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Reklama

Estiško kapitalo koncerno "BLRT Grupp" valdybos pirmininkas Fiodoras Bermanas sako, kad pasaulinė krizė palietė ir koncerno veiklą - gerokai sumažėjo užsakymų laivų statybos ir remonto rinkoje. 2009-aisiais nebuvo pasirašytas nė vienas laivų statybos kontraktas. Anot jo, tokių dalykų nėra buvę nuo Antrojo pasaulinio karo pabaigos. AB "Laivitė", kuri specializuojasi žvejybos laivų remonto srityje, vadovas Michailas Mančinskis mano, kad krizė paralyžiavo visą jūrinę šaką. Tačiau laivų statytojai ir remontininkai ieško būdų, kaip išgyventi sunkmečiu, bando surasti savo nišą.

"BLRT Grupp" priklauso ir Klaipėdoje esanti AB Vakarų laivų gamykla , kurios akcijų koncernas įsigijo 2001 m., ir buvusi "Baltijos" laivų statykla, nupirkta 2010-aisiais ir kainavusi 40 mln. eurų, dabar pavadinta Vakarų Baltijos laivų statykla.

"BLRT Grupp" šiemet birželį atšventė 100 metų jubiliejų ir įžengė į antrą šimtmetį. Koncerno pradžia - Taline dar Rusijos imperijos laikais 1912 m. pastatyta Rusijos Baltijos karinių laivų statykla. 1995 m. išnuomota Baltijos laivų remonto gamykla pavadinta "Balti Laevaremonditehas AS", 2001 m. tapo koncernu "BLRT Grupp".

Šiuo metu koncernas turi 78 kompanijas 8 šalyse - Estijoje, Lietuvoje, Latvijoje, Suomijoje, Norvegijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Ukrainoje. Lietuvoje dirba 22, Estijoje 26 jo įmonės. 9 iš 78 yra bendros kompanijos su užsienio koncernais. F. Bermanas, priimdamas Taline žiniasklaidos atstovus iš Klaipėdos, pasidžiaugė, kad koncernas, šiuo metu turintis 10 veiklos krypčių, sustiprėjo, kad jo pelnas kasmet auga. Tačiau informavo, jog priimtas strateginis sprendimas kol kas geografiniu požiūriu koncerno veiklos neplėsti.

Laukia nauji iššūkiai

Pasak F. Bermano, per krizę laivų statytojai ir remontininkai nukentėjo vieni iš pirmųjų. Kai sumažėjo krovinių pervežimų kainos, laivų savininkai patyrė nuostolių. Nemažai jų bankrutavo, o laivai buvo supjaustyti kaip metalo laužas. Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje užsitęsusi finansinė krizė smogė seniausiai anglų laivybos kompanijai "Stephenson Clarke Shipping", kuri buvo įsteigta 1730 metais, - ji bankrutavo.

Kadangi laivų savininkai neturėjo pinigų, teko mažinti ir laivų statybos bei remonto kainas. Ypač jas mažinti ėmė Lenkijos laivų statyklos, kurių šioje šalyje gana daug, tad konkurencinė kova dar labiau paaštrėjo.

Reklama

Kai kurie laivų savininkai viliasi, jog situacija pagerės, tačiau ateityje jų dar laukia nemaži išbandymai. 2015-aisiais pradės galioti nauji išmetamųjų dujų apribojimai, kurie iš laivų savininkų pareikalaus papildomų išlaidų laivams modernizuoti ir naujiems statyti.

SRAIGTAS. Atvežtas sraigtas statomam katamaranui, kuris jūroje aptarnaus vėjo jėgaines.

"Užbėgdami įvykiams už akių, mes šioje srityje jau žengėme tam tikrus žingsnius. Pernai bendra kompanija "Fiskerstrand BLRT" pradėjo Klaipėdoje ir Norvegijoje pabaigė statyti laivą, kuris vietoje degalų naudoja dujas. Ši kompanija jau pastatė 3 tokius laivus. Šiandien mes vedame intensyvias derybas su Kazachstanu dėl geležinkelio vagonus galinčių gabenti dujinių laivų. Manau, kad tai perspektyvi kryptis, ir tikiu, kad mums pavyks pastatyti tokius dujinius keltus Kaspijos jūrai", - sakė F. Bermanas.

Surado savo nišą

Didelį poveikį Europos laivų statybos rinkai daro Azija. Lyderės šioje srityje yra Pietų Korėja, Kinija. "Mums labai sunku konkuruoti su Azijos laivų statytojais. Kita vertus, mes ir neturime galimybių statyti didelius laivus. Klaipėdoje galime pastatyti tik 130 m ilgio laivą. Jau planuojame investicijas ir norime turėti šiame uoste didelį doką. Galbūt jo dėka galėsime Vakarų Baltijos laivų statykloje statyti laivus, kurių ilgis - iki 160 m. Tikimės, kad tai padidins mūsų galimybes. Šiandien mes statome tuos laivus, kurių daug Azijos šalyse nestatoma - mokslinių tyrimų, gilinimo laivus, keltus, reikalingus Norvegijos, Suomijos, Estijos poreikiams. Keltai Azijoje nestatomi. Manau, ta niša, kurią mes suradome, padės mums išgyventi ir tokiais sunkiais laikais", - kalbėjo F. Bermanas.

Reklama

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Reklama

Komentarai

Realybe

2012-10-13   16:53

IP: 86.100.81.80

Realiai sutartas algas moka laiku, be jokiu uzlaikymu. Alga mokama oficialai , nera jokiu vokeliu ir panasiu nesamoniu...Truksta geru specialistu tai tiesa. Jaunimas uz tokia alga nenori dirbti, nes uz toki darba uzsienyje jis gautu triskart daugiau, nei cia moka. Galetu buti mazesne inzinieriu ir vadovu kaita VBLS. Manau reitetu rimciau ieskoti laivu remontui VLS.

pala,pala

2012-10-12   15:30

IP: 109.255.174.182

po spalia 14 -as bus darbinykuuu,juk anas ir ne tik anas zada algu prikelt bint iki pusuntra tukstancia lytu,o cia tai pinigs ane? Keps laivus kaip bundelas:)))

Paklauskit

2012-10-12   14:19

IP: 212.59.13.113

žmonių kurie dirba , kiek galima tą patį rašyti , o va tada ir sužinosit visą tiesą , kas , kaip ir už kiek :)))

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Dažnas praeivis, atsidūręs Klaipėdos piliavietėje, ją prisimena dėl įspūdingų Jūros šventę vainikuojančių...

Originalaus ir unikalaus pasukamojo tiltelio istorija nuotrauka, foto

Paskutiniu metu pilkųjų ruonių skaičius Baltijos jūroje yra išaugęs, žuvies mažėja, todėl...

Mokėsi naudoti laimikį nuo ruonių saugančias gaudykles nuotrauka, foto

Baltijos jūra mums yra ypatinga ne tik todėl, kad ji vienintelė skalauja...

Baltijos jūroje tarša mažėja, tačiau džiaugtis anksti nuotrauka, foto

Kasmet į Klaipėdą atplaukiantys įspūdingi kruiziniai laivai sulaukia vis daugiau klaipėdiečių ir...

Lietuvą pasaulyje garsina Gargždų laivų statytojai nuotrauka, foto

Maisto kuponai galėtų atsirasti kitąmet nuotrauka, foto

Lietuva, Vyriausybei planuojant įvesti maisto kuponus, jiems nebereikia Europos Komisijos leidimo, sako Žemės...

Salantų pašte pažymėjo karo pradžią nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Rapolas Veržbolauskas (1895-1985 m.), apie kurio likimą ir jo šeimą rašyta straipsnyje...

Taršos mokestis - traktoriams ar automobiliams? nuotrauka, foto

Automobiliai, Šią savaitę užsiminęs apie ketinimus apmokestinti taršius automobilius, premjeras Saulius Skvernelis sako,...

Poilsis Nidoje atsirūgo: policija buvo negailestinga dėl tamsintų langų nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Automobilis užtamsintais langais jau retas vaizdas mūsų keliuose. Visgi šių dar pasitaiko,...

Lietuva, Paskelbta prieš 51 min.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 1 val.

Automobiliai, Paskelbta prieš 2 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 3 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...